پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۵۱۵
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰
نماینده ولی فقیه در کردستان بر راه اندازی انجمن خیران حامی معتادان بهبود یافته در استان تاکید کرد و گفت: کمک به افراد معتاد و بازگشت آنها به جامعه یکی از نیازهای ضروری در استان است.

شعار سال: آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی شامگاه دوشنبه در دیدار اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و سازمان های مردم نهاد که مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر انجام شد،گفت: این هفته فرصتی برای ارائه گزارش عملکرد و فعالیت های انجام شده و دستیابی به شیوه های جدید برای مبارزه با این بلاب خانمان سوزاست.

وی با بیان اینکه مواد مخدر و اعتیاد آسیبی جهانی است،عنوان کرد: این آسیب صرفا مختص کشور و استان ما نیست وامروزه بیشتر کشورهای دنیا با آن درگیر هستند.

وی اظهارداشت: مسائلی هم چون هوا،محیط زیست،موادمخدر و غیره مستلزم نگاهی جهانی است و مقابله و مبارزه با آسیب های ناشی از مواد مخدر عزم جهانی را می طلبد.

نماینده ولی فقیه در کردستان ادامه داد: امروزه همگان اطلاع دارند که بحث مواد مخدر هم از بعد سیاسی و هم اقتصادی مورد سواستفاده قدرت ها قرار گرفته است.

آیت الله حسینی شاهرودی بیان کرد: از زمانی که امریکا در افغانستان مستقر شده،کشت خشخاش و تریاک چندین برابر افزایش پیدا کرده است و حتی بعضی از مراکز تحقیقاتی این کشور بر رود چگونگی تولید مواد مخدر جدید کار می کنند.

وی اضافه کرد: دشمنان ما هزینه های زیادی برای گسترش مواد مخدر و فساد هم در فضای حقیقی و هم مجازی می کنند.

وی با بیان اینکه نوع مواد مخدر در گذشته محدود بود و قابلیت کنترل بیشتری داشت، افزود: متاسفانه امروز مواد مخدر صنعتی تولید و به آسانی در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان اظهارداشت: یکی از مسائل ضروری این است که برروی جلوگیری از تولید این مواد خانمان سوز به ویژه انواع صنعتی آن باید برنامه ریزی و برخورد شود.

آیت الله حسینی شاهرودی اراده را یکی از شروط لازم برای ترک منکراتی هم چون اعتیاد ذکر کرد و گفت: یکی از دلایل بازگشت مجدد معتادانی که ترک کردند، نداشتن اراده است.

وی با بیان اینکه انجام هر کار و اقدامی که به مردم واگذار شده نتایج موفقیت آمیزی به همراه داشته است، عنوان کرد: مجموعه های دولتی باید زمینه و بستر فعالیت سازمان های مردم نهاد را هموار و فراهم کنند.

وی اضافه کرد: نیاز است یا در زیر مجموعه انجمن خیران سلامت استان و یا به طور جداگانه انجمن خیران معتادان بهبودیافته در استان ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: در شورای تامین استان که چند مدت پیش با حضور وزیر کشور تشکیل شد وعده تامین بخشی از هزینه های کمپ ها در استان داده شد و باید برای اجرایی کردن چنین مصوباتی که به حل مشکلات کمک می کند، تلاش بیشتری شود.

آیت الله حسینی شاهرودی گفت: عوامل متعددی هم چون کم توجهی و بی محبتی والدین و اطرافیان، بیکاری و غیره در گرایش جوانان به اعتیاد وجود دارد.

وی عنوان کرد: علائم اعتیاد افراد باید به آحاد مردم آموزش داده شود تا به محض مبتلا شدن فردی دیگران اطلاع یابند و در مرحله نخست اقدام به ترک و ممانعت از آلوده شدن بیشتر به این مواد شوند.

وی اظهارداشت: بحثی هم چون قمه زنی با وجود سابقه ای صدوبیست ساله، چون منکر شناخته شد و اراده ای برای برخورد با آن شکل گرفت، این آسیب در جامعه ما برطرف شد، بی شک اگر اراده ای هم برای مقابله با اعتیاد ایجاد شود شاهد حل این معضل خواهیم بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 14 تیر 96، کد مطلب: 4020790:www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین