پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۲۵۲۸
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۱
یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه دیگر خودرو کالای مصرفی نیست، گفت: خودرو تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شده و به همین دلیل با افزایش قیمت در بازار‌های دیگر قیمت خودرو افزایش می‌یابد.
شعار سال: امیرحسن کاکایی، عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت اظهار داشت: واقعیت این است که مدت‌هاست قیمت خودرو در بازار تابعی از عملکرد صنعت خودرو نیست. بلکه خودرو به طور کامل به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل و بازار خودرو، بازار سرمایه‌ای محسوب می‌شود نه بازار مصرف.
وی بیان کرد: بنابراین اتفاقی که در این بازار می‌افتد تابعی از پارامتر‌های کلان اقتصادی است. همانطور که بازار بورس، سکه و طلا و ارز دچار نوسان شده این بازار هم دچار نوسان شده است، اما لزوما سرعت این نوسانات با هم تطابق ندارد به این دلیل که کندی وجود دارد. یعنی وقتی قیمت‌ها با کندی افزایش پیدا می‌کند، قیمت خودرو هم با کندی افزایش می‌یابد، اما در زمان کاهش قیمت‌ها، قیمت خودرو کندتر از زمان افزایش قیمت، کاهش می‌یابد.
عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: به معنای دیگر اگر الان دلار ۲۳۰۰۰ تومان است افزایش قیمت خودرو مطابق با دلار ۲۰۰۰۰ تومانی رشد و در بازار قیمت‌گذاری شده است. حتی این گنجایش وجود دارد که قیمت‌ها بالاتر هم برود، منظور از گنجایش ظرفیت سرمایه‌ای است، اینکه پول من و شما به خرید خودرو نمی‌رسد ارتباطی با بازار سرمایه ندارد، کما اینکه قیمت سکه الان در حدود ۱۱ میلیون تومان است و کسی از من و شما سوال نمی‌کند که توان خرید داریم یا نه؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از نود اقتصادی، تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹، کد خبر: ۲۱۳۳۳۵۴، www.۹۰eghtesadi.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین