پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۳۱۵۰
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴
جو بایدن نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در رقابت‌های انتخابتی خود قول داده بود معاونش را از میان زنان و اقلیت‌ها انتخاب کند. حالا او که در اکثر نظرسنجی‌ها از دونالد ترامپ رییس جمهور کنونی پیش است گزینه‌های متعددی برای انتخاب دارد.
شعار سال: تا پیش از باراک اوباما، در تاریخ آمریکا سابقه نداشته یک سیاهپوست رییس جمهور شود. تا همین الان نیز هیچ زنی معاون رییس جمهور آمریکا نشده است. طبق قوانین آمریکا اگر رییس جمهور این کشور فوت کند، برکنار شود یا نتواند وظایف خود را به انجام برساند، معاون او رییس جمهور خواهد شد. در ادامه به گزینه‌های جو بایدن برای دادن پست معاونت به زنان و اقلیت‌ها را خواهید دید:

۱- سناتور کاملا هریس: که از پدری جاماییکایی و مادری هندی متولد شده است و از اصلی‌ترین چهره‌های سیاسی زن در برخورد با وحشی‌گری‌های پلیس آمریکا با سیاهان است.
۲- سوزان رایس: مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما. او سالها با بایدن در دولت اوباما کار کرده است.
۳- کارن باس:نماینده کنگره آمریکا و از فعالان حقوق زنان و سیاهان
۴- وال دمینگز: نماینده کنگره و رییس سابق پلیس شهر اورلاندو
۵- سناتور تامی داگوورث: سناتور و از سربازان سابق ارتش آمریکا که در جنگ عراق پاهای خود را از دست داده است.
۶- کیشا لنز باتومز: شهردار آتلانتا
۷- سناتور الیزابت وارن: رقیب سابق جو بایدن در انتخابات درون گروهی دمکرات‌ها
۸- استیسی آبرامز: نماینده سابق جورجیا
۹- میشله لوژان گریشام: فرماندار دمکرات نیومکزیکو
۱۰- گریچن وایتمر : فرماندر میشیگان

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار: 18 مرداد 1399، کد خبر: 987237،  www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین