پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۳۵۶۷
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: باوجوداینکه وزارتخانه مسئول کار اقتصادی در کشور نیست اما تسهیل‌گر بوده و در این کار موفق است. وزارت امور خارجه وظیفه دارد فرصت‌های اقتصادی داخل کشور را به خارج معرفی و بالعکس، فرصت‌های خارجی را به داخل معرفی کند.
شعار سال: سیدعباس موسوی، با اشاره به وعده وزیر امور خارجه در آغاز دولت دوازدهم برای پیگیری دیپلماسی اقتصادی با احیا و پشتیبانی ویژه از معاونت اقتصادی در وزارتخانه اظهار داشت: این‌که گفته می‌شود که طی این سال‌ها، اقدامی در زمینه اقتصادی انجام‌نشده است، موردقبول نیست.

وی تصریح کرد: معاونت دیپلماسی اقتصادی در وزارت امور خارجه مسئولیت هماهنگی و تسهیل‌گری داشته و کار تصدی‌گری ندارد و از سوی دیگر وزارت خارجه نمی‌تواند کار اقتصادی انجام دهد و جای وزارتخانه‌های اقتصادی را بگیرد اما وظیفه تسهیل دیدگاه‌های اقتصادی و تجمیع آن‌ها در کشور را به‌عهده دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: همچنین وزارت امور خارجه وظیفه دارد که فرصت‌های اقتصادی داخل کشور را به خارج معرفی و بالعکس، فرصت‌های خارجی را به داخل معرفی کند بنابراین باوجوداینکه وزارتخانه مسئول کار اقتصادی در کشور نیست اما تسهیل‌گر بوده و در این کار نیز موفق بوده است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین و جنوبی استفاده می‌کند بیان کرد: سیاست خارجی ایران در این دوره، متوازن و فعال بوده و تعداد سفرهایی که «ظریف» وزیر امور خارجه، با تیم‌های اقتصادی به آفریقا و آمریکای لاتین و کشورهای آسیایی انجام داده قابل‌توجه بود و به‌زودی آمار آن‌ها منتشر می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 20 مرداد 1399، کد خبر: 2322739، www. tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین