پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۴۸۷
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری بیش از ۳۵۰ هزار تن دانه روغنی کلزا در کشور تولید شود.

شعارسال: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، عباس کشاورز در بازدید از مزارع کشت کلزا در استان قزوین با بیان این مطلب افزود: در سال زراعی 96-95 بیش از 215 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به زیر کشت کلزا (دانه روغنی) خواهد رفت.

وی پیش بینی کرد: 350 هزار تن محصول از این اراضی کشاورزی برداشت شود .

کشاورز در ادامه به سیاست های تشویقی وزارت جهاد کشاورزی در حمایت از کلزاکاران اشاره کرد و گفت : دولت در جهت حمایت از توسعه کشت دانه های روغنی و تامین روغن مورد نیاز کشور بسته های حمایتی برای عملیات کاشت ، داشت و برداشت کلزا و همچنین بذر کارهای یارانه ای با 50 درصد یارانه برای کلزا کاران در نظر گرفته است.

این مقام مسئول بر لزوم حفظ و پایداری تولیدگندم با کنترل علف های هرز و کنترل بیماری ها و آفات گندم تاکید کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد : با کشت کلزا می‌توان نسبت به تامین روغن مورد نیاز داخل کشور اقدام و از خروج ارز از کشور به مبلغ بیش از 4 میلیارد دلار در سال جلوگیری کرد.

کشاورز اضافه کرد: با توجه به ضرورت موضوع و اهمیت تولید روغن در داخل کشور با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در یک پروسه 10 ساله بیش از 75 درصد ار روغن مورد نیاز کشور در داخل تولید شود .

*حمایت از صادرات محصولات کشاورزی بر مبنای مزیت آب

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی همچنین در بازدید از مزرعه چغندرقند و ذرت علوفه‌ای تیپ، واقع در نظام‌آباد استان قزوین با بیان اینکه در سال جاری 11 و نیم میلیون تن گندم در کشور تولید شده است، اظهار داشت: همچنین طی سال زراعی جاری بیش از چهار میلیون تن جو در کشور برداشت شد که در این زمینه نیز رکورد داشته‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین طی سال جاری یک و نیم میلیون تن شکر در کشور تولید شده که مرهون زحمات کشاورزان هستیم .

معاون وزیر جهاد کشاورزی از کشاورزان درخواست کرد؛ کاشت صیفی‌جات و سبزیجات طبق برنامه‌هایی وزارت جهاد کشاورزی در منطقه ابلاغ می‌کند انجام دهند و این قضیه را جدی بگیرند.

وی به تکنولوژی‌های جدید کشت در کشور اشاره کرد و یاد آور شد: با بکار گیری تکنولوژی جدید عملکرد تولید محصولات کشاورزی به طور چشم‌گیری افزایش پیدا کرده است.

وی از کشاورزان درخواست کرد، مساحت‌های قبلی اراضی کشاورزی برای کشت در نظر گرفته نشود، چراکه عملکردها بالا رفته است و کشاورزان توصیه‌های وزارت جهاد کشاورزی را در این خصوص جدی بگیرند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سیاست‌های صادراتی را برای صادرات محصولات کشاورزی به دولت ارائه کرده‌ایم، اضافه کرد: وزارت جهادکشاورزی بر مبنای مزیت آب از طرح تولید محصولات کشاورزی برای صادرات حمایت می کند .

وی در ادامه با اشاره به این نکته که بررسی کیفیت کود کشاورزی نزدیک به سه سال آغاز شده است خاطر نشان کرد : وزارت جهاد کشاورزی تاکنون 5 هزار و 200 برند کودی را مورد بررسی قرار داده است که از این میزان 3 هزار و 700 برند کود مورد تأیید قرار گرفته است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 27شهریور1395، کدخبر: 13950627000540: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین