پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۶۷۴۱
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸
معاون مشارکت‌های مردمی، مووسسات غیردولتی و توانمندسازی امور مجلس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید گفت: در راستای حمایت از دانش آموزان جامعه هدف بهزیستی ۳۰ هزار تبلت برای دانش‌آموزان زیرپوشش بهزیستی خریداری شده که تا آغاز سال تحصیلی جدید توزیع می‌شود.

شعار سال: ذوالفقار یزدان‌مهر روز چهارشنبه در سفر به چهارمحال و بختیاری در دیدار با فرماندار شهرستان لردگان گفت: ارزش هر کدام از این تبلت‌ها ۲۰ میلیون ریال است که براساس اولویت‌بندی بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۶۰ هزار دانش‌آموز و ۳۰ هزار دانشجو زیرپوشش بهزیستی قرار دارند، گفت: با اجرای پویش "ایران همدل" که از عید غدیرخم آغاز شده است و تا پایان ماه صفر ادامه دارد از دانش‌آموزان، دانشجویان و خانواده‌های زیرپوشش حمایت می‌شود.

معاون سازمان بهزیستی، کمک به جامعه هدف برای تامین جهیزیه و بسته‌های معیشتی را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کرد که به صورت سراسری در سراسر کشور در حال اجراست.

یزدان‌مهر با اشاره به اهمیت بحث تکمیل دوره‌های دانشگاهی برای توانمندسازی جامعه هدف افزود: در تقاهم‌نامه‌ای که با دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شده است، ۲۵ درصد شهریه دانشجویان زیرپوشش این نهاد را دانشگاه تخفیف می‌دهد و مابقی را بهزیستی پرداخت می‌کند.

وی به پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویانی که در دانشگاه‌های دولتی مشغول تحصیل هستند، اشاره کرد و گفت: حمایت از دانشجویان و دانش‌آموزان یک گام در راستای توانمندسازی است.

یزدان‌مهر به وسعت کار سازمان بهزیستی که دارای ۱۸۶ ماموریت است، اشاره کرد و افزود: بحث توانمندسازی توام با کرامت انسانی در جامعه هدف از مهمترین اولویت‌های این سازمان است.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۱۰ درصد جامعه هدف بهزیستی توانمند شوند، گفت: امسال ۲ هزار و ۱۰۰ میلیاردتومان برای ایجاد اشتغال جامعه هدف پیش‌بینی شده است.

معاون سازمان بهزیستی اظهار داشت: تامین ضامن مهمترین مشکل جامعه هدف بهزیستی برای دریافت تسهیلات است که با فعال شدن صندوق حمایت از فرصت شغلی این مشکل تا سه ماه آینده رفع خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تا چند سال گذشته جذب اعتبارات حوزه اشتغال بهزیستی هفت درصد بود، گفت: این میزان هم‌اکنون به ۷۰ درصد رسیده است.

یزدان‌مهر به پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به کارفرمایانی که از مددجویان زیر پوشش این نهاد استفاده می‌کنند، اشاره کرد و اظهار داشت: این تسهیلات ارزان قیمت برای هر کارفرما در سالجاری تا سقف ۲ میلیارد تومان است.

به گفته وی، سال گذشته سقف به کارگیری مددجویان بهزیستی در کارگاه‌ها از طرف کارفرما تا چهار نفر بود که این تعداد در سالجاری تا ۴۰ نفر رسیده است.

یزدان‌مهر گفت: در راستای حمایت از کارفرمایانی که از جامعه هدف بهزیستی به کارگیری کنند تا پنج سال حق بیمه مددجو ازسوی بهزیستی پرداخت می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور به منظور واگذاری مسکن مددجویان بهزیستی، افتتاح طرح‌های اشتغال و دیدار با خانواده مددجویان زیرپوشش این نهاد به شهرستان لردگان سفر کرد.

لردگان در ۱۶۰کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری است.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا ، تاریخ انتشار 5     شهریور    99، کد خبر:   84016913، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین