پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۷۱۸۷
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
کمبود اتوبوس شهری، در دستور کار قرار داشتن توسعه کهک، اجرا شدن چهار هزار مترمربع شبکه گاز و آب در منطقه ویژه سلفچگان، اجرای ۴۵۰ میلیارد تومان طرح در پردیسان، ضرورت تکمیل زیرساخت‌های شهری قنوات، تدوین راهبرد توسعه نواحی صنعتی، توسعه صنعتی همراه با حفظ محیط‌زیست و بهره‌برداری از ۲۱۱ طرح به مناسبت هفته دولت؛ از اخبار هفته گذشته استان قم بود.

شعار سال:عملیاتی شدن تهیه علوفه دام از بقایای پسته، کاهش ۳۳ تا ۵۵ درصدی جرایم خُرد و خشن، تقدیر استاندار از همراهی مردم در انجام آیین‌های عزاداری، بهره‌برداری از ۳۲ طرح صنعتی، قم متولی برگزاری چهار طرح ملی در سطح مسجدهای کشور، افزوده شدن ۲ هزار مترمربع به سرانه فرهنگی قم در دولت تدبیر و امید، کمبود ۲۷۰ هزار مترمربع سرانه آموزشی، افتتاح سیستم پایش آنلاین آلودگی هوای نیروگاه سیکل ترکیبی، کاهش تصادف‌های منجربه جرح و فوت، ساخت موکب دائمی قم در مرز مهران، افتتاح ۷ طرح آموزشی، شروع عملیات اجرایی طرح خوابگاه دانشگاه حضرت معصومه(س)، توسعه سرانه ورزشی پردیسان، رونمایی از ۵ محصول فناورانه، ایجاد ۷ رشته جدید در دانشکده سلفچگان و بهره‌برداری از فاز نخست آزادراه سردار سلیمانی تا سال ۱۴۰۰ از دیگر خبرهای هفته گذشته قم بود.

کمبود اتوبوس شهری

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: همراهی نکردن بخش خصوصی با حمل و نقل عمومی درون شهری قم این حوزه را با معضل ها و کمبودهایی مواجه کرده است.

عباس ذاکریان در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم افزود: استفاده همشهریان قمی از ماسک در حمل و نقل درون شهری رو به افزایش است و خوشبختانه این موضوع را بیشتر رعایت می کنند، ولی به دلیل فعالیت نکردن بخش خصوصی شاهد تراکم جمعیت مسافران در اتوبوس ها هستیم.

در دستور کار قرار داشتن توسعه کهک

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، با اشاره به اهمیت بخش کهک این استان به لحاظ گردشگری، کشاورزی و باغداری گفت: طرح‌های خوبی در این بخش اجرا شده است و برنامه‌های بزرگی را نیز برای توسعه آن به ویژه در زمینه گردشگری داریم.

محسن بهشتی هفته گذشته در حاشیه آیین کلنگ زنی و افتتاح چند طرح عمرانی دربخش کهک در گفت وگو با خبرنگاران افزود: تحقق موضوع گردشگری درکهک نیازمند زیر ساخت‌های مورد نیاز است و یکی از مهم ترین این زیر ساخت‌ها آب شُرب است که از طریق طرح انتقال آب سرشاخه های دز به قم تامین می‌شود.

ضرورت تکمیل زیرساخت‌های شهری قنوات

امام‌جمعه شهر قنوات گفت: باوجوداین که سرریز جمعیتی قم به شهر قنوات هدایت‌ شده، اما زیرساخت برای اسکان و خدمات‌رسانی به آنان هنوز کامل نشده‌است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا کرمی‌ پور در آیین افتتاح طرح‌های عمرانی شهر قنوات قم به مناسبت هفته دولت افزود: باید توجه مدیران استانی به بخش‌های تابعه بیشتر شود.

اجرا شدن چهار هزار مترمربع شبکه گاز و آب در منطقه ویژه سلفچگان 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: بیش از چهار هزار متر مربع شبکه گاز و آبرسانی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان اجرا شد.

سید مهدی علیزاده طباطبایی افزود: در راستای تکمیل زیر ساخت های منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به فعالان و تجار مستقر در منطقه، از سوی شرکت گاز استان ساخت خطوط گاز رسانی به فاز سه این منطقه اجرا شد.

اجرای ۴۵۰ میلیارد تومان طرح در پردیسان

سرپرست شهرداری منطقه ۸ قم گفت: شهرداری قم تاکنون ۴۵۰ میلیارد تومان طرح در این منطقه اجرا کرده است.

محمد رمضانی، با اشاره به این‌که هزینه‌های تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز پردیسان بار مضاعفی بر دوش شهرداری قم شده است، افزود: از سال ۸۹ تا آغاز سال ۹۹ شهرداری حدود ۴۵۰ میلیارد تومان در پردیسان پروژه اجرا کرده، درحالی‌که درآمدی که از این منطقه حاصل کرده، به ۱۰۰ میلیارد تومان نرسیده است.

عملیاتی شدن تهیه علوفه دام از بقایای پسته

کارشناس معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت:‌ تهیه علوفه دام از بقایای پسته که مواد سودمند بسیاری دارد،‌ اقدامی علمی است که بر اساس جدیدترین یافته‌های پژوهشی در قم اجرایی می‌شود.

سید سعید صادق زاده در گفت‌وگو با ایرنا افزود: قم از تولیدکنندگان مطرح پسته کشور به شمار می‌آید و می‌توان از بقایای پسته تولیدشده در این استان برای تامین علوفه موردنیاز دام استفاده کرد.

کاهش ۳۳ تا ۵۵ درصدی جرایم خُرد و خشن

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: با اقدامات نیروهای امنیتی، اطلاعاتی ،انتظامی و قضایی قم آمار جرایم خرد و خشن درمجموع از ٣٣ تا ٥٥ درصد کاهش‌یافته است.

بیژن سلیمانپور افزود: این کاهش آمار در ۱۳ مورد از جرایم خرد و خشن مانند آدم‌ربایی، قتل، جعل اسناد، سرقت مسلحانه و غیره بین بوده است.

وضعیت تامین گوشت مرغ مطلوب است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: وضعیت تامین گوشت مرغ دراین استان مطلوب است و برای حفظ و ارتقای این شرایط در سال جهش تولید، برنامه ملی احیای مرغ لاین آرین (مرغ‌ مادر ایرانی)‌ را در استان اجرا می‌کنیم.

علی‌اصغر همت درگفت‌وگو با ایرنا افزود: پس از تحریم‌های ظالمانه و ممنوعیت ارسال نژادهای خارجی مرغ اجداد به ایران،‌ برنامه ملی احیای مرغ لاین آرین با محوریت جهاد کشاورزی و مشارکت دستگاه‌های مختلف در دستور کار قرارگرفته است که نقش مهمی در بالا بردن توان تامین گوشت مرغ موردنیاز مردم خواهد داشت.

بهره‌برداری از ۳۲ طرح صنعتی

هفته قبل همزمان با هفته دولت، ۳۲ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۷۲۳ میلیارد ریال و اشتغال ۸۴۵ تَن درقم به بهره‌برداری رسید.

بهرام سرمست استاندار قم در حاشیه افتتاح از این طرح‌ها افزود: سیاست قم در بخش صنعت حمایت از صنایع مبتنی بر فناوری و صادرات محور است.

قم متولی برگزاری چهار طرح ملی در سطح مسجدهای کشور

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم، با اشاره به انتخاب قم به‌عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی(فهما) گفت: به‌منظور استفاده از این ظرفیت، قم متولی برگزاری چهار طرح ملی در سطح مساجد کشور شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید روحانی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: از این طرح‌ها، ۲ مورد در شرف اجرایی شدن است و ۲ طرح نیز در مرحله تامین اعتبار قرار دارند که با تامین اعتبار، به‌سرعت اجرایی می‌شود.

افزوده شدن ۲ هزار مترمربع به سرانه فرهنگی قم در دولت تدبیر و امید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، با اشاره به اقدام های انجام شده از سال ۹۲ تا  ۹۸ در این استان گفت: در دولت تدبیر و امید زیرساخت‌های فرهنگی استان از هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع به ۹ هزار و ۸۰۷ مترمربع افزایش یافته است.

سید موسی حسینی کاشانی در گفت وگو با خبرنگاران، بهره برداری از کتابخانه مرکزی و مجتمع فرهنگی واقع در خیابان امام خمینی(ره) در دستور کار است که با تحقق این هدف گذاری، بخش دیگری از کمبود سرانه فرهنگی استان نیز مرتفع می‌شود.

افتتاح سیستم پایش آنلاین آلودگی هوای نیروگاه سیکل ترکیبی

سیستم پایش آنلاین آلودگی هوای نیروگاه سیکل ترکیبی قم همزمان با هفته دولت با حضور بهرام سرمست استاندار قم به بهره برداری رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در این آیین که احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و مرتضی حیدری فرماندار قم نیز حضور داشتند، بر ضرورت راه اندازی سیستم پایش آنلاین زیست محیطی در واحدهای صنعتی استان تأکید کرد.

تدوین راهبرد توسعه نواحی صنعتی

استاندار قم، تدوین راهبرد توسعه نواحی صنعتی استان را موردتوجه قرار داد و گفت: در کنار اولویت توسعه گردشگری در مناطق، باید توسعه نواحی صنعتی نیز در راستای اشتغالزایی جوانان در دستور کار قرار گیرد.

بهرام سرمست در آیین بهره‌برداری از گازرسانی به ۲۱ روستای دهستان قاهان بخش خلجستان افزود: اگر به لحاظ سخت‌افزاری بگوییم، گازرسانی بستر و زیرساخت توسعه در هر شهر و روستایی محسوب می‌شود در واقع همت والای مردمان، بزرگان و نخبگان یک منطقه می‌تواند این زیرساخت‌ها را فعال‌تر و بارورتر کند.

آغاز عملیات اجرایی ۱۴ طرح آبفا

علی جان صادق پور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب قم هفته گذشته گفت: همزمان با هفته دولت ۱۴ طرح آب و فاضلاب این استان با اعتباری بالغ بر ۶۲۴ میلیارد ریال کلنگ زنی شد و یا به بهره برداری ‌رسید.

کمبود ۲۷۰ هزار مترمربع سرانه آموزشی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم گفت: برای رسیدن به میانگین سرانه آموزشی موجود در کشور، ‌۲۷۰ هزار مترمربع فضای آموزشی در قم نیاز است.

محسن پورگلیان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: سرانه آموزشی در استان قم ۴.۲ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز است، درحالی‌که میانگین کشوری آن، ۵.۲ می‌باشد.

رشد پرشتاب زیرساخت‌های فناوری در دولت تدبیر و امید

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، بابیان این که زیرساخت‌های ارتباطی استان در دولت تدبیر و امید با شتاب چشمگیری مواجه بوده است، گفت: برخورداری یک‌میلیون و ۱۱۵ هزار قمی از اینترنت پهن باند ثابت و سیار و همچنین اتصال تمامی مدارس به شبکه ملی اطلاعات ازجمله دستاوردهای مهم فاوا در قم است.

سید رضا موسوی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: از ابتدای امسال با شیوع ویروس کرونا و ضرورت افزایش خدمات الکترونیکی، توسعه زیرساخت‌های فناوری استان رشد چشمگیری داشته است.

صنعت برای تحول از ظرفیت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استفاده می‌کند

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: رابطه صنعت و دانشگاه در قم روز به روز بیشتر می‌شود و این ۲ نهاد با همکاری یکدیگر به دنبال فرصت‌آفرینی و ایجاد تحول چشمگیر در عرصه تولید استان هستند.

محمود سیجانی درگفت‌وگو با ایرنا افزود: در شرایط تحریم استفاده از ظرفیت علمی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی،‌ راهکاری موثر برای حفظ و ارتقای توان واحدهای تولیدی استان است و به همین منظور سازمان صنعت و مراکز آموزش‌عالی قم بایکدیگر تفاهم‌نامه‌های همکاری گسترده ای امضا و آن را اجرایی کردند.

کاهش تصادف‌های منجربه جرح و فوت

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: تعداد تصادف‌های منجر به جرح و فوت در پنج ماه امسال در این استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته،‌ ۳۲.۵ درصد کاهش‌یافته است.

محمد شهیدی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تعداد تصادف‌ها در پنج ماه امسال، هفت هزار و ۲۲۱ مورد بوده که پنج هزار و ۹۲۲ مورد شهری و یک هزار و ۲۹۹ مورد نیز جاده‌ای بوده است.

رونمایی از ۵ محصول فناورانه

هفته گذشته به مناسبت هفته دولت، پنج محصول فناورانه مربوط به پارک علم و فناوری قم با حضور استاندار و نمایندگان قم درمجلس شورای اسلامی رونمایی شد.

ایجاد ۷ رشته جدید در دانشکده سلفچگان

حسن محمدی مسئول روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم، از ایجاد هفت رشته جدید در دانشکده علمی و کاربردی این منطقه خبر داد.

کشت گیاهان کم‌آب‌بَر در اولویت طرح‌های توسعه کشاورزی

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: برای مدیریت مطلوب منابع آبی در اختیار بخش کشاورزی استان،‌ کشت گیاهان کم آب بر را به‌عنوان اولویتی مهم دنبال می‌کنیم.

عباس پورمیدانی درگفت‌وگو با ایرنا افزود: کشت گیاهان کم‌آب بر را در بخش زراعی و باغی دنبال خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم با این روش سطح تولید محصولات بخش کشاورزی استان را افزایش دهیم.

توسعه صنعتی همراه با حفظ محیط‌زیست

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: باید توسعه صنعتی همراه با حفظ و حراست از محیط‌زیست باشد و این مهم‌ترین مساله ای است که باید به دنبال آن باشیم.

مهرداد غضنفری در آیین افتتاح نخستین مرکز غیردولتی خدمات محیط زیستی کشور در قم افزود: صنعت لزوما در تقابل با محیط‌زیست قرار نگرفته است و واحدهای صنعتی می‌توانند قوانین و ضوابط زیست‌محیطی را به‌خوبی موردتوجه قرار دهند.

توانایی افزایش سطح تولید لوازم ‌خانگی

کارشناس صنایع فلزی سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: میزان فعالیت تولیدکنندگان لوازم‌خانگی در قم با ایجاد و تکمیل فاز توسعه واحدهای صنعتی، افزایش می‌یابد که این موضوع در سال جهش تولید به گسترش سطح تولید این محصولات در استان می‌انجامد.

غلامرضا زینلی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: هم‌اکنون در قم انواع لوازم‌خانگی تولید می‌شود.

افزایش فروش غیرحضوری کالا

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت:‌ با توجه به شرایط به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت نکته های بهداشتی در هنگام تهیه محصولات،‌ فروش غیرحضوری و اینترنتی کالا در قم به‌سرعت رو به افزایش است.

محمود سیجانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ترویج و ترغیب فروشندگان و مردم به سمت خریدوفروش اینترنتی و غیرحضوری ازجمله راهبردهای مهم موردتوجه این سازمان و اتاق اصناف قم است تا با رعایت بیشتر نکات بهداشتی،‌ سلامت شهروندان حفظ شود.

افتتاح ۷ طرح آموزشی

مدیرکل نوسازی،‌ توسعه و تجهیز مدارس قم هفته گذشته گفت: همزمان با هفته دولت هفت طرح آموزشی شامل پنج مدرسه و ۲ کارگاه فنی و حرفه‌ای در این استان به بهره‌برداری رسید.

محسن پورگلیان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این طرح‌ها شامل ۹ هزار و ۲۰۰ مترمربع زیربنا با ۵۳ کلاس درس بود که به مجموع فضای آموزشی استان اضافه ‌شد.

ساخت موکب دائمی قم در مرز مهران

دبیر ستاد اربعین قم، با اشاره به تامین زمین لازم برای احداث موکب دائمی این استان در مسیر زائران عتبات عالیات گفت: موکب دائمی قم در نقطه صفر مرزی مهران واقع در استان ایلام احداث می‌شود.

غلامرضا رحیمی رشت آبادی در حاشیه جلسه ستاد اربعین قم در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در سال‌های اخیر پیگیری‌های زیادی برای واگذاری زمین به قم برای احداث موکب دائمی در مسیر زائران اربعین انجام و به‌تازگی این امر محقق شد.

بهره‌برداری از فاز نخست آزادراه سردار سلیمانی تا سال ۱۴۰۰

استاندار قم گفت: فاز نخست کمربندی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از کیلومتر ۱۱ آزادراه قم- تهران به طول ۳۲ کیلومتر آغاز می‌شود و بعد از گذر از محور قم- سلفچگان در کیلومتر هفت محور قم- نیزار خاتمه می‌یابد.

بهرام سرمست در جلسه شورای اداری قم افزود: ۲۱ هزار میلیارد تومان برای این آزادراه ۱۱۴ کیلومتری اعتبار هزینه می‌شود.

شروع عملیات اجرایی طرح خوابگاه دانشگاه حضرت معصومه(س)

هفته گذشته به مناسبت هفته دولت، عملیات اجرایی ساختمان خوابگاه دانشجویی شماره ۲ دانشگاه حضرت معصومه (س) قم با حضور بهرام سرمست استاندار قم آغاز شد.

اجباری شدن آموزش تخصصی برای بنگاه‌داران املاک

رییس کل دادگستری قم گفت: اعضای اتحادیه املاک این استان ملزم به گذراندن دوره‌های آموزشی تخصصی هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مظفری در این زمینه افزود: این طرح بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با موضوع افزایش ثبت رسمی معاملات ملکی و ثبت سند بیع و همچنین با عنایت به مصوبه شورای قضایی استان به‌منظور پیشگیری از جرایم حوزه اقتصادی و در راستای ساماندهی بنگاه‌های املاک اجرا می‌شود.

آغاز ثبت‌نام از اهالی فرهنگ و رسانه قم برای تامین مسکن

حسین نیازمند مسئول صندوق اعتباری هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در گفت وگو با ایرنا گفت: ثبت‌نام از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و کارکنان زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فاقد مسکن در قم در قالب طرح اقدام ملی مسکن آغاز شد.

توسعه سرانه ورزشی پردیسان

استاندار قم، با اشاره به این که شهرک پردیسان به لحاظ تراکم جمعیتی و وجود نسل جوان نیازمند سرانه ورزشی بالایی است، گفت: توسعه سرانه ورزشی شهرک پردیسان ضروری است.

بهرام سرمست در آیین افتتاح سالن ورزشی چند منظوره مجموعه فرهنگی ورزشی خانه مهندس شهرک پردیسان افزود: سازمان نظام مهندسی قم با احداث این سالن ورزشی مسئولیت پذیری اجتماعی خود را به عنوان یک نهاد مدنی به بهترین شکل ممکن به نمایش گذاشت.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار 8 شهریور    99، کد خبر: 84019923،www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین