پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۲۹۷۲۴۷
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
برخلاف تصور عامیانه در خصوص برابر بودن قیمت کالاهای وارداتی در تمام دنیا و شکایت از وضعیت کشور خودمان برای وجود مالیات و عوارض، باید توضیح داد که بعنوان نمونه برای یک گوشی موبایل همانند آیفون 11 پرو، این قیمت تا 30 درصد تفاوت دارد. گزارش زیر توضیحات لازم در این خصوص را ارایه می کند.
شعار سال: با وجود اینکه آیفون ۱۱ - که در تاریخ ۲۰ سپتامبر عرضه شد-، از آیفون X ارزان‌تر است، شهروندان برخی کشور‌ها ممکن است از این نوید خوشحال نباشند. در چندین منطقه سراسر جهان، قیمت گوشی‌های آیفون به میزان قابل توجهی گران‌تر از ایالات متحده است.
در حالی که یک آیفون با حافظه ۶۴ گیگابایتی، فاقد قرارداد، معاوضه با گوشی قدیمی یا قفل سیمکارت برای مشتری ایالات متحده حدود ۷۵۰ دلار آب می‌خورد (وابسته به مالیات فروش محلی و ایالتی)، این قیمت ممکن است هنوز در کشور‌های دیگر ارزان محسوب شود.
گفتنی است که مصرف‌کنندگان هندی برای گوشی مشابه باید معادل بیش از ۹۰۰ دلار آمریکا هزینه کنند و این مسئله سبب می‌شود آیفون ۱۱ در این کشور ۱۹ درصد گران‌تر باشد. آیفون ۱۱Pro (۶۴ گیگ) در هند حتی ۲۹ درصد گران‌تر است.
یکی از عوامل گران‌تر بودن آیفون در خارج از کشور، پایین بودن مالیات فروش (کمتر از ۱۰ درصد) در بسیاری از مناطق ایالات متحده است.
در ژاپن، کشوری که مالیات فروش در آن به همان اندازه کم است، قیمت آیفون ۱۱ اندکی از ایالات متحده گران‌تر است. در فرانسه، مالیات فروش آیفون ۱۱، در مقایسه با آمریکا که حدود ۱۰۰ دلار بوده، تقریبا ۱۶۰ دلار است.
در خصوص هند باید اشاره کرد که اپل در این کشور تولید نمی‌شود. از آنجا که هند از بازار‌های خود محافظت می‌کند، اپل مجبور است عوارض واردات برای گوشی‌های آیفون را پرداخت کند که این امر در قیمت محصول منعکس می‌شود.
تولیدکنندگان گوشی‌های چینی مانند اوپو و شیائومی کارخانه‌هایی را در هند تاسیس کرده‌اند و از این طریق می‌توانند گوشی‌های خود را با قیمت بسیار پایین‌تری به بازار عرضه کنند. در نتیجه، سهم بازار اپل در هند تنها ۳ درصد است.
در نمودار ارائه شده، قیمت گوشی‌های آیفون ۱۱ در کشور‌های مختلف در مقایسه با آمریکا را مشاهده می‌کنید.
آیا قیمت گوشی آیفون در تمام دنیا یکی است؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اقتصادآنلاین، تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: ۴۶۳۲۵۰، www.eghtesadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین