پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۷۴۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
رییس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار به این سوال که آیا تبلیغات دارو مجوز گرفته است یا خیر پاسخ می‌دهد.
شعارسال: انتشار اخباری مبنی بر اینکه آگهی و تبلیغات دارو از وزارت اقتصاد مجوز گرفت، مورد توجه بسیاری از اهالی این حرفه یعنی پزشکان و داروسازان قرار گرفته است.
 
این موضوع منجر شد تا برای تایید یا تکذیب خبر، سراغ مسئول اصلی تصمیم گیرنده برای صدور مجوز‌های نهاد‌ها و ارگان برویم.

علی فیروزی، رییس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار در این باره گفت: سازمان نظام پزشکی به عنوان کارگزار از طرف سازمان غذا و دارو وظیفه ساماندهی کالا‌ها و خدمات سلامت محور را بر عهده دارد و جدیدا برای اطمینان از صحت محتوا و اصالت آگهی دهنده مجوزی را خلق کرده بود که باعث دردسر برای پلتفرم‌های تبلیغاتی شده بود.

وی افزود: هیئت مقررات زدایی تصمیم گرفت تا ضوابط مشخصی را با هم فکری بخش خصوصی و تبادل اطلاعات به صورت برخط تدوین کند تا کسب و کار‌ها متضرر نشوند، در این جلسه سازمان غذا و دارو هم حضور داشت.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا تبلیغات دارو مجاز شده است؟ ادامه داد: این بخشنامه بیانگر تبلیغات دارو نیست بلکه منظور تبلیغات کالا و خدمات سلامت محور هست که هم اکنون نیز انجام می‌شود، تبلیغات اقلامی مثل لیزر مو، جراحی بینی، کاشت مو، مکمل غذایی و ... از جمله این موارد است.

وی در پایان بیان کرد: کسب و کار‌های نوین را نمی‌شود با قواعد کسب و کار‌های سنتی اداره کرد و لازمه همه بخش‌های حاکمیت از جمله حوزه سلامت و بهداشت است که در عین حالی که مراقبت‌های لازم را انجام می‌دهد با نگاه تسهیل گرانه در امر کسب و کار عمل کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از باشگاه خبرنگاران، تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹، کدخبر: ۷۴۷۵۷۴۷، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
0
0
باید همه چی اجازه تبلیغ داشته باشن و مردم بتونن از برندهای مختلف استفاده کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین