پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۸۶۲۳
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷
علی رغم گذشت دو سال از برگزاری المپیاد استعدادیابی وزنه ‌برداری پسران و دختران، داوران این مسابقات هنوز حق‌الزحمه خود را دریافت نکرده‌اند.

شعار سال: اولین و دومین دوره المپیاد استعدادیابی وزنه برداری بانوان در سال‌های ۹۷ و ۹۸ به میزبانی سنندج برگزار شد؛ همچنین بخش آقایان همین رقابت‌ها نیز سال ۹۷ به میزبانی خرم آباد و سال ۹۸ در شهرکرد انجام شد. طبیعتا درمسابقات مختلف داوران و کادر برگزاری حضور دارند و آن چه مسلم است در مقابل زحماتی که می‌کشند حق‌الزحمه‌ای دریافت می‌کنند. با وجود گذشت دو سال و پیگیری‌های فراوان هیچ یک از داوران و عوامل برگزاری نتوانستند به حق خود برسند و نسبت به این موضوع شاکی و معترض هستند.

گفته می‌شود روز اول صفر تا صد هزینه‌ها از جمله خوابگاه، غذا، حق‌الزحمه داوران و. برآورد شده و وزارت ورزش مبلغ را به حساب اداره کل استان‌ها واریز کرده است و از طرفی گفته می‌شود استان لرستان مبالغ دریافت شده را به جای پرداخت دستمزد صرف خرید تجهیزات از جمله میله وزنه و. برای برگزاری مسابقات کرده است.

حال پس از گذشت دوسال با توجه به پرداخت نشدن حق‌الزحمه‌ها این سوال پیش می‌آید که آیا بازرس وزارت ورزش دراین مدت نباید پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام می‌داد که چرا علی رغم واریز تمام هزینه‌ها همچنان حق داوران و عوامل برگزاری المپیاد پرداخت نشده و چرا به استانی که تجهیزات لازم را ندارد میزبانی را محول می‌کنند؟

نکته جالب توجه اینجاست که یکی از عوامل برگزاری مسابقات طی صحبت‌های خود به خبرنگار جی پلاس اعلام کرد که اداره کل استان کردستان علاقه‌مند و خواستار میزبانی سومین دوره المپیاد نیز هست؛ در حالی که هنوز وضعیت مبالغ دوره‌های پیش روشن نشده است.

رضا جولایی مدیر کل استان کردستان در این خصوص گفت: مسابقاتی در رشته‌های زورخانه‌ای، بوکس، کنگ فو، وزنه برداری و قایقرانی را میزبانی کردیم که حق داوران بوکس پرداخت شده و به محض این که پول به حسابمان واریز شود بقیه را هم پرداخت می‌کنیم. ما پنج رشته ورزشی را میزبانی کردیم و بدهکار بودیم و در حال حاضر پول داوران مانده است.

جولایی در پایان صحبت‌های خود گفت: فرقی نمی‌کند، چه از طریق استانداری، چه درآمد خودمان و یا از وزارت ورزش ما تا یک ماه دیگر حق داوران را پرداخت می‌کنیم.

محسن جلیلی مسئول کمیته مسابقات فدراسیون وزنه برداری نیز در گفتگو با خبرنگار جی پلاس، در این باره گفت: وزارت ورزش تمام هزینه‌ها را به استان میزبان داد که سال اول که مسابقات پسران در خرم آباد و دختران در سنندج بود هیچ کدامشان حق‌الزحمه داوران را پرداخت نکردند. برای سال دوم ما خیلی رایزنی کردیم پول داوران را به استان میزبان ندهند و به حساب فدراسیون بریزند، چون داوران زیر مجموعه فدراسیون هستند که قرار شد این کار را انجام دهند، اما یک هفته مانده مسابقه ژاله فرامرزیان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش مخالفت کرد بنابراین پول‌ها مجددا به حساب اداره کل واریز و باز هم همان قضیه تکرار شد.

او در پایان گفت: هم با اداره کل استان‌های میزبان و هم با وزارت ورزش نامه نگاری کردیم. آن زمان احمد سعادتمند مسئول دفتر استعدادیابی بود و اکنون حسن رنگرز این سمت را به عهده دارد. در جلسه‌ای هم که رنگرز به فدراسیون آمد و راجع به المپیاد صحبت کردیم تمام مسائل را مطرح کردیم و گفتیم داوران ما را می‌شناسند و به ما زنگ می‌زنند، چون این فدراسیون است که به داور می‌گوید به مسابقه بیاید. در هرصورت این مسئله یکی از معضلات ما است و امیدوارم هر چه زودتر داوران به حق خود برسند.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری جماران، تاریخ انتشار 16 شهریور    99، کد خبر:   1467827، www.jamaran.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین