پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۴۲
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴
دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران از تاسیس نخستین مرکز تحقیقات غیردولتی کنترل دخانیات سازمان‌های مردم نهاد جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات کشور خبر داد.

شعار سال: محمد رضا مسجدی از تاسیس نخستین مرکز تحقیقات غیردولتی کنترل دخانیات سازمان‌های مردم نهاد جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران خبر داد و اظهار داشت: برای کنترل و مبارزه با دخانیات باید به صورت اصولی حرکت کرد، لذا هر گونه فعالیت در این زمینه نیازمند توسعه و بکارگیری دانش بشری است.

دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران در ادامه افزود: وزیر بهداشت در حکمی با تاسیس نخستین مرکز تحقیقات غیر دولتی کنترل دخانیات سازمانهای مردم نهاد جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران موافقت کردند. در این حکم آمده؛ «بدیهی است تمام مقالات این مرکز با نظارت و موافقت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت منتشر خواهد شد.»

مسجدی به عنوان رئیس مرکز تحقیقات غیر دولتی در رابطه با اهداف تاسیس این مرکز ادامه داد: انجام پژوهش‌های بنیادی اپیدمیولوژیک و بالینی در جهت اصلاح نظام ارائه خدمات بهداشتی درمانی کشور به منظور جوابگویی به نیازهای جامعه، تربیت نیروی انسانی محقق در زمینه کنترل دخانیات و نیز همکاری علمی با مراکز تحقیقاتی و آموزشی سایر کشورها و سازمانهای بین المللی با رعایت قوانین و مقررات داخلی کشور از عمده ترین اهداف این مرکز است.

وی در خاتمه گفت: تمام سعی این مرکز این است که در گسترش پژوهش و ارائه راه حل در امور بهداشتی درمانی گام های اساسی بردارد.

*مسئولین باید جدی به مسئله دخانیات بپردازند

همچنین سید جواد حاجی میر اسماعیل - رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه گفت: روند گسترش استعمال دخانیات در کشور متاسفانه از مرز هشدار عبور کرده و ما مسئولین باید با نگاهی دانش بنیان به این مسئله توجه و اقدامات اساسی را انجام دهیم.

میر اسماعیل در ادامه افزود: متاسفانه قلیان‌سراها در سطح شهر رو به افزایش اند و باید کنترل و مبارزه با این اپیدمی اصولی و ریشه ای انجام شود.

وی با اشاره به این موضوع که دانشگاه علوم پزشکی ایران خوشبختانه یکی از دانشگاه‌های بدون دخانیات در کشور است، ادامه داد: در بحث دخانیات مراکز آموزشی و دانشگاه ها باید در زمینه کنترل و پیشگیری پیشقدم باشند. لذا موسسه آموزش عالی و آموزش و پرورش باید جدی تر از گذشته اقدام کنند.

لازم بذکر است که این جلسه چهارشنبه 31 شهریورماه سال جاری در ساختمان این سازمان مردم نهاد با حضور محمد رضا مسجدی دبیر کل جمعیت مبارزه با دخانیات، سید علی جواد موسوی - معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران، سید جواد حاجی میر اسماعیل -رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران و دیگر اعضای شورای عالی این مرکز برگزار شد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري تسنیم، تاریخ انتشار: 1 مهر 1395، کد مطلب: 1192853:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین