پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۶۷
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت که این بنیاد همواره در تاریخ تولیدات خود دغدغه حمایت از ساخت فیلم هایی با مضامین انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت داشته است.

شعار سال: علیرضا تابش روز جمعه در حاشیه دومین روز از برگزاری هفته فیلم دفاع مقدس در بنیاد سینمایی فارابی توجه این بنیاد به تولید آثاری با این مضمون را یادآور شد و اظهار کرد: در سال 94 بنیاد سینمایی فارابی، با توجه به میزان بودجه، به صورت وام یا مشارکت در تأمین منابع مالی به سینماگران، به فیلمهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اختصاص داده که سهمی شایسته در ترویج ارزش های این عرصه داشته است.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی بنیاد سینمایی فارابی ضمن تاکید بر نقش امام خمینی (ره) در بازسازی عرصه فرهنگ و هنر و حمایت بلامنازع ایشان از هنر انقلابی گفت: باید این نکته را در نظر داشت که منابع مالی قابل توجهی از بنیاد در ساخت فیلم های با مضمون انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سرمایه گذاری شده که نشانه توجه عمیق بنیاد به توسعه فرهنگ دفاع مقدس است.

تابش با اشاره به اینکه بنیاد فارابی در چند سال اخیر سعی کرده ضمن معرفی انقلاب اسلامی بر پرده سینما از فیلمنامه های متنوع با مضامین مقاومت، تکفیری ها، طالبان، داعش، شهدای مدافع حرم و... نیز حمایت کند، افزود: این حمایت ها در سال 94 در فیلم هایی چون «امکان مینا» ساخته کمال تبریزی با موضوع انقلاب اسلامی، «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ، «جشن تولد» ساخته عباس لاجوردی با موضوع مقاومت و داعش و «پری دریایی» به کارگردانی مسعود آقابابائیان با موضوع دفاع مقدس تبلور پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در سال 95 فیلم های «ویلایی ها» (منیره قیدی، دفاع مقدس) و «حلقه در خاک» (حمید زرگر نژاد، دفاع مقدس) به تولید رسیده و چند پروژه نیز در مرحله پیش تولید از جمله «بهشت از جنوب شرقی» (احمد کاوری)، «سرو زیر آب» (محمدعلی باشه آهنگر)، «جنگزده» (محسن امیریوسفی) و «رویاها می آیند» (محمدرضا رحمانی، اجتماعی - دفاع مقدس) قرار دارد.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با تاکید بر اینکه این پروژه ها همگی از تنوع مضمونی برخوردار هستند، تشریح کرد: فیلم های «امکان مینا» به موضوع جنگ شهرها و توطئه و خیانت منافقین در همکاری با صدام برای بمباران مناطق مسکونی در سال های دفاع مقدس می پردازد، «نفس» بازه زمانی از پیش از انقلاب تا وقوع انقلاب و آغاز جنگ را در برمی گیرد، «جشن تولد» با محوریت داعش که مسأله ای مبتلا به دنیای امروز است ساخته شده است.

وی ادامه داد: همچنین فیلم «پری دریایی» با طرح موضوع محیط زیستی در خلیج فارس به مشخصاً درباره شهدای غواص می پردازد، «ویلایی ها» پروژه ای اجتماعی - دفاع مقدس است که به خانواده رزمندگان در زمان جنگ پرداخته است. «بهشت از جنوب شرقی» به مرزهای شرقی کشور رفته و محوریت آن توطئه های تکفیری ها است، «سرو زیر آب» با موضوع شهدای جاویدالاثر و تلاش های تحقیق و تفحص برای احراز هویت شهدا می پردازد.

تابش در ادامه به تاثیر دیدگاه امام خمینی و نقطه نظرات مقام معظم رهبری در شکل گیری فرهنگ و هنر ملی در سال های پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: نکته حائز اهمیت نوع حمایت بنیاد سینمایی فارابی از این پروژه ها است که نشان از اهمیت حمایت از پروژه هایی با محوریت انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت برای بنیاد سینمایی فارابی دارد.

وی همچنین با اشاره اینکه شرایط اقتصادی کشور و محدودیت های بودجه باعث شده تا ردیف اختصاصی ویژه تولید آثار فاخر سینمایی، منابع مورد نیاز را دریافت نکند، تصریح کرد: امیدوارم در سال جاری و در برنامه ششم توسعه به این موضوع توجه ویژه شود و بخش خصوصی نیز در این زمینه فعال تر عمل کند.

تابش با اشاره به اهتمام بنیاد سینمایی فارابی به تولید فیلمنامه های مرتبط با انقلاب و دفاع مقدس گفت: فیلمنامههایی چون «باران یعنی تو برمی گردی» به نویسندگی علی اصغری و کارگردانی رسول صدرعاملی در موضوع مقاوت با محوریت تکفیری ها، «وقتی موسی گریست» به نویسندگی محمدرضا گوهری و کارگردانی کمال تبریزی در موضوع مقاومت زندگی امام موسی صدر، «هم نفس با کوه» به نویسندگی محمود اربابی و کارگردای پناه برخدا رضایی با موضوع زندگی بانوی مبارز خانم مرضیه دباغ، «صلیب زرد» به نویسندگی بابک کایدان و کارگردانی داریوش فرهنگ در موضوع دفاع مقدس با محوریت اثرات کاربرد سلاح های شیمیایی در سال 94 و 95 از سوی بنیاد سینمایی فارابی و با هدف تولید، حمایت شده است و از آنجا که چنین آثاری هزینه های بالایی برای تولید دارند، این بنیاد با ارائه فیلمنامه ها به سازمان ها و مؤسسات مختلف برای جذب سرمایه جلب مشارکت آنان وارد عمل شده و تهیه کننده را در این امر یاری می کند.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پایان خاطرنشان کرد: اخیراً با امضای تفاهم نامه ای با انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، سعی در تولید فیلمنامه هایی با این موضوع داریم تا در مرحله بعد تفاهم نامه در تولید این فیلم ها نیز مشارکت داشته باشد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ایرنا، تاریخ انتشار: 2 مهر 1395، کد مطلب: 82239955:www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین