پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۱۰۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۳
مدیرکل دفتر مطالعات سازمان امور عشایر کشور گفت: ۵۴۰ شهرک دامپروری ویژه عشایر برای بهره‌وری و افزایش تولید محصولات لبنی و گوشتی در کشور راه‌اندازی شده است.
شعار سال:مهدی میزبان افزود: مطالعات و برنامه‌ریزی پروژه های زیربنایی، خدمات رسانی، اسکان و ساماندهی عشایر برای افزایش بهروری تولیدات آنان در دفتر مطالعات امور عشایر کشور انجام شده و کانون‌های دامپروری در سطح کشور با توجه به وضعیت هر استان راه‌اندازی شده است.
 
وی ادامه داد: در قالب همین طرح ها، برای عشایر اشتغالزایی و درآمد پایدار ایجاد شده و با توجه به کمبود منابع آب و خاکی محدود، تمام نیازهای عشایر در این شهرک‌ها تامین می‌شود.
 
مدیرکل دفتر مطالعات سازمان امور عشایر کشور اظهار داشت: هم اکنون هفت طرح ویژه شامل طرح بوم گردی عشایر، کشت، جمع آوری و عرضه داروهای گیاهی و تزئینی، آبزی پروری، صنایع دستی و مجموعه تولید گوشت قرمز برای عشایر در نظر گرفته شده که در صورت داشتن متقاضی ضمن ارایه تسهیلات امکان راه‌اندازی این طرح‌ها فراهم شده است.
 
میزبان با بیان اینکه امروز خدمات دولت تدبیر و امید به عشایر موجب پایداری جامعه عشایری در کشور شده است، اضافه کرد: از سال ۱۳۷۰ مطالعات جامعی که همه جوانب زندگی و برنامه‌ریزی برای جامعه عشایری در آن لحاظ شده باشد، انجام شده و آثار آن در حفظ و تولید محصولات لبنی تاثیر مستقیم خواهد داشت.
 
وی عنوان کرد: عشایر حافظان، حاملان و میراث‌داران فرهنگ و ارزش‌های ایران اسلامی هستند و هر چادر عشایر یک کارگاه تولیدی و در مناطقی نیز یک پاسگاه نظامی برای حفظ امنیت بوده است.
 
میزبان تاکید کرد: تداوم زندگی عشایر در خشکسالی‌ها و شرایط سخت نشان از انطباق بالای آنها با بحران‌های مختلف است.
 
 مدیر کل دفتر مطالعات سازمان امور عشایر کشور به همراه رییس سازمان امور عشایری کشور در سفری یک روزه میاندوآب از ۲ واحد پرواربندی دام در روستای "شیرین‌آب" و صندوق خرد زنان روستایی و عشایری در روستای "گل سلیمان‌آباد" این شهرستان بازدید کردند.
 
هم اکنون جمعیت عشایر کشور یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر برآورد شده که اقتصاد ۷۰ درصد جامعه عشایری متکی به دام است.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری ایرنا   ، تاریخ انتشار:  26شهریور 1399  ، کدخبر: 84041759 ،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Sweden
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
0
0
مراکز دامپروری ایجاد میشن ولی آیا براشون نهاده و خوراک دام هم مهیاست ؟ آیا گوشت دام به قیمت واقعی خریداری میشه ازشون؟ آیا قیمت گوشت داخلی ارزان میشه ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین