پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۱۲۹
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
میلیونها نمازگزار با برپایی آیین عبادی سیاسی نماز جمعه،31 شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی و آغاز هفته دفاع مقدس را در 900 پایگاه در سراسر کشور گرامی داشتند.

شعار سال: در 31 شهریور 1359 رژیم بعث عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار علیه ایران اسلامی آغاز کرد.
جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی هشت سال بطول انجامید و نیروهای مردمی بدون امکانات و تجهیزات و حتی آموزش های نظامی به مقاومت پرداختند و دفاع مقدس مردم مسلمان و انقلابی ایران شکل گرفت؛ به مناسبت بزرگداشت مجاهدتها و ایثارگری های رزمندگان اسلام 31 شهریور تا ششم مهرماه به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری و مردم هر سال با ویژه برنامه هایی این هفته را گرامی می دارند.
امسال رژه بزرگ نیروهای مسلح همزمان با 31 شهریور و اولین روز هفته دفاع مقدس در تهران در جوار مرقد نورانی امام راحل و سواحل خلیج فارس و تنگه هرمز به صورت همزمان برگزار شد.
همچنین امروز جمعه در سومین روز از هفته دفاع مقدس، میلیونها نمازگزار در پایگاههای نماز جمعه ضمن برپایی آیین عبادی سیاسی نماز، در مقابل یاوه گویی های استکبار جهانی و در تایید سخنان خطیبان نماز جمعه، دست در دست هم شعار وحدت و هیهات من الذّله سردادند.
گزارش پیش رو خلاصه ای از خطبه های نماز جمعه برخی مراکز استانها است.
**
امام جمعه بوشهر: تقویت همه جانبه نیروهای مسلح ضروری است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: توانمندیهای دفاعی ایران باعث شده است تا دشمنان جرات حمله نظامی علیه کشور را نداشته باشند، به همین دلیل تقویت همه جانبه نیروهای مسلح ضروری است.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته بوشهر با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با فرماندهان و مسئولان سپاه، افزود: در این دیدار رهبری بیانات مهم و راهبردی عنوان کردند که مسئولان باید این سخنان را سر لوحه برنامه های خود قرار دهند.
وی با بیان اینکه در این دیدار رهبری آرمان انقلاب را تشکیل تمدن نوین اسلامی اعلام کردند و لازمه آن را حرکت انقلابی وجهادی برشمرد، اظهار کرد : تمدن اسلامی یعنی مدیریت و تشکیل یک سامانه جامع برای کشور بر اساس آموزه های دین اسلام که دارای تمام شاخص های اسلامی برای پیشرفت است.
صفایی بوشهری اضافه کرد: این شاخص های اسلامی باید به گونه ای باشد که مبارزه با دشمنان و استکبار درآن در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه درزمان حاضر با شاخص های تمدن نوین اسلامی فاصله زیادی داریم ادامه داد: در این راستا لازمه رسیدن به شاخص های تمدن اسلامی حرکت پرشتاب جهادی و انقلابی است که مسئولان باید در این ارتباط با توجه داشتن به ایمان و معنویت، تلاش کنند.
صفایی بوشهری گفت: هم اکنون سپاه، بسیج، ارتش و سایر نیروهای نظامی چون کوه ایستاده اند و هر گونه حرکت دشمنان را درهم خواهند شکست.
صفایی بوشهری در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره امام راحل و شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت.
**
امام جمعه کرج : قدرت تهاجمی و دفاعی امنیت ملی را تضمین می کند
نماینده ولی فقیه درالبرزو امام جمعه کرج گفت: افزایش قدرت تهاجمی در کنار قدرت دفاعی تضمین کننده امنیت ملی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی براین مهم در کشور تاکید می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد مهدی حسینی همدانی درخطبه های این هفته نمازجمعه کرج ،افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدارهای اخیر با مردم و فرماندهان سپاه ، فرمایشات مهمی در زمینه قدرت تهاجمی و قدرت دفاعی در کشور بیان کردند که این مهم نشان از دغدغه هایی بود که هنوز برطرف نشده است.
وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید بر اقتدار کامل نیروها در کشور دارند که نه تنها در مرزهای ایران دارای قدرت دفاعی کامل باشد بلکه در آن سوی مرزها هر گونه تهاجمی را که علیه ایران اسلامی بخواهد شکل بگیرد در همان جا از بین ببرد.
خطیب جمعه کرج از توان تهاجمی به عنوان یک عامل مهم در ایجاد هراس در دل دشمنان یاد کرد و خاطرنشان شد: برای رسیدن به آنچه که رهبر معظم انقلاب در زمینه توان تهاجمی و توان دفاعی انتظار دارند باید به گونه ای عمل شود که هراس در دل دشمن ایجاد شود و بازدارندگی کشور بالا برود.
حسینی همدانی گفت: هرگز ایران با هیچ کشوری دست به جنگ نمی زند اما اگر خطری ایجاد شود باید توان تهاجمی و دفاعی لازم را داشته باشد تا از اسلام ، انقلاب و ازکشور دفاع کند.
وی با اشاره به اینکه کلام رهبر معظم انقلاب یک کلام دقیق است یاد آور شد: ایران اسلامی در بخش ادوات و نیروی نظامی قوی است لیکن بخش توان تهاجمی را باید تقویت کرد.
امام جمعه کرج بیان کرد: در توان تهاجمی باید به مرحله ای برسیم که از هر گوشه ای از عالم تهاجمی بخواهد علیه نظام اسلامی ایران صورت بگیرد، پاسخ مناسب به متجاوز داده شود.
امام جمعه کرج دوران هشت سال دفاع مقدس را جلوه ای بزرگ از ایثار ، شهامت ، شجاعت، آرمان گرایی ، ولایت مداری ، وحدت ، روحیه انقلابی و شهادت طلبی ملت ایران اسلامی در تاریخ انقلاب دانست و اظهار کرد: امروز با توکل به خدا و به برکت این حماسه ها با نگاه بومی به دانش علمی دست پیدا کرده ایم و در مسیر توسعه قرار گرفته ایم .
حسینی همدانی یادآور شد:در واقع ما با بی اعتمادی کامل به نظام سلطه و استکبار جهانی به این آرمان ها رسیده ایم.
وی از آمریکا به عنوان دشمن درجه یک ملت ایران به فرموده امام راحل یاد کرد و افزود: ما هر چه فریاد داریم بر سر آمریکا، اسرائیل و آل سعود می زنیم.
**
ایران اسلامی در برابر تهدید و زیاده خواهی دشمنان از موضع قدرت عمل می کند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: آمریکا رژیمی استکباری است که برای تسلط بر کشورها از جایگاه زورگویی وارد می شود ولی ایران اسلامی کشوری مقتدر است که در برابر تهدید و زیاده خواهی دشمنان از موضع قدرت و اقتدار عمل می کند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های این هفته نماز جمعه ایلام اظهار کرد: ایران کشوری مقتدر و قدرتمند است که نمونه این اقتدار را می توان در خلیج فارس مشاهده کرد جایی که ناوهای جنگی آمریکا با وجود بهره مندی از انواع تسلیحات مدرن و پایگاه های نظامی در منطقه با هر گونه تذکر و تشر نیروی دریایی جمهوری اسلامی مسیر تردد خود را تغییر داده و جرات ورود به آب های سرزمینی ایران را ندارند.
وی یادآور شد: دشمن به اقتدار و توان نظامی ما و اتحاد و حضور منسجم مردم در صحنه های حساس دفاع از انقلاب و نظام اذعان و ایمان دارد پس نباید در داخل عده ای با اعمال اشتباه و غلط خود دشمن را امیدوار و خوشبین کنند.
حجت الاسلام لطفی اظهار کرد: به اذعان آمریکایی ها، اسراییل با 200 موشک مجهز به کلاهک هسته ای آماده شلیک به سمت ایران است اما آنها خوب می دانند که اگر یک اشتباه و غلط نظامی بر علیه ایران کنند دیگر اثری از آنها باقی نخواهد ماند چون ایران توان نابودی کامل این رژیم جعلی را در کمترین زمان دارد بنابراین مرعوب تهدیدهای آمریکا نمی شویم.
خطیب جمعه ایلام با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: جنگ تحمیلی ایران اسلامی را در کوران حوادث آبدیده و شکست ناپذیر کرد و اکنون با گذشت سال ها از جنگ باید فرهنگ ایثار، شهادت و تکریم شهیدان را در کشور و برای نسل بعد از جنگ نهادینه کنیم.
وی تاکید کرد: دفاع مقدس ما برگرفته از مفاهیم مکتب سرخ عاشورا و اسطوره های حماسه ساز نهضت حسینی (ع) است که پیروزی انقلاب و حماسه های دفاع مقدس و کسب غرور و عزت ملی جمهوری اسلامی وامدار همین قیام است.
وی افزود: اگر امروز هیچ کشوری جرات جنگ و تجاوز به ایران اسلامی را ندارد بخاطر تجربه جنگ هشت ساله ایران با صدام و حامیانش بود و تنها عامل بازدارنده تهاجم دشمنان قسم خورده، دفاع مقدس و حضور مردم در دفاع از انقلاب است.
**
امام جمعه همدان:دشمنان از وجود ولی فقیه دانا در راس حکومت اسلامی ایران در هراس هستند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: دشمنان از وجود ولی فقیه دانا در راس حکومت اسلامی ایران در هراسند و به این منظور در جنگ تحمیلی 40 کشور از صدام برای حمله به کشورمان حمایت کردند.
آیت الله غیاث الدین طه محمدی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر همدان افزود: بیش از سه هزار نفر در روز عید غدیر خم عاشقانه به تجزیه و تحلیل های رهبر فرزانه انقلاب در زمینه واقعه غدیر گوش دادند و 300 نفر از مسئولان و خانواده های شهدا و ایثارگران همدان نیز در این دیدار معنوی حضور داشتند.
**
امام جمعه اردبیل:جنگ های خاورمیانه نیابتی از سوی استکبار جهانی است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل جنگ های سوریه ، یمن و عراق را همچون دوران دفاع مقدس ، جنگی نیابتی از سوی استکبار جهانی دانست.
آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل با اشاره به سالگرد دفاع مقدس این جنگ را ناشی از ترس از هیمنه انقلاب اسلامی و به قصد مهار انقلاب و آن را جنگی نیابتی از طرف استکبار جهانی ذکر کرد و گفت: ایالات متحده پس از ناتوانی صدام تصمیم گرفت به طور مستقیم وارد عراق شده و نفوذ و تاثیرگذاری انقلاب اسلامی را مهار کند اما با خسارت های بسیار سنگین عراق را به موالیان انقلاب اسلامی واگذار کرد.
**
امام جمعه اصفهان:هفته دفاع مقدس نماد مقاومت ملتی وفادار به نظام، انقلاب امام و شهداست
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: هفته دفاع مقدس یادآور هشت سال مقاومت، ایثار، شجاعت و عزت ملت وفادار به نظام و انقلاب امام و شهداست که تحت هیچ شرایطی زیر بار ظلم نرفتند و نام خود را در تاریخ جاودانه کردند.
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه اصفهان در مصلای این شهر با اشاره به دیدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مقام معظم رهبری، اظهار کرد: اقتدار نظامی و توان بالای دفاعی ایران تهدیدهای مختلف دشمنان را خنثی کرده است.
وی ادامه داد: تنها عامل رفع تهدیدهای نظامی دشمنان، اقتدار دفاعی و نظامی ایران است.
وی افزود: کسانی که فکر می کنند تهدیدهای نظامی آمریکا با مذاکره برطرف شد، اشتباه می کنند.
امام جمعه اصفهان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، گفت: با امتیاز دادن به آمریکا و دشمنان نمی توانیم به اهداف نظام اسلامی دست پیدا کنیم.
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه امتیاز دادن به آمریکا به نفع اسلام، نظام و کشور نیست، گفت: هر چه بیشتر به آمریکایی ها امتیاز دهیم، یک قدم جلوتر می آیند.
وی با بیان اینکه بد عهدی و پلیدی آمریکایی ها هر روز بیش از پیش مشخص می شود، گفت: براساس تجربیاتی که در مورد عهدشکنی های آمریکا به دست آورده ایم، اگر کسی اشتباهی را در این زمینه مرتکب شود لیاقت اینکه در نظام اسلامی مسئولیت داشته باشد ندارد.
امام جمعه اصفهان گفت: مردم و مسئولان باید بصیرت داشته باشند و دوست و دشمن را به خوبی بشناسند و همواره به راهنمایی های رهبر معظم انقلاب عمل کنند.
وی با قدردانی از سربازان و افراد نظامی شرکت کننده در نماز جمعه اصفهان، گفت: نماز جمعه پایگاه فرهنگی اسلام است و همه باید در این نماز عبادی و سیاسی شرکت کنند.
**
امام جمعه سنندج :دفاع مقدس اقتدار مردم ایران را به جهانیان نشان داد
امام جمعه سنندج گفت: هشت سال دفاع مقدس مردم ایران، از مرزهای کشور، دین و ناموس، اقتدار آنها را به جهانیان نشان داد.
ماموستا عبدالرحمان خدایی در خطبه های این هفته نمازجمعه سنندج افزود: باید شکرگذار اقتدار و امنیت کنونی کشور باشیم که مدیون خون هزاران شهید است.
وی اظهار کرد: دفاع مقدس به ما عزت و کرامتی داد که ماندگار است و از بین نمی رود.
وی ادامه داد: مردم ایران و نیروهای نظامی کشور در پیروی از امام خمینی (ره) که رهبری دانشمند و آگاه بود توانستند در مقابل دشمنی تا دندان مسلح بایستند.
**
امام جمعه خرم آباد: آموزش وپرورش از پایه های اصلی پیشرفت کشور است
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه شهرستان خرم آباد گفت: در دنیای امروزی آموزش وپرورش مناسب و پویا یکی از پایه های اصلی پیشرفت کشور محسوب می شود.
آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد اظهار کرد: اول مهرماه و بهار تعلیم و تربیت نماد تلاش علمی و فرهنگی بوده که این مهم در پیشرفت و رشد تکنولوژی کشور موثر است.
وی افزود: مسئولیت معلمان و فرهنگیان در جهت تقویت انگیزه فرزندان به تحصیل بسیار مهم و حیاتی است؛ آنها باید روحیه اعتماد به نفس و خود باوری را در دانش آموزان ایجاد کنند.
امام جمعه خرم آباد بیان کرد: معلمان باید در زمینه تقویت خلاقیت، نوآوری و استعداد یابی در دانش آموزان تلاش کنند ودر این راه نیز نقش خانواده ها به عنوان مکمل مدرسه و معلمان مهم است.
آیت الله میرعمادی ادامه داد: خانواده ها باید با اهمیت دادن به نماز، قرآن، باورهای دینی و عمل به این ارزش ها تلاش کنند این روحیه را نیز در فرزندان خود به وجود بیاورند.
خطیب نماز جمعه خرم آباد اضافه کرد: در هشت سال دفاع مقدس با تفکر بسیجی، مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی در عرصه نبرد نظامی و جنگی و در اقتصادی، در برابر دشمن بعثی و استکبار جهانی پیروز شدیم.
آیت الله میرعمادی یادآور شد: دفاع مقدس یک دوره مهم، فراموش نشدنی و بی نظیر در تاریخ انقلاب اسلامی بوده و در کنار مشکلاتی که برای کشور به وجود آورده بود، دستاوردهای خوبی مانند روحیه اعتماد به نفس و خود باوری و پیشرفت های خوبی در عرصه های مختلف اقتصادی و نظامی به ارمغان آورد.
وی گفت: ما باید این ارزش ها و دستاوردهای عظیم دفاع مقدس را حفظ کرده و آنها را به نسل های بعدی منتقل و برای نسل های آینده بازگو کنیم.
**
دری نجف آبادی:ارزش های دفاع مقدس گنجینه افتخارات ملت ایران است
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ارزش های ناب دفاع مقدس گنجینه افتخارات ملت ایران است و باید به بهترین شکل حفظ و حراست شود.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه اراک در مصلی بیت المقدس این شهر افزود: ملت سلحشور ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس آنچنان افتخاراتی برای این مرز و بوم به دست آوردند که در تاریخ بی سابقه است.
وی ادامه داد: ملت ایران اسلامی از آغاز جنگ تحمیلی با حمایت و پشتیبانی از رزمندگان اسلام توانستند دشمن بعثی را که از حمایت ابرقدرت های جهان بهره مند بود ، از کشور بیرون کنند و اقتدار و عظمت ایران اسلامی را به همه دنیا نشان دهند.
امام جمعه اراک دفاع مقدس را مرحله تثبیت نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: در جنگ تحمیلی، استکبار جهانی و متحدانش عشق و علاقه ملت ایران به امام راحل و ارزش های نظامی اسلامی را درک کردند و به خوبی دانستند که این ملت به هیچ عنوان دست از حمایت ولی فقیه بر نمی دارند.
وی بیان کرد: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، روحیه ایثار، شهادت طلبی، اخلاق و صداقت در رفتار را به نمایش گذاشتند، به طوری که عزیزترین داشته خود که همان جان شیرین است را در طبق اخلاص گذاشته و تا آخرین قطره خون از کیان این سرزمین دفاع کردند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: دشمنان ایران اسلامی باید بدانند که نظام اسلامی از سه ویژگی حیاتی شامل پشتیبانی مردمی، رهبری حکیمانه و نیروهای مسلح با قدرت و خود اتکا برخوردار است و ملت غیور ایران زمین تحت هیچ شرایطی سر تسلیم در مقابل آن ها فرود نمی آورند و با تمام قوا از ارزش های نظام صیانت می کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص شکست حصر آبادان در پنجم مهرماه سال 1360 نیز گفت: این عملیات غرور آفرین رزمندگان اسلام سرآغاز فتح الفتوح های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس بود.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: رزمندگان ایران اسلامی آنچنان به دستورات امام راحل پایبند بودند که وقتی عملیات شکست حصر آبادان به دنبال فرمان امام خمینی(ره) آغاز شد، آبادان از محاصره 349 روزه خارج شد و فرمان امام خمینی(ره) در مدت 48 ساعت تحقق یافت.
وی تشریح ارزش های دفاع مقدس را سرمایه نرم نظام و مایه اقتدار کشور دانست و گفت: ولایتمداری و ازجان گذشتگی رزمندگان اسلام باید الگو و چراغ راه هدایت جوانان و نوجوانان امروز ایران اسلامی باشد.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: در هشت سال دفاع مقدس فرزندان ایران اسلامی با عشق به امام حسین(ع) و نهضت با عظمت عاشورا در مقابل دشمن ایستادگی کردند و در راستای تحقق فرامین امام راحل با جان و دل تلاش کردند.
**
امام جمعه شهرکرد: دفاع مقدس فوران ارزش های انسانی و دینی در جامعه است
نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت:دفاع مقدس فوران ارزش های انسانی و دینی و ایثار ، شجاعت، ترک دنیا، بصیرت و دشمن شناسی از مصادیق ارزش های دینی است.
حجت الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه های نمازجمعه شهرکرد با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس افزود: مدیریت جهادی و مقاومت در برابر دشمن و گوش به فرمان رهبری بودن و ولایت مداری، رمز پیروزی نظام اسلامی است.
وی گفت: امروز دشمن مقاومت مردم را در عراق، سوریه، یمن، افغانستان هدف قرار داده است.
وی افزود: جایگاه نماز جمعه برای آن است که واقعیت ها بیان و مصلحت جامعه را برای مردم بیان کرد.
**
امام جمعه یزد: ملت ایران، دفاع مقدس را با ولایتمداری به پیروزی رساند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: ملت قهرمان ایران و رزمندگان دلاور آن در هشت سال دفاع مقدس در سایه ولایتمداری بر دشمنان پیروز شدند.
آیت الله محمدرضا ناصری امروز در خطبه های نمازجمعه یزد با اشاره به دفاع مقدس و حوادث و ثمرات آن و گرامیداشت خاطره شهیدان افزود: دفاع مقدس اوج ایثارگری ملت و رزمندگان اسلام در برابر استکبار جهانی است .
وی ادامه داد: دشمنان برای سرنگونی نظام نوپای اسلامی در ایران از تمام توان خود استفاده کردند ولی با رشادت های بی نظیر فرزندان قهرمان این آب و خاک تمام توطئه های آنها نقش بر آب شد .
امام جمعه یزد تصریح کرد: رمز و راز پیروزی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس همان سلاح ایمان ، توکل و توسل به ائمه اطهار (ره) ، اخلاص در عمل و رهبری های حضرت امام (ره) و نقش ولایت فقیه بود.
ناصری گفت: در برهه کنونی از تاریخ انقلاب اسلامی نیز همان راه نورانی با درایت و رهبری های مقام معظم رهبری و حضور و همکاری نسل جوان ادامه دارد و دشمنان به اهداف خود نمی رسند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد خاطر نشان کرد: امروز تمام قوای مسلح این کشور در صفی واحد گوش به فرمان مقام معظم رهبری آماده ایثار و جانفشانی و دفاع از حریم حق و حقیقت هستند.
ناصری با بیان اینکه باید همواره مواظب توطئه های مختلف دشمنان بود و توان نظامی خود را باید قوی کرد چون استکبار جهانی بشدت از ایمان و آمادگی رزمندگان ما وحشت دارد گفت: جوانان کشور باید به نظام و انقلاب مقدس اسلامی خود پایبند باشند و برای رفاه مردم و تحقق اهداف نظام با تکیه بر دانش داخلی به خدمات رسانی مشغول باشند.
**
امام جمعه بندرعباس: ناامیدی استکبار درگرو وجود وحدت در جامعه است
نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: دشمن از تمام ابزارها برای ایجاد اختلاف در جامعه ما استفاده می کند، اما رمز پیروزی و برهم زدن نقشه های استکبار، وجود وحدت در جامعه است.
آیت الله غلامعلی نعیم آبای در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرعباس با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم و با توجه به تاکید و راهنمایی های ایشان از هرگونه اختلاف در مسایل داخلی و خارجی پرهیز کنیم.
وی با بیان اینکه امروز ایران از قدرت و توان نظامی بالایی برخوردار است، تصریح کرد: امنیت ، آرامش و اقتدار امروز کشور را مدیون جان فشانی های فرزندان این مرز و بوم در هشت سال دفاع مقدس و رهنمودهای عالمانه مقام معظم رهبری هستیم.
آیت الله نعیم آبادی بیان داشت: قدرت نظامی ایران اسلامی تنها برای دفاع از کشور است و هیچگاه از این قدرت برای تجاوز به کشورهای کوچک و همسایه استفاده نمی کند.
وی تاکید کرد: ایران اسلامی اهل تجاوز و دعوا نبوده ، بلکه همواره به صلح اعتقاد دارد، اما به هیچ قدرتی نیز اجازه چپ نگاه کردن به کشور را نداده و نخواهیم داد.
امام جمعه بندرعباس بیان داشت: باید با بهره مندی از دانش فرزندان این مرز و بوم و استفاده از تجهیزات روز دنیا، آنچنان قوی باشیم که همواره در دشمنان دلهره ایجاد کنیم و آنان همواره از ایران اسلامی بترسند.
آیت الله نعیم آبادی تصریح کرد: ما به آمریکا اعتماد نداریم، زیرا آمریکایی ها هیچگاه به تعهدات خود عمل نمی کنند و اهل مذاکره نبوده اند، بلکه اهل زور هستند و از همین رو نمی توان با آنها پای میز مذاکره نشست.
امام جمعه بندرعباس با تاکید بر ترویج ارزش های دینی و اسلامی گفت: نسل امروز ما باید با آرمان های شهدا و رزمندگانی که هشت سال در جبهه های حق علیه باطل جنگیدند، بیش از گذشته آشنا شود؛ زیرا دشمن هویت اسلامی فرزندان ایران را هدف گرفته و آشنایی بیشتر جوانان با الگو و ارزش های دینی، نقشه های دشمنان را نقش برآب خواهد کرد.
**
امام جمعه ارومیه: توطئه شوم دشمنان جمهوری اسلامی ناکام ماند
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس ادامه داد: در سال 1359 صدام حسین با پاره کردن قرارداد الجزایر، به صورت عملی آغازگر جنگ تحمیلی علیه ایران بود و با پشتیبانی کشورهای غربی نیز فکر می کرد در طول چند روز می تواند کل ایران را تصرف کند که این توطئه شوم آنها با فداکاری ارتش، سپاه، بسیج و مردم سلحشور ایران اسلامی ناکام ماند.
حجت الاسلام قریشی گفت: از افتخارات نیروهای مسلح و مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که ارتش، سپاه و بسیج مردمی ما اجازه ندادند وجبی از خاک کشور در طول هشت سال دفاع مقدس به دست دشمن بیفتد در حالی که پیش از نظام اسلامی، در دوران هر حکومتی کیلومترها از خاک ایران به کشورهای دیگر هدیه داده می شد.
**
امام جمعه موقت قم: توان نظامی ایران، خواب را از چشم دشمنان گرفته است
امام جمعه موقت قم گفت: توان نظامی جمهوری اسلامی ایران و سربازان ولایت، خواب و آرامش را از چشم دشمنان سلب کرده است.
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم تصریح کرد: دوران دفاع مقدس، از مقاطع کلیدی و فراموش نشدنی تاریخ کشورمان است و برخلاف جنگ های گذشته حتی یک وجب از خاک کشورمان در اختیار دشمنان قرار نگرفت و دشمنان با رسوایی مجبور به عقب نشینی شدند.
وی افزود: هشت سال جنگ تحمیلی یک قدرت معنوی برای نظام اسلامی به وجود آورد و نام و نشان ملت ایران را در جهان بلند آوازه کرد و ملت های مسلمان، اندیشه و استقامت مردم کشورمان را ستودند و به آن متمایل شدند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یکی از مهمترین رمزهای موفقیت و پیروزی ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس را عزم ملی ملت ایران دانست و گفت: در کنار ایمان و توکل به خدا، ایثار و ازخودگذشتگی مردم، رهبری حکیمانه و شجاعانه حضرت امام(ره) و امدادهای غیبی، تمامی امکانات و عزم و اراده مردم برای دفاع و جنگ آماده و تجهیز شده بود.
وی بر ضرورت مراقبت در گفتار و اظهارها از سوی مسئولان برای رسیدن به پیشرفت و موفقیت و جلوگیری از پیامدهای ناگوار برای امنیت کشور تاکید کرد و گفت: رسانه ها و اصحاب هنر باید هرچه بیشتر از گنجینه ارزشمند دفاع مقدس بهره برداری کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار 2 مهر95 ، کد مطلب: 82240446: www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین