پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۱۵۸
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵
پس از تصویب کلیات طرح جمعیت و تعالی خانواده در آبان سال گذشته به دلیل ایرادات متعدد مخالفان، طرح مذکور به کمیسیون فرهنگی فرستاده شد تا ایراداتش رفع شود و حالا رییس کمیسیون فرهنگی مجلس از رفع ایرادات این طرح مبتنی بر سیاست‌های ابلاغی خانواده خبر داد.

شعار سال: حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر گفت: مقام معظم رهبری به مناسبت‌های مختلف به صورت مکرر درباره جایگاه و منزلت زن و مرد سخنان متعددی داشته‌اند.

نماینده مردم مشهد در مجلس تاکید کرد: ایشان در سیاست‌های ابلاغی خانواده خطاب به دستگاه‌های نظارتی، قهری و اجرایی تاکید کردند قوانین و رفتارهای قوای سه‌گانه باید معطوف به فراهم کردن بسترهایی شود که نقش زنان در فضای تربیتی خانواده بیش از این کم‌رنگ نشود. پیش‌نیازهای این مهم باید در ابعاد و سطوح مختلف بررسی می‌شد. ما در کمیسیون فرهنگی مجلس نهم عوامل متعدد و دلایل متنوعی را برای حضور بیش از حد زنان در خارج از منزل شناسایی کردیم. اولین عامل «درآمد» بود. در نظرسنجی که با همکاری بخشی از بسیج، شورای انقلاب فرهنگی و صدا و سیما در شهرهای مختلف انجام شده عمده زنان شرکت کننده در نظرسنجی فقدان درآمد را اصلی‌ترین دلیل حضور غیرضرور زنان در خارج از منزل می‌دادند. کمیسیون فرهنگی مجلس نهم در قالب طرح جمعیت و تعالی خانواده درآمد پایداری را برای زنان پیش‌بینی کرده است. در پیش‌بینی انجام شده «حق عائله‌مندی» مندرج در ردیف حقوقی مردان به حساب جداگانه‌ای از حساب حقوق ماهانه نان‌آور خانواده واریز و با ضریبی افزایش، مستقیما به دست زنان خانواده برسد. ایجاد این احساس در زنان که درآمد مستقل دارند بسیاری از انگیزه‌ها را در فضاهای یکسانی که غیرضرور بود کاهش می‌داد.

وی تاکید کرد: معتقدیم زنان حتما باید در فضاهای انحصاری مربوط به خودشان حضور داشته باشند. مثل بخشی از فضاهای تربیتی آموزش و پرورش، علوم پزشکی و بسیاری از مراکزی که حضور مردان در آن مشاغل ضرورت ندارد. این مسئله نیز در طرح جمعیت و تعالی خانواده مورد توجه قرار گرفته و پیش‌بینی‌های خوبی شده است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس از اعمال اصلاحات و رفع ایردات طرح جمعیت و تعالی خانواده در کمیسیون فرهنگی خبر داد و افزود: تا تدوین قانون سیاست‌های اجرایی خانواده که در پی سیاست‌های ابلاغی خانواده باید توسط دولت نوشته شود، ایرادات طرح جمعیت و تعالی خانواده را رفع می‌کنیم. اگر لایحه دولت رسید با طرح مجلس تلفیق می‌کنیم در غیر این صورت روند تصویب طرح جمعیت و تعالی خانواده در مجلس طی خواهد شد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ايسنا، تاریخ انتشار: 4 مهر 1395، کد مطلب: 95070401519:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین