پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۲۹
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان گفت: سیستم‌ گرمایشی مدارس باید با رفع نواقص فنی، ساماندهی و استانداردهای لازم رعایت شود تا از بروز حادثه جلوگیری کرد.

شعار سال: محمد ابراهیم الهی‌تبار ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش استان همدان اظهار داشت: رویکرد نظام برنامه‌ای کشور بر این استوار است که از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود و در این زمینه برون‌سپاری برخی فعالیت‌ها و خدمات مورد توجه است.

وی با تأکید بر ضرورت کیفیت بخشی در نظام آموزشی افزود: شاخص‌های استان همدان در حوزه تعلیم و تربیت به وِیژه پذیرش دانش‌آموزان و داوطلبان در کنکور سراسری باید ارتقا یابد در این راستا برگزاری کلاس‌های فوق برنامه در مدارس مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان تصریح کرد: به منظور تأمین نیازمندهای‌های مالی و تجهیزاتی مجموعه آموزش و پرورش باید از ظرفیت خیران و نیکوکاران این عرصه استفاده شود چرا که منابع ملی و استانی پاسخگوی تمام نیاز این مجموعه نیست.

وی با اشاره به اینکه روند پروژه‌های عمرانی با شرایط اعتباری کشور کند پیش می‌روند، بیان کرد: اعتبار مورد نیاز تکمیل و ساخت 9 استخر سرپوشیده استان همدان به صورت تواقفی تأمین می‌شود به طوری که 30 درصد اعتبارات این پروژه‌ها از طریق وزارت آموزش و پرورش، 30 درصد از محل اعتبارات استانی و 30 درصد از طریق اعتبارات ماده 180 تأمین شود.

الهی‌تبار گفت: همدان استانی سردسیر است و در طول سال امکان استفاده از فضای باز برای فعالیت‌های تربیت‌بدنی دانش‌آموزان فراهم نیست در این راستا آموزشگاه‌ها باید از سالن‌های ورزشی سرپوشیده بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه میزان بهره‌مندی مدارس همدان از فضای ورزشی پایین‌تر از میانگین کشوری است، افزود: براساس برنامه پنجم توسعه سرانه فضای ورزشی برای استان همدان به ازای هر دانش‌آموز 1.2 مترمربع پیش‌بینی شده که باید محقق شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه از اعتبارات ماده 180 برای تکمیل پروژه‌های ورزشی مدارس جذب شود، اظهار داشت: سال گذشته اعتبارات ماده 180، بخش ملی و استانی مجزا بود که امسال نیز از اعتبارات برای پروژه‌های ورزشی مدارس استفاده شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی استان همدان در فصل زمستان باید سیستم گرمایشی مدارس هر چه سریعتر از نظر فنی نواقص آنها رفع و استانداردهای لازم رعایت شود تا از بروز حادثه جلوگیری کرد و در این زمینه مدیران مدارس باید پاسخگو باشند.

الهی‌تبار با اشاره به اینکه ساخت سرویس بهداشتی مدارس در اولویت قرار گیرد، افزود: 15 میلیون مترمربع از محوطه مدارس استان همدان نیاز به آسفالت‌ریزی دارد که باید هر شهرستانی متناسب با نیازمندی موجود بین 10 تا 20 درصد محوطه مدارس را ساماندهی کند.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری تسنيم، تاریخ انتشار: 16 آبان 1394، کد مطلب: 909760:www. tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین