پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۳۱۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸
مسیح علینژاد که اسناد مزدوری او برای وزارت خارجه آمریکا از مدت‌ها پیش منتشر شده در تلاش است تا با عبور از گزینه‌هایی چون علی نادر و امیر اعتمادی، خود را به عنوان بهترین گزینه برای تصدی ریاست رادیو آمریکا معرفی کند.

شعار سال: رصد شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان که با حمایت بیگانگان به ویژه دولت تروریستی آمریکا به عنوان یکی از مهمترین ابزار جنگ روانی دشمن علیه ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند، حاکی از تقویت جهت‌گیری‌های خصمانه در آن‌ها است.

تحلیل و ارزیابی تولیدات و خط مشی این شبکه‌ها، بیانگر آن است که این تغییرات عمدتا با هدف تقویت ادبیات براندازانه و تشدید خصومت صورت گرفته است.

این تغییرات اخیرا دامنگیر «صدای آمریکا» (VOA) نیز شده و با برکناری مدیر قبلی، این شبکه هم اکنون با سرپرستی «مورا (مونا) نامدار، ایرانی مقیم آمریکا اداره می‌شود. او از چند ماه پیش به عنوان مشاور «برایان هوک» در میز ایران در وزارت خارجه آمریکا مشغول به کار شده و دارای مواضع بسیار تندی علیه کشورمان است.

طی این مدت رایزنی‌های بسیاری از سوی گروه‌های مختلف معاند برای تصدی ریاست این رسانه صورت گرفته و علاوه بر گزینه‌های آمریکایی، گزینه‌هایی، چون «علی نادر» عضو فعال اندیشکده ضدایرانی «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» (FDD) و «امیر اعتمادی» عضو فعال گروه سلطنت‌طلب «فرشگرد» نیز مطرح شده‌اند که وجه مشترک همه آن‌ها تفکرات براندازانه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران است.

در کنار این موارد، گزینه دیگری که بیشترین تلاش را برای تصدی ریاست صدای آمریکا انجام داده، «معصومه (مسیح) علینژاد» است که به اشکال مختلف به دنبال اثبات وطن‌فروشی خود به آمریکایی‌ها است. جوسازی‌های اخیر او پیرامون برادرش یا تلاش خباثت‌آمیز او برای تحریم کل ورزشکاران ایرانی در ماجرای قصاص «نوید افکاری» نیز در همین راستا قابل ارزیابی است.

علینژاد که اسناد مزدوری او برای وزارت خارجه آمریکا از مدت‌ها پیش منتشر شده، در تلاش است با خوش‌رقصی‌های بیشتر، ضمن عبور از گزینه‌هایی، چون نادر و اعتمادی، خود را به عنوان بهترین گزینه معرفی کند. او در همین راستا تلاش موثری با هدف ایجاد اختلاف میان اعضای فرشگرد و مجاب کردن آن‌ها به عدم حمایت از اعتمادی انجام داده است.

در مقابل؛ دیگر گروه‌های معاند با توجه به نزدیکی علینژاد به «مایک پمپئو» از یک سو و احتمال بالای حذف پمپئو در دولت جدید ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات نوامبر از سوی دیگر، تلاش گسترده‌ای را برای حذف او از گردونه رقابت برای تصدی مدیریت صدای آمریکا کلید زده‌اند.

نکته جالب توجه در مورد وضعیت علینژاد اینکه؛ باور عمده گروه‌های معاند خارج‌نشین درباره او که خود را جوجه اردک زشت می‌خواند، بر این است که کوتوله غوغاسالاری، چون او، با وجود در اختیار گرفتن مبالغی هنگفت از وزارت خارجه آمریکا، نه تنها در تمام پروژه‌هایش از جمله «آزادی یواشکی»، «چهارشنبه‌های سفید» و «دختران انقلاب» شکست خورده که عملا بودجه‌ای که می‌توانسته در اختیار دیگران قرار بگیرد توسط او حیف و میل شده است.

تعداد بازدید : 11

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری نورنیوز ، تاریخ انتشار 5      مهر    99، کد خبر:   54168،  www.nournews.ir----- برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
0
0
واقعا با خودشون چه فکری میکنن که میرن وطن فروشی میکنن؟ در عجبم از کسایی که این همه طرفداری ایشون رو میکنن و از مخاطب هاشون هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
0
0
خانم علی‌نژاد به هر دروغی متوسل می‌شود تا خودش را نشان دهد و روی خط خبر ها باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین