پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۳۲۲
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
در پنج ماهه نخست امسال در حدود یک هزار و ۶۳۷ نفر فروشنده مواد مخدر بازداشت شده که این ارقام گواه از اقدامات بسیار مناسب و اساسی پلیس مبارزه با مواد مخدر و نیروی انتظامی، سربازان گمنام امام زمان(عج)، دادستانی و دیگر ارگان‌های مربوطه است که این خدمات قابل تقدیر و قدردانی است.
شعارسال: دستگیری- مواد مخدر- اعتیاد- اراذل و اوباشساوالان خبر: مجید خدابخش در ششمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان اردبیل اظهار داشت: متاسفانه عده‌ای با بهانه‌های یک شبه پولدار شدن با قاچاق مواد مخدر بر این تصمیم هستند مردم کشور به ویژه نسل جوان را به منجلاب اعتیاد گرفتار کنند که در این زمینه از عموم مردم خواستاریم که آگاهی کاملی در ارتباط با این مسائل مهم و اساسی داشته باشند.

وی افزود: خطاهای این فریبکاران قابل چشم‌پوشی و گذشت نیست و بایستی با اقدامات جدی و مناسب مسئولان، از عملیات نامناسب این افراد جلوگیری شده و مجازات این افراد که با جان و مال مردم بازی می‌کنند به گونه‌ای پرداخت شود که دیگر هوس دوباره این اشتباهات را نکنند.

استاندار اردبیل گفت: با همکاری همه‌جانبه مسئولان بایستی اقدامات لازم در ارتباط با مقابله با قاچاقچیان در سطح استان اردبیل انجام شود تا بتوانیم این معضل بسیار مهم و اساسی را در جامعه به حداقل برسانیم چرا که اگر این افراد اهداف شوم خود را پیش‌ ببرند خانواده‌ها را از آرامشی که در فضای خانه دارند سلب کرده و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به مردم وارد می‌کنند که به هیچ وجه نمی‌توان آن‌ها را ترمیم بخشید.

خدابخش تصریح کرد: در راستای حل مشکل اعتیاد و بهبود بیماران معتاد در استان اردبیل تصمیماتی مبنی بر دایر کردن مراکز ویژه نگهداری معتادان گرفته شده بود که ‌اکنون به مرحله احداث رسیده ولی مشکلاتی از سوی ادارات و ارگان‌های دولتی در ارتباط با کاستی‌ها و کمبودهای این مرکز وجود دارد که در حال حاضر با اهتمام مسئولان مربوطه بررسی می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل بیان کرد: خوشبختانه استان اردبیل نسبت به میانگین کشوری معتادان کم‌تری دارد ولی به هر حال نیاز است که به این امر مهم و ضروری بها داده شود و اقدامات اساسی در این ارتباط انجام شود تا بتوانیم این مشکل بزرگ اجتماعی را در سطح استان اردبیل به حداقل برسانیم.

وی اظهار کرد: اعتیاد اثرات بسیار منفی در جامعه برجای می‌گذارد که بایستی بتوانیم با کاهش این معضل اثرات آن را نیز به حداقل برسانیم و با انجام کارهای فرهنگی و با آگاه‌سازی خانواده‌ها از خطراتی که دائما در اطرافشان آن‌ها را تهدید می‌کند گام بزرگی برداریم.

خدابخش افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده هم‌اکنون کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) خدمات بسیار ارزنده‌ای را برای آموزش معتادان زیرپوشش در جهت ایجاد اشتغال پایدار انجام می‌دهد که به امید خداوند این بیماران بتوانند پس از ترک این بیماری خانمان‌سوز با اشتغال در جامعه به آغوش گرم خانواده بازگردند.

دادستان اردبیل نیز در این نشست اظهار کرد: انتظار می‌رود تمام ادارات و ارگان‌های دولتی تمام تلاش خود را برای حل مشکلات مرکز نگه‌داری معتادان سطح استان اردبیل انجام دهند تا بتوانیم تا حد امکان برای این قشر خدمت‌رسانی انجام دهیم چرا که ممکن است این افراد با رفتن به زندان جنبه‌های منفی قضیه را احساس کنند ولی این مرکز اعتماد بیش‌تری برای آنان به وجود می‌آورد و احتمال بیش‌تری برای ترک اعتیاد وجود خواهد داشت.

ناصر عتباتی افزود : ماموران نیروی انتظامی با جدیت و حساسیت کامل برای دستگیری قاچاقچیان و سودجویان آماده‌باش هستند و بایستی بدون هیچ چون و چرا آن‌ها را دستگیر کنند چرا که وجود این افراد در جامعه آفات اجتماعی را هر لحظه افزایش خواهد داده و اثرات زیان‌باری بر جامعه خواهد داشت.

وی بیان کرد: در پنج ماهه نخست امسال در حدود یک هزار و ۶۳۷ نفر فروشنده مواد مخدر بازداشت شده که این ارقام گواه از اقدامات بسیار مناسب و اساسی پلیس مبارزه با مواد مخدر و نیروی انتظامی، سربازان گمنام امام زمان(عج)، دادستانی و دیگر ارگان‌های مربوطه است که این خدمات قابل تقدیر و قدردانی است.

دادستان اردبیل تصریح کرد: با گزارشات آماری به دست آمده در سطح استان اردبیل در نیمه نخست امسال حدود ۱۵ فقره باند قاچاق مواد مخدر با همکاری مسئولان و دستگاه‌های مربوطه منهدم و ۱۴۲ دستگاه انواع وسیله نقلیه از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است که این آمار نسبت به سال گذشته کاهش قابل قبولی یافته است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی ساوالان خبر، تاریخ انتشار: سه شنبه 30 شهریور 1395، کد خبر: 141505 ، www.savalankhabar.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین