پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۳۲۵
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
معاون متوسطه آموزش‌وپرورش استان اردبیل از ریزش دانش‌آموزان متوسطه دوم دختر استان به دلیل ازدواج زودهنگام خبر داد.
شعارسال: دانش آموزعلی ورودی در جلسه پرسش و پاسخ خبرنگاران خبرگزاری‌ها تصریح کرد: پوشش تحصیلی دانش‌آموزان استان در دوره متوسطه اول ۹۳ درصد است که تقریباً با میانگین کشوری برابری می‌کند.

به گزار مهر، وی افزود: این در حالی است که در دوره متوسطه دوم پوشش تحصیلی ۷۸ درصد است که با ۱.۵ درصد اختلاف کمتر از میانگین کشوری بوده و بررسی‌ها نشان می‌دهد دلایل مختلفی عامل این موضوع است.

معاون متوسطه آموزش‌وپرورش استان متذکر شد: عمده دلایل اقتصادی و اجتماعی است و به ویژه در بین دختران دانش‌آموز ازدواج‌های زودهنگام موجب شده است آمار دانش‌آموزان با ریزش همراه شود.

به گفته ورودی به دلیل اینکه تحصیل این گروه از دانش‌آموزان تنها در مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش امکان‌پذیر است، آموزش‌وپرورش به دنبال آسان‌سازی و ایجاد فرصت تحصیل این گروه در مدارس نظری است.

وی با بیان اینکه سهم دانش‌آموزان دختر استان شامل ۴۷.۵ درصد از کل است، ادامه داد: تلاش بر این است تمامی دانش‌آموزان شناسایی شوند تا اگر دانش‌آموزی به دلیلی از تحصیل باز ماند، زمینه تحصیل وی فراهم شود.

معاون متوسطه آموزش‌وپرورش استان در پاسخ به سؤالی در خصوص وضعیت تجهیز مدارس به سیستم‌های نوین آموزشی ادامه داد: استان اردبیل به لحاظ تجهیز مدارس به سیستم‌های هوشمند جزو استان‌های پیشرو است.

ورودی افزود: پیش از این ۸۰ درصد آموزش دانش‌آموز به شیوه شنیداری بود اما هم اینک با سیستم‌های هوشمند بخش عمده آموزش به دیداری تبدیل شده است.

وی به تجهیز هزار و ۲۰۰ مدرسه به سیستم‌های هوشمند اشاره کرد و گفت: علاوه بر این نواحی آموزشی برخوردار از پژوهش سرا و آزمایشگاه مرکزی از ۱۴ مورد به ۱۹ مورد افزایش یافته و تمامی نواحی را پوشش داده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی ساوالان خبر، تاریخ انتشار: سه شنبه 30 شهریور 1395، کد خبر: 141501 ، www.savalankhabar.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین