پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۴۴۰
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱
استاندار اردبیل گفت: در ایام دهه مبارک فجر سال ۹۵ به همت دولت و مردم چهار هزار و 16 طرح عمرانی و اقتصادی در 10 نقطه از استان اردبیل به بهره‌برداری رسید.
شعارسال: مجید خدابخش، اظهار کرد: ما شکرگزار خدمات انقلاب اسلامی و دولت هستیم و این خدمات یک نعمت و هدیه‌ای بزرگ و ناقابل برای مردم استان اردبیل است.

وی با اشاره به اینکه از 12 هزار و 500 هکتار زمین زراعی به 600 هزار هکتار آن در منطقه بیله‌سوار آبرسانی شده است، تصریح کرد: با همکاری و تلاش وزارت نیرو و جهاد کشاورزی به این مناطق زراعی در شهرستان بیله‌سوار در سال‌جاری آبرسانی شده است.

استاندار اردبیل از مهمترین طرح‌های دیگر بهره‌برداری شده در ایام دهه مبارک فجر از طرح گازرسانی به مناطق محروم روستایی خبر داد و گفت: حدود 11 روستا در مناطق مختلف استان در سال 95 از نعمت گاز برخوردار شدند.

خدابخش سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی را مهمترین فعالیت‌های عمرانی و آبادانی استان دانست و افزود: 224 واحد تولیدی در حال تعطیلی بود که‌ با پرداخت تسهیلات این واحدهای تولیدی راه‌اندازی شدند.

وی با اشاره به اینکه اشتغال‌آفرینی 320 نفر با راه‌اندازی واحدهای تولیدی در استان تثبیت شده است، بیان کرد: امیدواریم با سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در استان شاهد افزایش توسعه، پیشرفت استان و اشتغال‌آفرینی باشیم.

خدابخش از پیشرفت احداث راه آهن اردبیل - میانه با تخصیص اعتبار 100 میلیارد تومانی خبر داد و اضافه کرد: 100 میلیارد تومان به این پروژه بزرگ استانی پیش‌بینی شده که‌ با تخصیص یافتن کامل این اعتبار توسط پیمانکاران داخلی شاهد سرعت گرفتن کار راه آهن اردبیل - میانه می‌شویم.

وی از توسعه و مکانیزه کردن زمین‌های کشاورزی شهرستان مرزی اصلاندوز خبر داد و گفت: از 600 هکتار زمین مکانیزه شده این شهرستان مرزی، یک‌هزار و 500 تن محصول کشاورزی به بازار بزرگ روسیه صادر می‌شود.

خدابخش با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم تا شهرستان مرزی اصلاندوز را به عنوان منطقه بندر خشک در کشور و کشورهای همسایه مطرح کنیم، ادامه داد: با توجه به سفرهایی که‌ به کشور جمهوری آذربایجان و روسیه داشتیم، با رئیس جمهور آذربایجان در مورد افزایش صادرات مواد غذایی از طریق شبکه‌های ریلی اصلاندوز و پارس‌آباد تاکید کرده و گفت‌وگو موفقیت‌آمیزی انجام شد.

وی از تخصیص یک‌هزار و 300 میلیارد تومانی به پارک علم و فناوری و دانش‌بنیان استان خبر داد و افزود: این حرکت خوب با همکاری و پیگیری نمایندگان پرتلاش استان اردبیل انجام شد که می‌تواند در امر توسعه و پیشرفت علمی و دانش‌بنیان استان بسیار مهم و تأثیرگذار باشد.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: با افتتاح کارخانه سیب‌زمینی در مرکز استان، صادرات این محصول سالانه به 100 هزار تن می‌رسد.

خدابخش از حضور 18 تیم آسیایی والیبال در اردیبهشت‌ماه سال آینده در اردبیل خبر داد و عنوان کرد: با فراهم کردن استانداردهای ورزشگاه رضازاده اردبیل و زیرساخت‌های ورزشی از این به بعد می‌توانیم شاهد افزایش برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی در استان اردبیل باشیم که می‌تواند در امر توسعه و آبادانی این استان و تبلیغ در حوزه گردشگری از اهمیت زیادی برخوردار باشد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 22 بهمن 1395، کدخبر: 13951122000472، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین