پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۳۵۰
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸
استاندار اردبیل می گوید که بعنوان نماینده عالی دولت وعده هایی در باره اجرای مگاپروژه ها داده و به وعده های خود در این زمینه نیز به طور کامل عمل کرده است.

شعارسال: مجید خدابخش یکشنبه شب در جمع مدیران رسانه های استان اردبیل افزود: مگاپروژه های وعده داده شده در استان به سرعت در حال اجراست، کارهای بزرگی در قالب این مگا پروژه ها در حال اجراست که به خاطر اینکه زمان بر بوده و در مناطق دور در حال اجراست چندان به چشم نمی آید اما ثمرات آن در سال های آتی در سرنوشت استان تاثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به مگاپروژه های طرح شده ، بیان کرد: طرح بزرگ پایاب سد خداآفرین انقلابی در کشاورزی و صنایع وابسته آن در منطقه مغان ایجاد خواهد کرد، مطالعات پهنه های معدنی استان در زون های سه گانه انجام و کار به مرحله اکتشاف رسیده است، در موضوع منطقه آزاد تجاری و صنعتی دولت به وظیفه خود که تصویب و ارایه لایحه بود در کوتاه ترین زمان عمل کرد و اکنون توپ در میدان مجلس است ، منطقه ویژه اقتصادی نمین نیز فعال شده و کارها در جریان است.

وی بیان کرد: در کنار این طرح های بزرگ، همچنین کارهای زیربنایی زیادی در استان انجام گرفته است که از جمله مهمترین آن می توان به عملیات اجرایی نیروگاه سبلان اشاره کرد، دولت برای توسعه این نیروگاه 350 میلیون دلار اختصاص داده اعتباری ارزی که بسیار بیشتراز مجموع هزینه های ارزی صرف شده در استان تاکنون است.

وی همچنین به فعال شدن طرح های نیمه راکد نیز اشاره کرد و گفت: نیروگاه زمین گرمایی از جمله این طرح هاست که در سال های گذشته غیر فعال بود ودر این دولت با اختصاص اعتبار 600 میلیارد ریالی عملیات اجرایی آن از سر گرفته شد.

خدابخش گفت :طرح های نیمه تمام و راکد از قبیل پل معلق مشگین شهر ، سد عمارت گرمی و سد گیوی که در سال های گذشته تعطیل شده بود در این دولت فعال شده و برخی از آنها افتتاح و برخی دیگر از جمله سد گیوی در دهه فجر افتتاح می شود.

استاندار اردبیل با اشاره به ایده و طرح ایجاد بندر خشک در استان اردبیل اظهار کرد: راه تعالی اقتصادی استان وصل شدن به بازار بزرگ روسیه و کشورهای همسایه شمالی است و با این هدف طرح اتصال راه آهن جمهوری آذربایجان به استان اردبیل و ایجاد بندر خشک در پارس آباد در پروتکل امضا شده یازهمین نشست کمیسیون همکاری اقتصادی ایران و آذربایجان در باکو قید شد.

استاندار اردبیل با اشاره به 380 کیلومتر مرز مشترک استان اردبیل با جمهوری آذربایجان گفت که متاسفانه از این طرفیت بزرگ در سال های گذشته استفاده بهینه صورت نگرفته و تلاش دولت تدبیرو امید کمک به اقتصاد استان ازطریق استفاده از این ظرفیت بزرگ است.

وی به وجود بنگاه بزرگی چون کشت و صنعت مغان اشاره کرد و گفت : این بنگاه باید در خدمت صادرات باشد و تمام تولید آن باید روانه بازارهای شمالی بویژه روسیه شود و در این راستا اعتقاد و پیشنهاد مدیریت استان اجاره آن به روس ها و آذری ها می باشد.

خدابخش همچنین به تلاش دولت درفعال کردن واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد اشاره کرده و افزود: بیش ازنیمی از واحدهای تولیدی استان در ابتدای این دولت تعطیل بودند و با اقدام های انجام شده تعداد زیادی از آنها فعال شده و یا در حال فعال شدن هستند.

وی بیان کرد: برای کمک به فعال شدن و حل مشکلات 243 واحد تولیدی استان 2 هزار و 130 میلیارد ریال تسهیلات مالی پرداخت شده و تا آنها با رفع مشکلات خود فعالیت خود را دوباره شروع کرده و یا به آن سرعت دهند.

استاندار اردبیل با اشاره به ظرفیت های گردشگری استان اردبیل گفت: با هدف اقتصادی کردن گردشگری و توسعه بین المللی آن طرح های مختلفی در حال اجراست که از جمله آن میزبانی مسابقات آسیای والیبال در اردیبهشت سال آینده می باشد ضمن اینکه استان اردبیل خواهان میزبانی جام جهانی فوتسال نیز می باشد تا از این طریق گردشگری ورزشی نیز به کمک تحرک اقتصادی استان بیاید.

وی همچنین اضافه کرد: سرمایه گذاری در 9 آب درمانی مشگین شهر توسط بخش خصوصی با یک هزار 500 میلیارد ریال در حال اجراست که با تکمیل آن تحول بزرگی در منطقه ایجاد می شود.

استاندار اردبیل در این نشست با اشاره به اینکه رسانه نقش مهمی در مطالبه گری دارد از فعالان رسانه ای استان خواست تا همراه و همگام دولت در توسعه اقتصادی استان باشند و در این راستا نقدها و پیشنهادهای سازنده خود را برای بهره برداری ارایه دهند.

این نشست با عنوان مطالبه های استانی توسط سازمان بسیج رسانه استان اردبیل ترتیب یافته بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 12دی1395، کدخبر: 82369424: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین