پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۳۲۱
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲
خانه صادقی اردبیل که نماد فرهنگ و تاریخ استان اردبیل است با معماری اصیل ایرانی اسلامی احیا شده و گردشگران داخلی و خارجی زیادی را در خود جای دهد.

شعارسال: خانه صادقی اردبیل که قدمت دیرینی داشته و یکی از بناهای تاریخی استان اردبیل محسوب می‌شود این روزها با حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی براساس معماری اصیل ایرانی اسلامی طراحی شده و به شکل کاملا تاریخی و سنتی آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی است.

خانه صادقی اردبیل که در محله اوچدوکان قرار دارد یکی از بناهای بسیار زیبای تاریخی اردبیل است که با احیای آن تحول عظیمی در سیمای این بافت تاریخی به وجود آمده است و انتظار می‌رود با همین اقدام تحول عظیمی در جذب گردشگران باافتتاح این خانه به وجود آید.

خانه صادقی که در گذشته محلی برای حضور خانواده‌ها و گپ و گفتهای خانوادگی و برپایی مراسم‌های عقد و شیرینی‌خوری بود این روزها نیز با همت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به همان شکل سنتی گذشته خود طراحی شده و آماده برگزاری مراسم سنتی و قدیمی عروسیها و مهمانیهای اردبیل است.

سرمایه‌گذارانی از جنس ایثار و شجاعت با عرق ملی برای احیای خانه صادقی اردبیل پیشگام شدند تا نشان دهند که دغدغه‌هایشان تنها احیای تاریخ و فرهنگ ناب استان اردبیل است و در این زمینه تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند.

*افتتاح 2 فاز خانه صادقی اردبیل با حضور معاون رئیس جمهور در دهه فجر

الیار عاصمی‌زاده مدیر پروژه و سرمایه‌گذار خانه صادقی اردبیل با اشاره به اینکه زیربنای خانه صادقی اردبیل 2 هزار و 548 مترمربع بوده است،‌افزود: 2 فاز این پروژه تاریخی و فرهنگی اردبیل دهه مبارک فجر با حضور معاون رئیس جمهور به بهره‌‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه در حال‌حاضر خانه صادقی اردبیل دارای 3 فاز هتل سنتی، رستوران سنتی بوده که یک فاز آن نیز به احتمال زیاد اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: این خانه با طراحی براساس معماری اصیل ایرانی توانسته یک خاصیت و ویژگی خاص را در پس هر بنای تاریخی خود و حتی در پس قابهای پنجره و دربهای ورودی خود یدک بکشد که این امر نیز وجه تمیز آن از سایر بناهای تاریخی و سنتی است.

وی با اشاره به اینکه احیای پروژه خانه تاریخی صادقی اردبیل براساس معماریهای اصیل میراث فرهنگی انجام می‌شود، افزود: در این زمینه جلسات مختلفی برای طراحی و معماری هتل و رستوران خانه صادقی اردبیل برگزار شده است و این خانه هم‌اکنون به شکل کاملا سنتی و تاریخی آماده بهره‌برداری و افتتاح است.

سرمایه‌گذار هتل و رستوران خانه صادقی استان اردبیل تصریح کرد: با راه‌اندازی پروژه هتل و رستوران خانه تاریخی صادقی اردبیل برای بیش از 50 نفر اشتغال ایجاد شده است که در این خانه سوغات و محصولات فرهنگی و نیز غذاهای محلی اردبیل به مسافران ارائه می‌شود تا گردشگران با حضور در این خانه روزها و خاطرات خوبی را در کنار خانواده خود در اردبیل رقم بزنند.

دربها و پنجره‌های خانه تاریخی صادقی اردبیل کاملا به شکل سنتی و تاریخی طراحی شده است و حضور در این خانه دل هر انسانی را با هنرهای اصیلایرانی و قدمتی همگام می‌کند و می‌تواند مکان مناسبی برای آرامش گردشگران داخلی و خارجی باشد.

خانه‌ای که فرهنگ و تمدن و تاریخ و نیز نماد اردبیل این دیار، پیران و ناموران را در خود جلوه داده است و انتظار می‌رود با بهره‌برداری کامل از این پروژه تاریخی گام بزرگی در معرفی تاریخ و تمدن چندین هزارساله اردبیل به گردشگران داخلی و خارجی برداشته شود.

*حضور تورها و گردشگران خارجی در خانه تاریخی صادقی اردبیل

سرمایه‌گذار هتل و رستوران خانه تاریخی صادقی اردبیل با اشاره به اینکه بازاریابهای خانه صادقی اردبیل از مدتها قبل فعالیتهای خود را آغاز کرده‌اند، اظهار کرد: هم‌اکنون زمینه حضور تورها و گردشگران خارجی در این هتل و رستوران فراهم و یک سال و 6 ماه این خانه توسط تورهای خارجی رزو شده است.

عاصمی‌زاده بیان کرد: مهمترین هدف ما از راه‌اندازی خانه صادقی اردبیل معرفی فرهنگ و تمدن اردبیل در بین کشورهای مختلف دنیاست که انتظار می‌رود با حضور گردشگران خارجی در این خانه تحول عظیمی در معرفی ظرفیتهای تاریخی اردبیل به وجود آید.

وی تصریح کرد: اردبیل ظرفیتهای بسیار بالایی در بخشهای فرهنگی، هنری، اجتماعی و سایر حوزه‌ها دارد که باید با برنامه‌ریزیهای مختلف این ظرفیتها و پتانسیلهای ناب را به همگان معرفی کنیم.

آری خانه‌ای با قدمت تاریخی و به شکل کاملا سنتی این روزها گرمابخش محافل خانواده‌های ایرانی و حتی گردشگران خارجی شده است و می‌تواند در روزها و ماههای آینده به یک مرکز فرهنگی و تاریخی تبدیل شود و رسم‌ها و آئینهای گذشته در این خانه قرار بر این است تا به صورت مداوم برگزار شود.

*خانه صادقی اردبیل مکانی سنتی برای برپایی مراسم عقد و شیرینی‌خوری

یکی از نکات جالب توجه در مواجه با خانه صادقی اردبیل ایجاد مکانی سنتی به شکلی بسیار زیبا برای برگزاری مراسم عقد و شیرینی‌خوری است که می‌تواند شروع زیبایی برای زندگی عروس و دامادهای ایرانی باشد و آرامش و زیبایی در این مکان حرف اول را می‌زند.

در زمانهای گذشته مراسم عقد و شیرینی خوری به شکل سنتی در این خانه برگزار می‌شد و خانواده‌ها و اقوام عروس و داماد با گردهمایی در این مکان جشن عقد ساده و سنتی را برگزار کرده و به سرور و شادی می‌پرداختند.

در محل سالن عقد عروس و دامادها آتلیه عکاسی نیز به شکل کاملا سنتی راه‌اندازی شده است تا عروس و دامادها و زوجهای جوان عکس یادگاری و تاریخی خود را در این محل گرفته و خاطرات خوشی از مراسم عروسی خود در طول زندگی با برگزاری این چنین مراسم عقد ساده‌ای در خانه صادقی اردبیل داشته باشند.

خانه صادقی اردبیل که با حضور اساتید تاریخ و فرهنگ به شکل کاملا سنتی طراحی شده است می‌تواند زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی را فراهم سازد و به قطب فرهنگی و تاریخی اردبیل تبدیل شود.

سرمایه‌گذارانی که بدون هیچ ادعایی و صرفا برای معرفی تمدن و تاریخ اردبیل با راه‌اندازی هتل و رستوران خانه تاریخی صادقی اردبیل پیشگام شدند اقدامی بسیار بزرگ برای فرهنگ و تمدن این منطقه انجام داده‌اند که این کار برای همیشه در طول تاریخ اردبیل جاویدان می‌ماند و تلاش و همت و عرق این سرمایه‌گذارن قابل تقدیر و قدردانی است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار خبر 2 بهمن 1395، کدمطلب: 1301884 ،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین