پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۰۳۴۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴
مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مردم برای‌شان رهن و اجاره خانه آرزو شده است حالا که مجلس به جای دولت وقتش را گذاشته و لایحه ارائه داده است، می‌گویند اشکال دارد، خب بیایند بگویند اشکال این طرح کجاست؟
شعار سال: مجتبی یوسفی  درباره اینکه انتقاداتی از سوی دولت نسبت به طرح جهش تولید مسکن مطرح می‌شود مبنی بر‌ اینکه این طرح بدون مشورت گرفتن نظرات بدنه کارشناسی طراحی شده است، گفت:  دولت در اکثر برنامه‌های اقتصادی خود به مشکل برخورده کرده و  این وضعیت را برای کشور به وجود آورده است.
 
نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این روزها شاهد هستیم دلار به صورت لحظه‌ای تغییر قیمت می‌دهد، مواد اولیه برای تولیدکننده‌‌ وجود ندارد و مشکلات و معضلات امثالهم در کشور وجود آمده است و این نشان‌دهنده آن است که برنامه‌ای وجود ندارد.
 
وی تاکید کرد: اتفاقاً ما موافقیم  دولت لایحه‌ای برای مسکن بیاورد و ما هم در مجلس کمکش اما از آنجا که دولت ناامید شده‌ایم و با ۱۵۰ تا ۲۰۰ درصد افزایش قیمت مسکن در ۶ ماه اخیر روبرو شدیم خودمان طرحی آوردیم.
 
این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مردم برای‌شان رهن و اجاره خانه آرزو شده است حالا که مجلس به جای دولت وقتش را گذاشته و لایحه ارائه داده است، می‌گویند اشکال دارد، خب بیایند بگویند اشکال این طرح کجاست؟ چرا کلی‌گویی می‌کنند؟
 
وی با تاکید بر این‌که طرح جهش تولید مسکن ۲ ماه است در کمیسیون عمران بررسی می‌شود، اظهار داشت: با تشکر از تمامی اعضای کمیسیون عمران در مجالس قبلی، باید بگویم در این دوره در این کمیسیون مسئولان اجرایی، فرمانداران و شهرداران سابق حضور دارند، کسانی که معاون وزیر بودند و یا در حوزه عمرانی و وزارتخانه‌های مختلف صاحب تجربه هستند.
 
یوسفی خاطرنشان کرد: می‌گویند طرح جهش تولید مسکن ایراد دارد و چیز دیگری بیان نمی‌کنند! بیایند بگویند اشکال از کجاست اینگونه سخن گفتن که درست نیست و مشکلی از مردم حل نمی‌کند.
 
وی با بیان این که طرح جهش تولید مسکن  هیچ‌گونه بار مالی برای دولت نداشته است، گفت: در این طرح هم کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس با ما همراه بودند و هم خود وزیر راه، این نکته بسیار جالب است و نمی‌دانم چرا نمی‌روند بپرسند که آیا این طرح با همراهی آنان صورت گرفته است یا خیر .
 
نماینده اهواز تاکید کرد: برای اولین بار است که مجلس روی موضوعات اساسی و معیشتی مردم قوانینی مانند طرح دوفوریتی خرید تضمینی محصولات کشاورزی که آرزو بود را بررسی و تصویب می‌کند تا جلوی سود دلالان که همیشه منفعت‌طلبانه رفتار می‌کنند را بگیرد اما دولت مخالفت می‌کند.
 
وی افزود: ما می‌آییم مالیات بر خانه‌های خالی را مطرح می‌کنیم باز هم صدای مخالف می‌شنویم از دولت و این سوال را برای ما به وجود می‌آورد که چرا در اکثر این طرح‌ها که دست بعضی از منفعت طلب‌های خاص را می‌بندد، این اتفاقات می‌افتد.
 
این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حالا که مجلس برای گرفتن حق مردم  ورود کرده است، بعضی از دولتمردان مخالفت می‌کنند.
 
وی یاد آور شد: در این طرح ما قبول داریم مسکن پیشران اقتصاد است و نزدیک به ۲۰۰ شغل با آن در ارتباط است، اما توجه داشته باشید رونق؛ هنگامی که بازار مسکن فعال باشد، به وجود می‌آید.
 
یوسفی بیان کرد: ردیف‌‌های مالیاتی جدیدی را برای کسانی که در حال حاضر در این بازار به صورت سفته‌بازی عمل می‌کنند گذاشتیم مانند این‌که نصف مالیات بر خانه‌های خالی، مالیات عایدی بر مسکن و مالیات بر معاملات مکرر گذاشتیم که این‌ها نشان می‌دهد برای این موضوع برنامه‌ریزی صورت گرفته است.
 
وی گفت: ما برای اقشار محروم جامعه مسکن می‌سازیم اگر با این موضوع مشکل دارند بیایند برنامه بدهند، زیرا ما متوجه نمی‌شویم چه می‌گویند.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  پایگاه خبری اعتمادآنلاین   ، تاریخ انتشار:11  مهر  1399  ، کدخبر:436434  ،/www.etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
0
خيلي وقته كه رهن و اجاره داره كمر مردم ايران عزيز رو ميشكنه و تقريبا گوش هيچ كس بدهكار به اجاره خانه نيست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
0
اجاره های چند صد میلیونی فقط گفتنش راحته ولی جور کردن این مبلغ پول واقعا تو این شرایط سخته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین