پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۳۶۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰
سیدسعید آرام از تلاش های بهزیستی برای ساماندهی نوزادان و کودکان سر راهی خبر داد.

شعار سال: درحالی که خیلی از زوجین آرزوی شنیدن صدای کودکانه‌ای در فضای خاموش خانه‌شان دارند و دست به هر کاری می‌زنند و میلیون‌ها تومان خرج می‌کنند تا واژه پدر یا مادر را بشنوند، افرادی هم هستند که جگرگوشه‌هایشان را در بیمارستان تنها می‌گذارند و برای همیشه از کنار آن‌ها می‌روند تا او هیچ وقت طعم عاطفه مادری و پدری را نچشد.

مددکاران می‌گویند اغلب این کودکان رها شده در بیمارستان حاصل روابط نامشروع هستند. چون پدری ندارند، مادر مجبور می‌شود آن‌ها را رها کند، اما هستند پدر و مادر‌هایی که از سر فقر و نداری بچه‌شان را رها می‌کنند یا اینکه بدسرپرست هستند و مادر به دلیل عدم توانایی نگهداری فرزند، او را رها می‌کند. به هرحال دلایل مختلفی برای رها شدن یک کودک وجود دارد، اما آنچه اهمیت دارد سرنوشت نوزادان بعد از رهایی است که چگونه رقم می‌خورد؟!

سیدسعید آرام، رئیس سازمان بهزیستی تهران با اشاره به اینکه سرپرستی کودکان رها شده برعهده بهزیستی است، به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: وقتی مادری به هر دلیلی اعم از نامشروع بودن فرزند، عدم توانایی مالی، بدسرپرست بودن و... فرزند خود را در بیمارستان رها می‌کند، بیمارستان کودک را تحویل مقامات قضائی و درنهایت قوه قضائیه با حکم قاضی، کودک را به بهزیستی می‌دهد.

او افزود: در وهله اول، بهزیستی کودک را در شیرخوارگاه مستقر می‌کند و سپس از طریق ضابطین قضائی دنبال خانواده او می‌گردد و اگر پس از بررسی و گشتن خانواده یعنی پدر و مادر او را پیدا نکنیم، به دنبال خانواده جایگزین می‌رویم.

آرام تصریح کرد: خانواده جایگزین یعنی پدربزرگ، مادربزرگ، عمو، دایی، خاله و عمه که در صورت نبود پدر و مادر و تایید صلاحیت، سرپرستی کودک به آن‌ها واگذار می‌شود البته همانطور که اشاره کردم این واگذاری درصورتی ست که آن‌ها صلاحیت نگهداری فرزند را داشته باشند.

او با بیان اینکه مادر به تنهایی می‌تواند سرپرستی فرزندش را برعهده بگیرد، افزود: اگر مادر کودک پیدا شود، با حکم قاضی سرپرستی کودک به مادر واگذار می‌شود.

رئیس بهزیستی تهران با اشاره به به سرنوشت کودکانی که هیچ سرپرستی ندارند، گفت: اگر ضابطین قضائی به این نتیجه برسند که کودک خانواده و خانواده جایگزین ندارد، ما می‌توانیم آن‌ها را به خانواده‌هایی که خواستار فرزندخوانده هستند، واگذار کنیم.

آرام در پایان بیان کرد: بهزیستی به تنهایی نه کودکی را به سرپرستی می‌گیرد و نه می‌تواند به سرپرستی بدهد، ما تنها با حکم قاضی و دادگاه می‌توانیم این اعمال را انجام دهیم، یعنی اگر خانواده‌ای هم خواست کودک را به سرپرستی بگیرد، این کار با حکم قاضی انجام می‌شود.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار 12 مهر    99، کد خبر:   1067320، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
0
بايد تعارف رو كنار بذاريم و متوجه باشيم كه خصوصا با اين وضع اقتصادي از اين دست از رفتار هاي اجتماعي خواهيم داشت و بايد بتونيم باهاش مقابله كنيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
0
می‌توان حداقل شناسنامه به عنوان مادر گرفت جای اسم پدر خالی باشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین