پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۴۱۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
وی موانع ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تولید را این‌گونه تشریح کرد: اولین مانع، بروکراسی اداری تخصیص این ارز است که ۵۰ درصد توان مدیریتی ما را گرفته است. بعد از پشت سر گذاشتن بروکراسی اداری پر پیچ و خم تازه باید دید که آیا ارز داریم یا نه اگر داریم چه ارزی است؟ آیا نیاز به تبدیل دارد یا نه؟ که طی کردن این مرحله نیز خود نیاز به زمان زیادی برای رفت و آمد در بانک‌ها دارد.

شعار سال: هاله حامدی فر، مدیرعامل شرکت دارویی در رابطه با تأثیرات تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی بر بازار گفت: از نظر ما به عنوان یک فعال اقتصادی سیاست ارز ۴۲۰۰ علاوه بر فسادزا بودن، یک سیاست اتهام زننده است؛ یعنی عده محدودی از این سیاست سود می‌برند و فساد و دزدی می کنند ولی وقتی می­خواهند برای جلوگیری از آنها قوانین نظارتی بگذارند، کسانی درگیر بروکراسی و نظارت می­شوند که سالم کار می­کنند.

حامدی فر گفت: نمی‌خواهیم کسی را متهم کنیم ولی ارز دونرخی باعث فساد است و عده‌ای با بیش اظهاری سود می‌برند ولی همه متهم می‌شوند و این به نظرم بزرگترین مساله‌ای است که ایجاد می‌‌شود.

وی ادامه داد: من معتقدم ارز ۴۲۰۰ تومانی کلاً باید حذف شود. نه اینکه بگویم حذفش برای ما مشکلی ایجاد نمی­‌کند. به خاطر اینکه یک‌دفعه تأمین نقدینگی برای تأمین ارزی که قیمت آن الآن ۶ برابر ۴۲۰۰ است واقعاً ممکن است که خود ما را دچار مشکلاتی بکند ولی فکر می­کنم که یک جایی باید این اقتصاد مریض جراحی شود و همه باید یکبار به این کار تن بدهیم.

مدیرعامل شرکت دارویی در ارتباط با قاچاق معکوس دارو گفت: به خاطر اختلاف قیمت زیاد ارز ۴۲۰۰ تومانی و آزاد، دارو و مواد اولیه‌ای که با این ارز وارد شده به کشورهای همسایه قاچاق شده و آن‌ها بهره‌اش را می‌برند.

حامدی فر در خصوص مقصد و حجم قاچاق معکوس گفت: می­دانیم که در مورد کشورهای آسیای میانه و عراق این اتفاق می­افتد ولی ممکن است در مورد جاهای دیگر هم باشد. در مورد مقدار قاچاق معکوس، به نظر من خیلی شدید دارد این اتفاق می­افتد به خاطر اینکه در خیلی از مقاطع شرکت‌های دارویی اظهار می‌کنند که داروی زیادی تولید کرده‌اند ولی همچنان در بازار کمبود است.

بروکراسی پیچیده و اختلاف نرخ ارز، موانع دلار ۴۲۰۰ سر راه تولید

وی موانع ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تولید را این‌گونه تشریح کرد: اولین مانع، بروکراسی اداری تخصیص این ارز است که ۵۰ درصد توان مدیریتی ما را گرفته است. بعد از پشت سر گذاشتن بروکراسی اداری پر پیچ و خم تازه باید دید که آیا ارز داریم یا نه اگر داریم چه ارزی است؟ آیا نیاز به تبدیل دارد یا نه؟ که طی کردن این مرحله نیز خود نیاز به زمان زیادی برای رفت و آمد در بانک‌ها دارد.

مدیرعامل شرکت داروسازی در ادامه گفت: تفاوت نرخ ارزی که ایجاد می­شود، کارمزدهای سنگینی که این وسط گرفته می­شود و نهایتاً زمان زیادی که تلف می­شود و درنهایت اجناس ما را بلوکه می­کنند، جنس­ها را نمی­فرستند، خیلی از جنس­ها به موقع به دست ما نمی­رسد، بسیاری هم که می‌رسد، چون پروسه تخصیص ارز آن کامل نشده نمی‌توانیم ترخیص کنیم؛ بنابراین کلاً دردسر بسیار زیادی برای تولید کننده‌ها دارد.

با جایگزینی بیمه بجای ارز ۴۲۰۰ توزیع دارو مدیریت می‌شود

مدیرعامل این شرکت دارویی اظهار کرد: تخصیص ارز ۴۲۰۰ بهترین راه حمایت از مصرف کننده نیست و اگر ما می‌توانستیم این منابع ارزی که تخصیص دادیم و خیلی حیف و میل شد را در کانال‌های دیگری بریزیم بیشتر به مصرف‌کننده کمک می‌شد.

حامدی فر صحبت‌های خود را با راه خروج از این بحران خاتمه داد: راهکار جایگزینش این است که سوبسید ارز از کانال بیمه‌ای به دست مصرف­کننده برسد. کانال توزیع دارو کاملا مشخص است، می­شود آن را کنترل کرد و اگر درست مدیریت کنیم حتی به نفع سازمان­های بیمه­گر می­شود و با یک تفکر خوب و اشراف مناسب به بازار دارو این کار می‌تواند به راحتی انجام شود.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری فانا، تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: -،  phana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
0
وقتی ساختاری از لحاظ علمی غلط باشه به اسم اصلاح هم که بخوای بهش ورود پیدا کنی به جای اینکه جشم درست شه میزنی ابرو رو هم از بین م یبری اقتصاد ایران هم همینه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین