پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۱۲۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
محمد نیک‌بین با اشاره به اینکه در انتخاب نماینده ایران برای حضور در آکادمی اسکار اعمال سلیقه دولتی تأثیرگذار است، تأکید کرد که بهتر است بنیاد سینمایی فارابی این مسئولیت را به خانه سینما و بخش خصوصی بسپارد.

شعار سال: محمد نیک‌بین تهیه‌کننده سینما اظهار داشت: مشکل اصلی در انتخاب نماینده ایران برای حضور در اسکار کمیته‌ای که فیلم را انتخاب می‌کند، نیست. به نظر من مشکل اصلی از آنجایی شروع می‌شود که نظر‌های دولتی بر شورای انتخاب نماینده ایران در اسکار تحمیل می‌شود.

نیک‌بین خاطرنشان کرد: به طور قطع باید خانه سینما نماینده سینمای ایران در آکادمی اسکار را انتخاب کند، ولی قطعاً اگر اعمال نظری بر انتخاب‌ها در بنیاد سینمایی فارابی وجود نداشته باشد هم می‌توان این روند را درست دانست، اما متأسفانه این اتفاق بسیار بعید است و حتی برخی مواقع خود خانه سینما هم متأثر از نظرات سیاسی و افراد دولتی است.

او افزود: هر شورایی که افراد حاضر در آن بتوانند زیر فشار نظرات مختلف مقاومت کنند و در نهایت نظر کارشناسانه خود را مطرح کنند یک شورای مناسب برای انتخاب فیلم ایرانی در اسکار است. متأسفانه خانه سینما امروز ابتدایی‌ترین مشکلات خود را نمی‌تواند حل کند و فکر می‌کنم یکی از دلایل عدم توانایی خانه سینما در حل مشکلات همان اعمال نفوذ مسئولان دولتی و غیر سینمایی است. اگر دولت خودش را در مسائل مختلف از جمله انتخاب نماینده ایران در اسکار کنار بگذارد و این مسائل را به بخش خصوصی بسپارد خانه سینما می‌تواند مشکلات خود را حل کند و حاشیه‌ها را هم کنار بگذارد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «واکنش پنجم» در پایان گفت: در سال‌های گذشته فیلم‌های بسیار خوبی انتخاب شده‌اند و البته فیلم‌های خوب بسیاری هم کنار گذاشته شده‌اند و بار‌ها شاهد اعمال سلیقه بوده‌ایم و این مشکل همچنان ادامه دارد. امسال فیلمی ندیده‌ام و در بین آثار اندکی که مشاهده کرده‌ام گزینه چندانی به ذهنم نمی‌رسد و نمی‌توانم قضاوت درستی داشته باشم، اما امیدوارم امسال فیلم خوبی انتخاب شود و سینمای ما بتواند با نماینده‌اش در این آکادمی حضور داشته باشد.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار 20 مهر    99، کد خبر:   1067999، www.borna.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
0
0
همیشه چالش بوده سر این موضوع که چه فیلمی به نمایندگی از ایران در اسکار شرکت کند. به نظر من بخش خصوصی و دولتی باهم باید اجماع کنند سر این موضوع
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
0
0
مگه اين مسئوليت دست خانه سينما نيست؟ البته الان كه فكر ميكنم ميبينم همون دست خانه سينما با اون مديريت ضعيف نباشه بهتره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین