پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۰۵۲۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۹
در حالی که بسیاری از فعالان بازار کاغذ معتقد هستند که شرایط امروز بازار کاغذ آتش زیر خاکستر است، قیمت کاغذ دوباره به زیر ۴۰۰ هزار تومان رسید.
شعار سال:قیمت کاغذ روز گذشته با کاهش 10 هزار تومانی دوباره به زیر 400 هزار تومان رسید. کاغذ چاپ و نشر که در یک ماه گذشته با افزایش چند ده هزار تومانی نرخ تا مرز 450 هزار تومان نیز رسیده بود. دوباره با کاهش قیمت مواجه شده است.
 
بر این اساس قیمت هر بند کاغذ چاپ و تحریر چینی 70 در 100 با گرماژ 70 گرم که هفته گذشته بین 410 تا 415 هزار تومان قیمت داشت به 395 هزار تومان رسیده است. نوع مرغوب‌تر این کاغذ یعنی کاغذ اندونزی نیز 505 هزار تومان قیمت خورده است.
 
در حالیکه کاغذ گلاسه نیز با چند ده هزار تومان کاهش قیمت نسبت به هفته‌های گذشته مواجه شده است،‌ اما کاغذ روزنامه و مقوای پشت طوسی همچنان با افزایش قیمت همراه هستند.
 
کاغذ را در سال جاری می‌توان از جمله کالاهایی دانست که دربرابر تورم بازار،‌ افزایش نرخ ارز و ... مقاومت کرده است و با کاهش جدی در قیمت مواحه نشده است،‌ البته امروز بر کسی پوشیده نیست که شرایط امروز بازار کاغذ را تنها کمبود تقاضا از سوی بازار است که تعیین کرده، در غیر این صورت کاغذ امروز باید بهایی بالای 550 هزار تومان داشت.
 
اینکه وضعیت فعلی بازار کاغذ با توجه به عدم اختصاص ارز برای واردات دولتی،‌ عدم اختصاص ارز نیمایی برای واردات مواد اولیه تولید و عدم اختصاص ارز برای واردات انواع کاغذ تا چه زمان دوام می‌آورد و ناشران چه زمانی برای تهیه کاغذ به بازار آزاد روی خواهند آورد؟ مشخص نیست، اما در صورت ادامه دار بودن وضعیت تخصیص ارز‌ها دیر نخواهد بود که بازار کاغذ دوباره بحران سال‌های 96 تا 97 را تجربه کند.
 
این در حالی است که بسیاری از واردکنندگان کاغذهای وارد شده در سال گذشته و ابتدای سال را در انبارها احتکار کرده و فعلا قصد ورود آن‌ها به بازار را ندارند.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری  تسنیم ،تاریخ انتشار: 20 مهر1399  ، کدخبر: 2367013 ،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
0
0
الان شايد يكم كتابدار ها و انتشاراتي ها بتونن نفس بكشن و اين همه ضرري كه متحمل شدن رو جبران كنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین