پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۰۶۹۶۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۲
دبیر انجمن تولیدکنندگان ماءالشعیر و مالت با بیان اینکه تقاضای این دو محصول کاهش چشمگیری یافته است، از افزایش قیمت ۵۰ درصدی آن خبر داد.
شعار سال: سید حمیدرضا کمال علوی اظهار کرد: امسال به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه داخلی و وارداتی مجبور شدیم دو مرحله افزایش قیمت داشته باشیم. در حال حاضر علاوه بر مشکلات مربوط به تامین مواد اولیه، عدم ثبات قیمت‌ها نیز تولیدکنندگان را دچار مشکل کرده است.
وی با بیان اینکه صنعت ماءالشعیر وابستگی زیادی به مواد اولیه وارداتی دارد، تصریح کرد: بخشی از ماده اصلی تشکیل دهنده ماءالشعیر یعنی مالت و رازک از طریق واردات تامین می‌شود.

قیمت بطری یک لیتری ماءالشعیر، از آبان ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان
به گفته دبیر انجمن تولیدکنندگان ماءالشعیر و مالت، هر بطری یک لیتری ماءالشعیر از آبان ماه به قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه خواهد شد. قیمت این محصول در سال گذشته ۷۰۰۰ تومان بوده است، یعنی محصولات این صنعت حدود ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش قیمت دارد.

کرونا هم بازار داخل را راکد کرد و هم بازار خارجی
وی همچنین از کاهش ۳۰ تا ۳۵ درصدی تقاضای ماءالشعیر و مالت در پی شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: پیش از کرونا محصولات ما در سفره مردم وجود داشت، اما در شرایط کنونی که مردم بیشتر درگیر تامین کالا‌های اساسی زندگی خود هستند تقریباً ماءالشعیر از سفره بیشتر مردم حذف شده است.
کمال علوی همچنین در ادامه گفت که در پی شیوع ویروس کرنا صادرات محصولات این صنعت هم تضعیف شده و فقط مقدار کمی صادرات به عراق و برخی دیگر از کشور‌های همسایه انجام می‌شود. اما به طور میانگین در سال‌های گذشته ۱۰ درصد تولیدات ماءالشعیر و مالت صادر می‌شد که حالا به مراتب خیلی کمتر شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۹۰۷۲۸۲۰۵۳۴، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
0
ماءالشعیر گرون نشده بود که اونم بحمدلله گرون شد. علی برکت الله!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
0
فكر كنم كمتر چيزي باشه كه كمتر از 50 درصد در اين ايام گرون شده باشه و اين واقعا براي مردمي كه افزايش در امد نداشتن يعني كوچيك شدن سفره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
0
خداييش دليل گروني اينا ديگه چيه؟ به غير از گروني دلار بلاي ديگه اي سر اقتصاد نيومده كه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
0
امان از اين گراني ها كه انتها نداره و هيچ راهي هم براي مردم نذاشته تا بتونن امرار معاش كنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین