پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۰۲۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری ابتکار با اشاره به موضوع کودک همسری به عنوان مصداقی از خشونت علیه دختران ادامه داد: با وجود اینکه آمار کودک همسری در ایران خیلی بالا نیست، اما تعداد کم آن نیز موجب به خطر انداختن بهداشت کودک می‌شود و تبعات جسمی و روانی برای کودک به همراه خواهد داشت.
شعارسال: معصومه ابتکار در نشست خبری که به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان برگزار شد با اشاره به پیگیری لایحه ممنوعیت ازدواج کودکان زیر ۱۳ سال گفت: این معاونت در راستای جلوگیری از کودک همسری لایحه ممنوعیت ازدواج کودکان زیر ۱۳ سال را به دولت ارائه و در حال پیگیری آن است. همچنین مولفه دیگر این موضوع به مباحث فرهنگی معطوف می‌شود که این معاونت در این راستا سعی به آگاه‫سازی مردم با همکاری بهزیستی و اورژانس اجتماعی داشته است.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره درج نام مادران در کارت ملی گفت: این پیشنهاد در وزارت کشور در حال بررسی است. وزیر کشور موافق اجرای آن هستند و اکنون منتظریم سازمان ثبت نظر خود را اعلام کند. این طرح نیازمند اصلاح آیین نامه است تا بتواند تا ماه آینده اجرا شود.
به گفته‌ معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری ثبت نام مادر در کارت ملی هیچ هزینه مضاعفی نخواهد داشت بلکه پس از ابلاغ آن، تنها در کارت ملی کودکانی که به دنیا می‌آیند و کسانی که اقدام به تعویض کارت ملی و دریافت مجدد آن می‌کنند، اعمال خواهد شد.
 
نقد بی اطلاعی ها :
*** خدمت خانم ابتکار باید عرض شود که کودکان تا حدود 15 سالگی کارت ملی ندارند و کد ملی آنها در شناسنامه منعکس می شود. 
نکته دوم اینکه ، وقتی کشور با کمبود کارت خام یا پوکه کارت ملی مواجه است، چطور انتظار دارید که کارت ملی جدید با ذکر نام مادر تا یک ماه دیگر عملیاتی شود؟ 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ابتکار تاریخ انتشار ۲۹ مهر ۹۹، کد خبر: ۱۶۴۵۱۷، www.ebtekarnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
0
کار بسیار خوبی صورت پذیرفته اسست.برای چندمین بار دوباره باید کارت ها عوض شود؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
واقعا كار خوبي هست و فرهنگ والاي ايراني رو به نمايش ميذاره اما خب اين هزينه نيازه؟ حداقل براي از اين به بعد ها بزنيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
چه گاف بزرگی دادند خانوم ابتکار!!!!!
نشون میده چقدر اطلاعاتشون کمه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین