پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۳۵۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱
رئیس شورای اسلامی روستای جوهرستان اصفهان گفت: کشاورزان منطقه برنج‌های کشت شده خود را برداشت کرده اند و به همین دلیل خدا را شاکرند.
شعار سال: علیرضا خرمی (رئیس شورای اسلامی روستای جوهرستان اصفهان) با بیان اینکه کشاورزان روستای جوهرستان اصفهان به شکرانه برداشت محصول برنج لنجان سجده شکر به‌جا آوردند، گفت: بارندگی‌های سال گذشته و بازگشایی آب زاینده‌رود سبب رونق بخشیدن به تولید برنج لنجان در شهرستان مبارکه شد که روستای زرخیز جوهرستان یکی از روستا‌های این شهرستان است و مرغوب‌ترین برنج لنجان به دست توانمند کشاورزان زحمتکش این روستا تولید می‌شود.
وی افزود: با وجود خشکسالی‌های چند سال اخیر، کشاورزان نتوانستند در این شرایط سخت اقتصادی آنطور که انتظار می‌رفت محصولی برداشت کنند و سفره کشاورزان در حال کوچک شدن بود، اما امسال به لطف خدا و بارندگی‌های خوبی که شد کشاورزان اصفهانی پس از چند سال توانستند دوباره سفره‌های خود را رونق بخشند.
خرمی ادامه داد: در این روز‌ها اگر به روستا‌های دشت لنجان سری بزنید، می‌بینید دوباره کارگاه‌های شالیکوبی راه‌اندازی شده، دامداری فعال و جنب و جوش به روستا‌ها برگشته است و روستائیان خدا را شاکرند که در این شرایط سخت اقتصادی و تورم سرسام‌آور حداقل توانستند کشت و کاری بکنند و شرمنده اولاد خود نباشند. کشاورزان امیدوارند در سال‌های آینده هم بتوانند از آب زاینده‌رود استفاده کنند و دیگر اتفاقات ناگوار گذشته تکرار نشود.
به گفته خرمی، در این بین کشاورزان و دامداران گلایه‌ها و درخواست‌هایی هم از مسئولان دارند: «قیمت سم و کود کشاورزی و نهاده‌های دامی در بازار آزاد بسیار بالا رفته و این قشر زحمتکش توان خرید این اقلام را در بازار آزاد ندارند و انتظار می‌رود این اقلام به صورت دولتی در اختیار عزیزان قرار بگیرد.»
روستای جوهرستان یکی از روستا‌های شهرستان مبارکه در استان اصفهان است که عمده فعالیت مردم این روستا کشاورزی و دامداری است.
کشاورزان به شکرانه برداشت برنج سجده شکر به‌جا آوردند
 
کشاورزان به شکرانه برداشت برنج سجده شکر به‌جا آوردند
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۸۴۷۵۷، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
0
0
واقعا خدا رو شکر که در این وضعیت اقتصادی حداقل تونستن کشت و کار کنند. هنوز تو خیلی از مناطق اصفهان خشکسالی وجود داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
0
0
دم تولید کننده های ما در زمینه کشاورزی گرم که این همه خدا دوست و توکل بر خدا دارن اما مسئولین هیچ توجهی بهشون نمیکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین