پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۶۵۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
جمعه بازار تمبر و فیلاتلیک ایران در موزه ارتباطات در منطقه ۱۲ شهر تهران راه‌اندازی شد.
  شعار سال:«فیلاتلیک هر چیزی که به پست و تلگراف مربوط می شود؛ از تمبر گرفته تا سکه و اسکناس را شامل می‌شود».
 
  «سعید شاهمیر» معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۱۲ تهران درباره راه اندازی جمعه بازار، تمبر و فیلاتلیک افزود: موزه داری و توسعه موزه ها در کشور از قدمت  صد ساله برخوردار است. 
 
وی با بیان اینکه اگر بخواهیم فرهنگ یک کشور را بشناسیم باید سراغ موزه های آن شهر برویم، گفت: از اولین موزه در شهر  تهران ۱۰۰ سال گذشته و در منطقه ۱۲ و قسمت شمالی مدرسه دارالفنون ایجاد شده است.
 
شاهمیر افزود: شهرداری با همکاری سازمان میراث فرهنگی اقداماتی را جهت فعالیت این جمعه بازار و احیای موزه انجام داده است.
 
 وی با بیان اینکه گذر مقابل موزه ارتباطات فضایی بی‌دفاع شهری محسوب می‌شد و تجمعی از معتادان متجاهر و افراد آسیب‌دیده را در این بافت تاریخی داشتیم، بیان کرد: ورودی موزه ارتباطات همزمان با راه‌اندازی جمعه بازار تمبر پس از ۳۷ سال بازگشایی شد و این محل می‌تواند مکان مناسبی برای نمایش انواع تمبرها در پایتخت باشد.
 
معاون شهردار منطقه ۱۲ برپایی این جمعه بازار را در راستای ایجاد رینگ گردشگری دانست و ادامه داد: شهرداری برنامه‌های گسترده‌ای جهت توسعه رینگ گردشگری و احیای مراکز میراثی در تهران انجام داده است و توجه به مبحث گردشگری و مرمت بافت‌های قدیمی را مدنظر دارد.
 
فعالیت ۲۴ موزه در منطقه ۱۲ تهران

وی با بیان اینکه ‌۲۴ موزه در منطقه ۱۲  تهران فعال است، گفت: یک موزه نیز توسط مدیریت شهری با عنوان موزه عروسک‌ها ساخته شده که زیرساخت و زیربنای آن را شهرداری تهران فراهم کرده است.
 
معاون شهردار منطقه ۱۲ ادامه داد: این موزه به صورت مشارکتی با برخی از فعالین این حوزه مانند مرضیه برومند (کارگردان، نویسنده و بازیگر)، میراث فرهنگی و شهرداری اداره می‌شود.
 
 طبق دستور استانداری و اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، موزه هایی که فاقد فضای باز هستند، در ایام کرونا نمی توانند بازدید گروهی برای علاقه مندان برگزار کنند.
 
تعداد بازدید : 6

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری  ایرنا  ، تاریخ انتشار:   2 آبان 1399  ، کدخبر: 84085843 ،www.irna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
1
واقعا باید هرچی زودتر این موزه هارو به رونق بندازیم تا بتونیم فرهنگ رنگ باخته خودمون رو احیا کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
1
خیلی خوبه که اینطوری قدردان تاریخ عظیم خودمان باشیم ای کاش در زمینه های دیگه هم میتونستیم این پروژه هارو پیش ببریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
1
موزه ها خیلی جای عجیب غریبی هستند برای من که مثل ماشین زمان میمونه با اینکه پامون تو حاله ولی عجیب پرت میشی یه هزاران سال قبل
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
1
هر چیزی که تاریخ مارو حفظ کنه و اون رو به ایندگان نشون بده مقدسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین