پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور با انتقاد از اینکه در حال حاضر راهبرد روشن و مشخصی در بخش کشاورزی وجود ندارد، گفت: به همین دلیل است که تولید و موفقیت در این بخش پایدار نیست.

شعار سال: محمدرضا جهانسوز پیش از ظهر چهارشنبه در جمع مربیان و مسئولان هسته‌های فلاحین بسیج مهندسین کشاورزی استان خراسان جنوبی اظهار کرد: اهمیت غذایی یکی از مسائل مهم کشور در بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به شکل‌گیری طرح همگام با کشاورز در بسیج مهندسین کشور و استان‌ها، بیان کرد:بسیج مهندسین با استفاده از کشاورزان نمونه و مربیان هسته‌ها و با ورود به پایگاه‌های بسیج روستایی آموزش‌های لازم برای ارتقای محصولات کشاورزی را ارائه می‌دهند.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور اضافه کرد: در این طرح کشاورزی علمی سازی شده و فاصله متوسط عملکرد کشاورزان با تولید کشاورزان برتر کاهش می‌یابد.

*کشاورزان را پرچم‌دار امنیت غذایی کشور هستند

جهانسوز، کشاورزان را پرچم‌دار امنیت غذایی کشور دانست و گفت: برای رسیدن به خودکفایی و امنیت غذایی باید به کشاورزان و بهره‌برداران این بخش توجه جدی شود.

وی به نقش مهم مهندسین کشاورزی و کشاورزان خبره در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با امنیت غذایی و خودکفایی اشاره کرد و افزود: این افراد نقش حمایتی، نظارتی، خدماتی و مشاوره‌ای در این زمینه‌دارند.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای شرایط خاص برای اقتصاد کشور نیست، بیان داشت: اقتصاد مقاومتی به معنی ترسیم خطوط و راهبردهای اقتصادی برای آینده است.

جهانسوز تأکید کرد: محور اساسی اقتصاد مقاومتی خوداتکایی و پیشرفت در حوزه کشاورزی است و برای تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی باید به ارکان اصلی امنیت غذایی توجه شود.

وی با انتقاد از اینکه در حال حاضر راهبرد روشن و مشخصی در بخش کشاورزی وجود ندارد، عنوان داشت: به همین دلیل است که تولید و موفقیت در این بخش پایدار نیست.

*۱۸۳۰ نفر آموزش‌های تخصصی را در بسیج مهندسین کشاورزی فراگرفته‌اند

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور بابیان اینکه در سال ۷۶ جشن خودکفایی گندم در کشور گرفته شد، افزود: خشک‌سالی بعدازآن سال این خودکفایی را بی‌اساس کرده و کشور را مجبور به واردات هفت تا هشت میلیون تن گندم کرد.

جهانسوز تأکید کرد: تا هنگامی‌که ازنظر مادی و معنوی جایگاهی برای کشاورزان قائل نشویم و کشاورزان در رأس امور قرار نگیرند نمی‌توانیم انتظارات زیادی از بخش کشاورزی داشت.

وی، آموزش بهره‌برداران و بالا بردن سطح توانمندی عمومی در بخش کشاورزی را ازجمله اقدامات سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: تاکنون حدود یک هزار و ۸۳۰ نفر آموزش‌های تخصصی را در بسیج مهندسین کشاورزی فراگرفته‌اند.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور ادامه داد: تولید، مصرف و کسب درامد و توجه به امنیت غذایی از اهداف بسیج مهندسین کشاورزی است.

جهانسوز به فعالیت هشت هزار پایگاه مقاومت روستایی در روستاهای کشور اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۳۰۰ پایگاه شناسنامه برای شبکه اینترانت شباب پرکرده‌اند.

وی بابیان اینکه ۷۰ درصد بیابان‌های کشور ممنوعه و رتبه اول فرسایش راداریم، گفت: سرمایه ملی کشور در بخش کشاورزی پنج درصد بوده این در حالی است که میزان اشتغال در این بخش ۲۰ درصد است.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 20 آبان 1394، کد مطلب: 2964681:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
0
0
آقای جهانسوز به دور معاونت وزیر بودن خودش مراجعه کنه. احتمالا یه چیزهایی دستش میاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین