پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۷۱۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۱
تن‌فروشی کودکان معضلی جهانی است. بیش از ۳ میلیون کودک در جهان در شبکه فحشا فعالیت می‌کنند. تن‌فروشی همچنین تهدیدی برای کودکان کار ایرانی است. به گفته سعید مدنی، جامعه‌شناس سن تن‌فروشی در ایران کاهش یافته و با افزایش فقر در جامعه در دو دهه اخیر این پدیده شیوع پیدا کرده است. او به کودکان ۱۳ تا ۱۵ ساله‌ای اشاره کرده است که وارد بازار تن‌فروشی می‌شوند. کودکان هیچ تمایل و خواسته‌ای برای این کار ندارند و به ناچار بر اثر شوک‌های اقتصادی و کاهش درآمد، نابرابری و فقر به این کار وادار می‌شوند.
  شعار سال: مازیار فر، دبیر سمینار کودک‌آزاری در سکونت‌گاه‌های حاشیه‌نشین از اغوای کودکان برای تن‌فروشی در مقابل مبالغ ناچیز ۲ تا ۳ هزار تومان خبر می‌دهد. 
 
کودک تن‌فروش کیست؟ استفاده از کودکان برای هرگونه فعالیت جنسی در ازای پول یا هر شکل دیگری از پاداش مانند هدیه، غذا، لباس و غیره تن‌فروشی است که عملی غیرقانونی است. تن‌فروشی هم در میان کودکان پسر و هم در میان کودکان دختر رایج است. در مواردی کودکان در کنار کار اصلی مورد بهره‌کشی جنسی هم قرار می‌گیرند.
 
چرا کودکان؟ سوء‌استفاده از کودکان راحت‌تر از بزرگسالان است. کودکان توانایی کمتری برای دفاع از خود دارند. علاوه ‌بر این در برخی از فرهنگ‌ها سوءاستفاده جنسی از کودکان رایج و انحرافات جنسی افراد بزرگسالان نیز  مزید بر علت است.
 
چه کودکانی بیشتر در معرض خطر تن‌فروشی هستند؟
 
کودکانی که احتیاج به پول زیادی به دلیل بدهی و بیماری والدین دارند بیشتر در معرض آسیب هستند. زیرا تن‌فروشی نسبت به کارهای دیگر پول بیشتری فراهم می‌کند.

کودکان آسیب‌پذیر یعنی کودکان یتیم یا بدسرپرست به این دلیل که هیچ نوع حمایتی ندارند گاهی راهی جز تن‌فروشی ندارند. این کودکان ممکن است فقط برای ادامه زندگی تن‌فروشی کنند.
 
پیامدهای تن‌فروشی کودکان
 
تن‌فروشی تهدیدی جدی برای سلامت جسمی و روحی کودکان است. تاثیرات مخرب و ویرانگر تن‌فروشی طولانی‌مدت است و  تمام عمر یک انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. کودکان تن‌فروش عموما بی‌سواد هستند. آنها از سوی خانواده و جامعه طرد و از نظر روحی و روانی تهدید می‌شوند. این کودکان به مراقبت‌های بهداشتی دسترسی ندارند و سلامت جسمی آنها همواره در خطر است. همچنین شیوع بیماری‌های جنسی مانند اچ‌آی‌وی در کودکان محتمل‌تر است. مشکلاتی مانند پارگی واژن، آسیب‌های جسمی ناشی از شکنجه، عفونت و حاملگی ناخواسته در میان کودکان تن‌فروش بیشتر است. کودکان تن‌فروش مشکلات روحی و روان‌شناختی مانند افسردگی، سردرگمی شخصیتی، سردرگمی در گرایش جنسی، مشکلات رفتاری مانند پرخاشگری یا عصبانیت، مشکلات خواب، عدم اعتماد به نفس، بی‌اعتمادی و نفرت به بزرگسالان را تجربه می‌کنند.
 
پنج کشور با بیشترین آمار غیر رسمی تن ‌فروشی کودکان:

پنج کشور دارای بالاترین آمار تنفروشی کودکان بشرح زیر می باشند.

*** سری‌لانکا : طبق گزارش یونیسف، شمار جرایم علیه کودکان در سری‌لانکا در ۲۰۱۲ نسبت به سال قبلی ، ۶۴ درصد افزایش یافته و رزی سینانیاک، نماینده‌ عضو حزب اتحاد ملی در مجلس سری‌لانکا می‌گوید، "بر اساس آمار یونیسف و سازمان بین المللی کار (ILO) 40 هزار کودک تن‌فروش رسمی در سری‌لانکا وجود دارد و ۶/۴ درصد از کودکان این کشور حامله می‌شوند.‌”

*** تایلند: آمارهای غیر رسمی تخمین می زنند که 800 هزار کودک زیر شانزده سال در تایلند در ۲۰۰۴ به تن‌فروشی مشغول بودند. به گفته‌ سازمان اکپت، به دلیل ماهیت پنهانی سوءاستفاده‌ی جنسی از کودکان به سختی می‌توان در این مورد آماری قابل اطمینان جمع‌آوری کرد و به شکل قانونی به آن‌ها استناد نمود.

***برزیل : قاچاق جنسی برای بسیاری از جوانان برزیلی حقیقتی تلخ و ترسناک است؛ بنابر گفته‌ انجمن ملی پیشگیری از کار کودکان برزیل، نیم میلیون کودک در این کشور به عنوان کارگران خردسال در تهدید سوءاستفاده جنسی قرار دارند. هنگام برگزاری جام جهانی فوتبال در ۲۰۱۴ در کشور برزیل ، فوتبالیست‌های بین المللی به پویشی (کمپین) پیوستند که در آن به طرفداران فوتبال که برای تماشای مسابقات جام جهانی به برزیل می آمدند در مورد سوءاستفاده از کودکان هشدار می‌دهد.

*** ایالات متحده آمریکا: بر اساس گزارش مرکز پژوهشی جرائم علیه کودکان (CCRC)، آمار تن‌فروشان نوجوان و کودک در ایالات متحده بین 1/4 تا ۲/۴ میلیون نفر تخمین زده می‌شود که این اختلاف آن‌قدر طبیعی نیست، ولی به باور بسیاری ممکن است شمار واقعی آن‌ها بین 300 تا 400 هزار نفر باشد.جولین شر، نویسنده‌ کتاب دختر یک فرد، از داستان پنهان کودکان تن‌فروش آمریکایی و مبارزه برای نجات آن‌ها، می‌گوید. نویسنده معتقد است که "‌کودکان تن‌فروش همیشه یتیمان دستگاه قضایی آمریکا باقی می‌مانند. آن‌ها یا نادیده گرفته می‌شوند، یا در صورت مواجهه با قانون بازداشت، زندانی، و آزار و اذیت می‌شوند؛ در حالی‌که بزرگسالانی که از آن‌ها سوءاستفاده کرده‌اند ، غالبا از مجازات فرار می‌کنند.‌”

*** کانادا : طبق آخرین گزارش وزارت دادگستری کانادا، "‌کودکان و نوزادان بومی کانادا (اینوئیت‌ها) مستقیما توسط والدین، اعضای خانواده، یا هم‌خانه‌ ای‌شان برای انجام اعمال جنسی به دیگران فروخته می‌شوند.‌” این کمیته که بررسی خود را از ۲۰۰۹ آغاز کرد، به این مسئله پی برد که تنها در یک سال نزدیک به نه هزار مورد تجاوز جنسی علیه کودکان در کانادا گزارش شده است (که بسیاری از آن‌ها متعلق به جوامع بومی این کشور بودند). اکثریت قریب به اتفاق سوءاستفاده‌های جنسی نیز گزارش نشده‌اند.

همانگونه که بیان گردید ، بدلیل مخفی بودن آمار این حوزه و سطح تعریف تجاوز جنسی،آمارها می تواند مختلف باشند و چه بسا کشوری با آمار پائین در صدر آمارهای واقعی قرار داشته باشد.

پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال، برگرفته از فضای مجازی
اخبار مرتبط
برچسب ها: کودک آزاری در مناطق حاشیه ای ، تن فروشی کودکان ، تن فروشی کودکان کار ، بهره کشی جنسی از کودکان ، سوءاستفاده جنسی از کودکان ، مازیار فر ، کاهش سن تن فروشی در ایران ، نابرابری و فقر ، پیامدهای تن فروشی کودکان ، کودکان تن فروش در ایران ، آزار جنسی کودکان ، کودک آزاری جنسی ، آمار تنفروشی کودکان ، کودکان کار و آسیب تن فروشی ، وضعیت تن فروشی کودکان کار ، مازیار فردبیر سمینار کودک‌آزاری در سکونت‌گاه‌های حاشیه‌نشین ، سمینار کودک‌آزاری در سکونت‌گاه‌های حاشیه‌نشین ، کودک تن فروش ، رزی سینانیاک ، آمار تن فروشی در کشورهای مختلف ، تن فروشی کودکان در کشورهای مختلف ، پنج کشور دارای بیشترین آمار تن فروشی ، آمار تن فروشی کودکان در ایران ، آمار رسمی و غیر رسمی تن فروشی کودکان ، مرکز پژوهشی جرائم علیه کودکان ، انجمن ملی پیشگیری از کار کودکان ، سازمان اکپت ، جولین شر ، کتاب دختر یک فرد ، دختر یک فرد ، داستان پنهان کودکان تن‌فروش ، یتیمان دستگاه قضایی ، تنفروشی کودکان ، کودکان تنفروش ، کودکان تن فروش
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
1
0
واقعا نیاز بود که چندین سال پیش تابو شکنی هایی انجام میشد تا میتونستیم در راستای اون فرهنگ سازی درستی انجام بدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
1
0
این تابو شکنی ها یکم سیاه نمایی هست و نباید تو جامعه بیان بشه گوش و چشم مردم باز میشه
سعید عطایی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
1
0
متنی که نوشتن مرتبط با عکس نیست
نوشتین پنج کشور با بیشتزین آمار فلان
چرندیاتی که زیرش نوشتی مربوط به اون نیست.
.......تو مغز مردم چتین کشوری که هر احمقی رو ستاره می کنن.
هیشکی نگفته چرا مربوط نیست.
عکس و متن اون پنج کشور و غلط کردی گذاشتی یه چیز دیگه توضیح دادی
مدیر پایگاه

سلام و عرض ادب 
به یک روانپزشک با قید فوریت مراجعه کن لطفا

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین