پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۸۷۶۷
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
اعطای عنوان پدر علم نوین مدیریت گردشگری به دکتر ملک زاده بواسطه طرح نظریه‌ای خاص (MFT) با واکنش‌های مثبت و منفی عدیده مواجه شد. متن زیر با رویکردی تشریحی به ابعاد و فرآیند‌های اعطا و تعلق این عنوان و برخی موضع گیری‌های پیش آمده در این خصوص می‌پردازد.
شعار سال: «اعطای عنوان بنیانگذار و پدر علم نوین مدیریت گردشگری جهان» به یک محقق ایرانی از سوی اتحادیه بین‌المللی روسای دانشگاه‌های جهان در آمریکا (نیویورک) بخاطر ثبت اولین اختراع در صنعت گردشگری و نظریه MFT و تایید آن توسط UNWTO (سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد) و دانشگاه‌های معتبر جهان طی یک نامه رسمی به تاریخ پانزدهم اکتبر ۲۰۲۰ بنام «پروفسور محمد شریف ملک‌زاده» اهل ایران زاده سیستان باعث اعتلای هر چه بیشتر نام و هویت تاریخ گردشگری ایران می‌شود.
 
گزارشی از عنوان اعطایی به دکتر ملک زاده و نظریه MFT
به همین بهانه در بررسی این موضوع توسط خبرنگار ما متوجه شدیم که دبیرکل سازمان جهانی گردشگری ملل متحد UNWTO قبلا این نوع‌آوری را تایید و به تمام کشور‌های عضو ابلاغ کرده بود. همچنین اساتید صاحب‌نام دانشگاه‌ها و مراکز گردشگری مهم جهان که در رنکینگ معتبرترین دانشگاه‌های سطح جهان هستند از جمله دکتر فارگاس سانچز استاد تمام دانشگاه هولوا اسپانیا، جناب پالین نگان مدیر ارشد بازاریابی دانشکده مدیریت هتلداری و گردشگری دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگو، پروفسور کای، چون رئیس دانشکده، استاد مسئول و استاد مدیریت مهمان نوازی بین‌المللی در بنیاد والتر کووک و دانشکده مدیریت گردشگری و هتلداری دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگو، پروفسور دانیل فسن مایر از انستیتو گردشگری اریک فیدمن دانشگاه فلوریدا آمریکا و پروفسور اوریس واگن سیل از انستیتو گردشگری لوسرن سوئیس، دکتر فانی وونگ رئیس مطالعات گردشگری ماکائو چین، ایریسیوآن از مرکز تبادلات بین‌الملل دانشکده گردشگری دانشگاه شانگ‌های چین، دکتر عبدالحق محتاج از انستیتو عالی گردشگری تانگر مراکش، خانم مرسده کارنواز از مرکز ملی کارشناسان خبره معاصر مادرید اسپانیا، جناب خوزه کاستا رئیس دانشکده توسعه و برنامه‌ریزی گردشگری پرتغال، دکتر کنت اومبونگی رئیس دانشکده یوتاکی کنیا و بسیاری دیگر از متخصصین صنعت گردشگری جهان ضمن نکوداشت این عنوان بین‌المللی مراتب تبریک خود را به «پروفسور محمد شریف ملک‌زاده» بابت اعطای عنوان «پدر علم نوین مدیریت گردشگری جهان» بخاطر اولین اختراع در صنعت گردشگری جهان ابلاغ و حمایت رسمی خود را از نظریه MFT اعلام نمودند و آن را نقطه عطفی در پیشرفت علم و دانش در حوزه ارتقاء روح و روان برشمردند.
 
گزارشی از عنوان اعطایی به دکتر ملک زاده و نظریه MFT

«دکتر هارش وارما» استاد دانشگاه استنفورد آمریکا و مدیرکل سابق همکاری‌های فنی و خدمات UNWTO در نامه‌ای رسمی؛ ضمن تبریک بمناسبت اعطای این عنوان بین‌المللی به «پروفسور محمدشریف ملک‌زاده» می‌نویسد: من خودم این نظریه بسیار ارزشمند را درک می‌کنم و آرزو می‌کنم کشور‌ها و سازمان‌های بیشتری آن را اتخاذ و عمل کنند که ثمرات طولانی مدت برای صنعت جهانگردی بین‌المللی و جامعه جهانی گردشگری داشته باشد. دکتر هارش وارما نظریه MFT را دیدگاه جدید و ابتکاری به کل روند گردشگری می‌داند که بیش از ۲۰ دانشگاه در سرتاسر جهان بطور گسترده از آن استقبال کردند و نوعی تجربه جدید را به بخش گردشگری و گردشگران ارائه می‌دهد. وی تاکید می‌کند: نظریه MFT ماهیتی معنوی دارد و تحولی در روح و روان انسان‌هاست.
 
گزارشی از عنوان اعطایی به دکتر ملک زاده و نظریه MFT

این دستاورد بین‌المللی اتفاق بزرگ و مبارکی است که متاسفانه در داخل کشور محجوب مانده و آنگونه که با شدت در سطح بین‌المللی بدان پرداخته و توجه می‌شود استقبال نشده است. در این میان از تنگ‌نظری و بی‌مهری رسانه ملی، خبرگزاری‌ها و مطبوعات درخصوص انتشار این خبر مهم که با کسب اعتبار و آبرو برای ایران همراه است؛ بگذریم. انتشار برخی اظهارنظر‌های غیر کارشناسی و غیرفنی برخی افراد که در حوزه‌های مختلفی می‌خواهند اظهار نظر کنند (آن عده‌ای که با نیت کم ارزش و بی اهمیت جلوه دادن این دستاورد در تلاشند) بر رنج این بی مهری‌ها می‌افزاید.
 
گزارشی از عنوان اعطایی به دکتر ملک زاده و نظریه MFT

وقتی یک موضوع با چندین متر و عیار بین‌المللی سنجیده شده یعنی به لحاظ شکلی و ماهوی دارای استاندارد‌های بالای جهانی است چرا که توسط اساتید معتبرترین دانشگاه‌های جهان که رنکینگ بالای جهانی دارند، تایید شده است و همچنان در حال ارسال پیام تبریک و حمایت از این دانشمند ایرانی برای خلق این دستاورد بزرگ نظری درصنعت گردشگری جهان هستند.

پس اظهارنظر مبنا می‌خواهد یعنی باید دید عیار و متر اظهارنظر کننده چیست؟

رفتار سخیف این اظهارنظرکنندگان بی تقوا دقیقا مانند بازی کن تیم ملی فوتبالی است که وقتی همبازی او گلی به دروازه حریف می‌زند از روی حسادت با اصرار به داور و تیم حریف بگوید که از زاویه دید من این گل آفساید و مردود است. پس این رویکرد کاملا غیر اخلاقی وغیر حرفه‌ای است و در تضاد با منافع ملی است و به اعتبار ایران در سطح بین‌الملل نیز ضربه می‌زند. این اظهارنظرات در مورد «پروفسور محمد شریف ملک‌زاده» در این مرحله حقیقتا نوعی گل به خودی و خودزنی تلقی می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه مردم سالاری، تاریخ انتشار ۵ آبان ۹۹، کدخبر:-، www.mardomsalari.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین