پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۰۹۰۹
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
ایران و کره جنوبی موافقت کردند که همکاریهای خود را در حوزه آموزشی بویژه حوزه آموزش عالی توسعه داده و زمینه های گسترش آن را بیش از پیش فراهم سازند.

شعار سال:

موافقت در خصوص گسترش همکاری دو کشور در این حوزه در جریان ملاقات روز جمعه «محمد فرهادی» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان با «لی جون سیک» (LEE joon Sik) وزیر آموزش کره جنوبی حاصل شد.
دکتر فرهادی در این دیدار که با حضور «حسن طاهریان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی صورت گرفت، در سخنانی به ظرفیتهای علمی ایران اشاره کرد و اینکه در حال حاضر 4 میلیون 800 هزار دانشجوی شاغل به تحصیل در کشور وجود دارد که 100 هزار نفر آنان فقط در مقطع دکتری به تحصیل اشتغال دارند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 29 پارک فناوری در ایران وجود دارد، از آمادگی کشورمان برای گسترش همکاریهای در این بخش خبر داد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد که وزارت علوم در راستای ارتقای همکاری های علمی در تمامی زمینه ها اعم از تبادل استاد و دانشجو، برگزاری همایش ها، اجرای طرح ها و پروژه های تحقیقاتی مشترک آماده همکاری با وزارت آموزش کره جنوبی است.
وی در عین حال از امکان تحصیل دانشجویان کره ای در تمامی مقاطع و زمینه ها در کشورمان خبر داد و گفت که آمادگی لازم برای همکاری در زمینه تبادل استاد، اعطای متقابل بورس تحصیلی و برگزاری دوره های آموزشی بر مبنای یادداشت تفاهم امضا شده در جریان سفر خانم «پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران با طرف کره ای از هر حیث فراهم است.
فرهادی همچنین به وجود دپارتمان زبان فارسی دانشگاه هانکوک کره جنوبی اشاره کرد و گفت: با توجه استقبال اساتید و دانشجویان زبان فارسی این دانشگاه جهت گذراندن بعضی از دوره های تخصصی و تکمیلی در ایران، آنان می توانند از چنین دوره هایی در کشورمان بهره مند شوند.
«تاسیس مرکز مطالعات کره جنوبی در ایران»، از جمله پیشنهادهای وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان بود که با استقبال همتای کره ای همراه شد.
وزیر آموزش کره جنوبی نیز در این دیدار با استقبال از حضور هیات عالی وزارت علوم در شهر سئول، ملاقات امروز را شروع خوبی برای گسترش مناسبات فی مابین دانست و اعلام کرد که وزارتخانه متبوع او در جهت بسط و گسترش همکاریهای دوجانبه با طرف ایرانی آماده است.
«لی جون سیک» اظهار داشت که مردم کره جنوبی از زمانهای بسیار دور، به ایران و فرهنگ ایران زمین علاقه داشتند که این علاقه بعد از سفر اردیبهشت ماه سالجاری خانم «پارک گئون هی» رئیس جمهوری این کشور به تهران بیشتر شده است.
معاون نخست وزیر کره جنوبی با بیان اینکه سال 2017، سال تبادل فرهنگی میان دو کشور اعلام شده، خواستار گسترش همکاریها در این زمینه شد و گفت که در این راستا ما خواهان گشایش مرکز زبان کره ای در ایران هستیم.
وی اظهار داشت: روابط دو کشور به سالهای بسیار دور باز می گردد و با توجه به نکات مشترک قابل توجه بین دو کشور، می توان با تکیه بر همین اشتراکات روابط علمی را بیش از بیش تقویت کرد.
او همچنین گفت: به طور حتم ملاقات امروز چشم انداز بسیار خوبی را برای همکاریهای آینده ترسیم کرده و در اولین اقدام ما نسبت به تقویت تعداد دانشجویان بورسیه ایرانی در کره جنوبی اقدام خواهیم کرد.
او گفت که در حال حاضر شش دانشگاه کره ای با دانشگاههای ایران همکاری دارند اما وزارت آموزش کره جنوبی خواستار افزایش، توسعه و تقویت این همکاریها در سطحی گسترده تر است.
گفتنی است، «محمد فرهادی» به منظور دیدار با همتای کره ای و همچنین بازدید از مراکز دانشگاهی شهر سئول شب گذشته (پنجشنبه) در راس هیاتی وارد کره جنوبی شد.
همچنین قرار است امروز و در ادامه این سفر، یادداشت تفاهم همکاری میان دانشگاههای سئول و اصفهان با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حسین سالار آملی قائم مقام وزیر در امور بین الملل، هوشنگ طالبی رئیس دانشگاه اصفهان و مقامات کره ای امضا شود.
بر اساس برنامه اعلام شده، دکتر فرهادی و هیات همراه فردا (شنبه) شهر سئول را به مقصد ژاپن جهت شرکت در کنفرانس علوم فناوری در شهر کیوتو ترک خواهند کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 9 مهر 1395، کد مطلب:  82249645     : www irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین