پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۳۷۸۱
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷
رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) از تحصیل یک هزار و 250 دانشجوی غیرایرانی در این دانشگاه خبر داد و گفت: این تعداد 15 درصد کل دانشجویان دانشگاه را تشکیل می دهند.

شعارسال: سید ابوالحسن نائینی روز چهارشنبه در اولین همایش بزرگداشت روز بین الملل که در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد،دانشجویان چینی و افغانی را پرتعداد ترین ملیت ها در بین دانشجویان این دانشگاه دانست و افزود: هدف گذاری این دانشگاه آن است تا تعداد دانشجویان غیرایرانی به 50درصد کل دانشجویان افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: این دانشگاه با داشتن یکی از بزرگ ترین و اولین مرکز آموزش زبان فارسی و اساتید مجرب آمادگی پذیرش دانشجویان کشورهای مختلف را خصوصا در مقطع تحصیلات تکمیلی دارد.

نائینی،تبادل استاد و دانشجو و علم و فناوری،تعریف پروژه های تحقیقاتی بر اساس نیاز را که خصوصا در دولت تدبیر و امید که بر بازشدن دروازه های کشور به فعالیت های بین المللی تاکید دارد را از برنامه های مهم این دانشگاه برشمرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه از سال های آینده گسترش دانشجویان غیرایرانی را با شتاب بیشتری پیگیری و تبادلات فرهنگی خصوصا بین کشورهای همسایه را به طور جدی تر مورد توجه قرار خواهد داد.

معاون امور بین الملل دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) نیز در ادامه این مراسم با اشاره به نحوه و علت برپایی اولین بزرگداشت روز بین الملل گفت: در راستای تصویب اعضای همایش آینده آموزش عالی در ایران که سال گذشته در این دانشگاه برگزار شد روز 29 اردیبهشت به عنوان روز بین الملل تعیین شد که با توجه به برپایی انتخابات ،مراسم بزرگداشت اولین روز بین الملل به امروز سوم خرداد موکول شد.

روح الله بیات افزود: در چهارسال اخیر که با تدبیر دولت،گفتمان بین المللی سازی با جدیت آغاز شده ، لازم است ذهنیت های دانشجویان در این خصوص باز شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم با برگزاری مراسم های بزرگداشت روز بین الملل، اهداف ملی و بین المللی با این ارتباطات تامین و تقویت شود.

هشت هزار و 500دانشجو در هفت دانشکده دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)تحصیل می کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 3خرداد1396، کدخبر: 82543329: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین