
شعار سال: حسینعلی تهرانی روز سه شنبه در نخستین 'سمیتئاتر مدیریت حرفه ای خدمات هتلداری' با بیان اینکه نگاه ما برای برگزاری این رویداد آموزشی بود افزود : تلاش داریم تا با بهره گیری از هنر تئاتر بخشی از مشکلات را که حاصل پژوهش های صورت گرفته در موسسه است در این قالب بیان کنیم و در رفع آنها گام برداریم .
وی با بیان اینکه تاریخچه برگزاری سمیتئاترها به دهه 1950 در اروپا باز می گردد گفت : سمیتئاترها در حوزه سیاست ، سیاستمداران را به صحنه تئاتر کشیدند و به بررسی و تحلیل عملکرد آنها در قالب آنچه به نمایش گذاشته شده بود پرداختند.
تهرانی اظهار کرد : این هنر از سال 2006 بعد آموزشی به خود گرفت که امیدواریم با بهره مندی از ظرفیت های هنری و هنرمندان در حوزه های بازار و غرفه داری ، کلوپ داران ، حمل و نقل و تاکسی داران نمونه های از سمیتئاترها ارائه دهیم .
وی با تاکید بر اینکه توسعه چند وجهی است و زیر ساختی به نام آموزش و فرهنگ اجتماعی دارد افزود : اگر بتوانیم با همکاری یکدگیر فرهنگ را به تعالی برسانیم می توانیم امیدوار باشیم که کیش در صحنه توسعه گردشگری قرار می گیرد .
تهرانی در ادامه به مهارتهای مدیریتی اشاره کرد و گفت : تعهد و پاسخگویی ، قاطعیت در رفتار ، احترام به مشتری ، ارزشیابی عملکرد زیر مجموعه و کنترل کیفیت از آن جمله است
وی گفت : یک مدیر باید نسبت به درون و بیرون سازمان خود پاسخگو باشد و اگر آشفتگی وجود دارد مسئولیتش با آن مدیر است .
رئیس موسسه علوم و فنون ،آموزش نیروهای یک مجموعه از نگهبان تا مدیران را مهم خواند و افزود : اموزش اصلی مهم در توسعه است .
به گزارش ایرنا ، نویسنده کتاب 'برگ برنده مذاکرات' نیز در این نشست به ارائه توضیحی در خصوص روشهای موفقیت برند بر اساس نگرش پرداخت و گفت : برای موفقیت در کسب و کار نیاز به باز آفرینی هستیم .
نیما کیمایی به مفهوم پریمیوم پرداخت و افزود : پریمیوم یعنی برندی که پایدار است و مردم نمی توانند آن را انتخاب نکنند ، برای خاص شدن در هر حوزه ای نیازمند یک جهش هستیم .
وی با بیان اینکه بسیاری افراد دارای DNA و شرایط دستیابی به موفقیت هستند اظهار کرد : متاسفانه این ژن در موارد زیادی نادیده گرفته می شود ، سازمان ها نیز نظیر انسان ها دارای این ژن مخفی هستند.
کیمایی تاکید کرد :رسیدن به سطح استاندارد و مدرن شدن نیازمند عواملی چون کیفیت ، ارتباط مناسب با مشتری و نو آوری است ،زمانی که ادعا دارید که بهترین هستید باید نسبت به ادعای خود خدمات ارانه دهید .
وی به زیر مجموعه های کیفیت اشاره کرد و گفت : مزیت عملکرد، توجه به جزئیات کار ، داشتن استاندارد در سبک، پاسخگویی به مشتری از آن جمله است .
کیمیایی تصریح کرد : اینکه مشتری چه می خواهد مهم است ، خدمات باید متناسب با سلایق و تفاوت های افراد و ویژگی های آنها ارائه شود .
وی با تاکید بر توجه به جزئیات در ارتباط با مشتریان گفت : پوشش و نوع صحبت کردن نشان می دهد شما به جزئیات کار خود و مردم اهمیت می دهید .
این استاد دانشگاه داشتن سبک متفاوت را در جذب مشتری بسیار مهم دانست و گفت : با رعایت استانداردها باید به سبک خاص برسیم .
کیمیایی پاسخگویی به مشتری و دانستن اولویت ها قبل از بیان را یکی از نکات با اهمیت برشمرد و افزود : به طور معمول تنها پنج درصد مشتریان شکایات خود را از خدمات بیان می کنند ، اگر تغییر نکنیم عقب می مانیم ، با سیستم و روش گذشته نمی توان نیازها را پاسخ گفت و سیستم ها را اداره کرد .
وی ارتباط با مشتریان را موضوع کلیدی دیگر عنوان کرد و افزود : در ارائه خدمات به گونه ای رفتار کنید که مشتریان به شما بدبین نشوند ، 68 درصد دلایلی که مشتریان از خدمات یک مجموعه بهره نمی گیرند بدبینی است یک برند باید طوری تصور کند که فقط از شما خدمات ویژه دریافت می کند .
کیمایی ،احترام گذاردن به مشتریان و دسترس بودن را از نکات مهم برای صاحبان برند در قابل مشتریان دانست .
وی نو آوری ، خارج از چارچوب نگاه کردن و متفاوت دیدن را از جمله نکات مهم برای برند شدن دانست و افزود : باید باور برند شدن در میان نیروها بالا باشد تا بتوانند نگرش خود را به مشتریان انتقال دهند .
وی تصریح کرد : نگرش در یک مجموعه اگر درست باشد سطح انرژی بالا می رود ، نگرش ما نباید فقط سود باشد ، ما نیازمند تقویت باورهای خود در کسب و کار هستیم .
اجرای تئاتر با محوریت کیفیت و نوع خدمات دهی در هتل ها بخش دیگر این مراسم بود .
نخستین سمیتئاتر حرفه ای خدمات هتلداری کشور امروز سه شنبه با همکاری معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش و موسسه علوم فنون با حضور مدیران هتل ها و فعالان حوزه گردشگری و هتلداری در مرکز همایش های بین المللی خلیج فارس برگزار شد.
با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 2 خرداد 96، کدمطلب:82542486 (6000942)، www.irna.ir