پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۸۸۱
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
رئیس دانشگاه یزد گفت: در حقیقت دانشجویان غیرایرانی سفیران کشور خودشان در ایران هستند و پس از دانش‌آموختگی نیز سفیران دانشگاه یزد در کشور خودشان خواهند بود.

شعار سال: محمد صالح اولیاء، رئیس دانشگاه یزد در نشست اعضای شورای دانشگاه یزد با دانشجویان غیر ایرانی به مناسبت روز دانشجو با اشاره به درهم‌تنیدگی ملت‌ها در قرن جدید بیان داشت: قرن جدید با توجه به انقلاب ابزارهای رسانه‌ای و ارتباطی اصل بین‌المللی شدن را اجتناب ناپذیر ساخته است. در این راستا سیاست‌های کلان وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه یزد نیز بر افزایش مراودات علمی و تبادلات فرهنگی در راستای بین المللی شدن قرار گرفته است.

وی بیان کرد: یکی از شاخصه‌های بین‌المللی شدن تعداد دانشجوست که دانشگاه یزد از رتبه خوبی در این زمینه برخوردار است.

رئیس دانشگاه یزد در ادامه با بیان این‌که تعاملات و تبادلات علمی و فرهنگی ضروری است، تصریح کرد: در حقیقت دانشجویان غیرایرانی سفیران کشور خودشان در ایران هستند و پس از دانش‌آموختگی نیز سفیران دانشگاه یزد در کشور خودشان خواهند بود.

اولیاء خاطرنشان کرد:‌ وضعیت استان یزد از لحاظ شاخص‌های کمی و کیفی در حوزه علم بسیار مناسب است؛ به نحوی که در زمینه قبولی های کنکور چندین سال است که رتبه اول را دارد.

وی با اشاره به این که دانشگاه یزد به لحاظ شاخص دانشجو به جمعیت بعد از تهران در رتبه دوم است،‌ اظهار کرد: از نظر نسبت نخبگان به جمعیت باز هم پس از تهران در رتبه دوم قرار دارد. این مسئله نشان دهنده جایگاه یزد در کشور از لحاظ علمی است.

رئیس دانشگاه یزد در خصوص مشکلات دانشجویان بین المللی گفت: در مورد بحث کنسولی ما تلاش می‌کنیم که نمایندگی کنسولی را برای دانشگاه یزد بگیریم؛اما این در صورتی محقق خواهد شد که تعداد دانشجویان ما به تعداد ۲۰۰ نفر برسد.

اولیا در خصوص دیگر مشکلات دانشجویان گفت: در مورد بیمه نیز بخشی از امور آن در حوزه اختیارات ما نیست؛ اما تمام تلاشمان را برای حل بیمه دانشجویان بین‌المللی به کار خواهیم بست علاوه بر این می‌توانیم از طریق توافقنامه‌ای با درمانگاه دانشگاه تا حدودی مشکل را برطرف کنیم.

اولیاء اضافه کرد: خوابگاه متأهلین نیز در دست ساخت است که امیدواریم تا سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد. خوابگاهی نیز مخصوص دانشجویان بین المللی در دست احداث داریم که تا حدودی مشکلاتشان کمتر شود. در خصوص شهریه نیز سعی کرده‌ایم به دانشجویان کشورهای همسایه به میزان ۲۰ درصد تخفیف دهیم و علاوه بر این امکان پرداخت اقساطی شهریه را نیز در طول ترم فراهم کرده‌ایم.

محمد فرشی، سرپرست دفتر دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه یزد در این نشست بیان کرد: بین المللی شدن دانشگاه‌ها و نظام آموزش عالی یکی از سیاست‌های کلان وازرت علوم است.

فرشی با اشاره به تغییر شیوه درخواست پذیرش دانشجویان غیربومی در دانشگاه یزد، افزود: پیش از این شیوه درخواست از طریق پست الکترونیک بود اما از امسال سامانه آنلاین اپلیکیشن را برای متقاضیان راه اندازی کرده‌ایم. در حال حاضر این سامانه به دو زبان فارسی و انگلیسی است و قصد داریم زبان عربی را نیز به آن اضافه کنیم.

سرپرست دفتر دانشجویان غیرایرانی دانشگاه یزد تصریح کرد: در حال حاضر آمار دانشجویان خارجی دانشگاه یزد نزدیک به یک درصد کل دانشجویان است و چشم انداز ما رساندن این آمار به پنج درصد است. از لحاظ تعداد دانشجوی بین المللی در دانشگاه، دانشگاه یزد رتبه خوبی دارد و چندین بار نیز از سوی مسئولان وزارت علوم مورد تقدیر قرار گرفته است.

وی با اشاره به برنامه های آتی دفتر دانشجویان غیرایرانی دانشگاه یزد گفت: اخذ مجوز راه‌اندازی مرکز کنسولی در دانشگاه یزد، گسترش جذب دانشجویان از ملیت‌های مختلف در راستای سند چشم انداز دانشگاه و اضافه نمودن زبان عربی به سامانه پذیرش دانشجویان از برنامه‌های در دست اجرا است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری داشجو، تاریخ 19 آذر 96، کد مطلب: 651882: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین