پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۹۴۰۱
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
مدیرکل دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان از تحصیل 50 درصد دانشجویان غیرایرانی در رشته های علوم انسانی دانشگاههای سراسر کشور خبر داد.

شعار سال: صمد حاج جباری مدیرکل دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویاندرباره دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در ایران گفت: این دانشجویان در رشته ها و گروه‌های آزمایشی مختلفی که در ایران دایر است تحصیل می کنند.

وی درباره حوزه های تحصیلی این دانشجویان در دانشگاههای سراسر کشور ادامه داد: 35 درصد این دانشجویان در رشته های فنی و مهندسی، نزدیک 50 درصد در رشته های علوم انسانی و 15 درصد مابقی در گروههای هنر و کشاورزی مشغول به تحصیل هستند.

به گفته حاج جباری، دانشجویان غیرایرانی شاغل به تحصیل در رشته های پزشکی نیز در کشور هستند که آمار مربوط به آن دانشجویان تحت نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

مدیرکل دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: دانشجویان خارجی معمولا در تمام دانشگاههای اصلی سراسر کشور تحصیل می کنند درواقع هر دانشگاهی که مطابق آیین نامه دارای مجوز پذیرش باشد می تواند نسبت به جذب دانشجویان غیرایرانی اقدام کند.

وی با اشاره به آیین نامه پذیرش دانشجویان غیربورس موجود یادآور شد: معمولا دانشگاههای اصلی مراکز استانها همچون شیراز، فردوسی مشهد، هنر اصفهان، صنعتی اصفهان و دانشگاههای اصلی در تهران مجوز پذیرش دانشجویان غیرایرانی را در اختیار دارند.

گفتنی است، حاج جباری پیش از این با بیان اینکه حدود 5 هزار دانشجوی غیرایرانی غیربورس در دانشگاه های سراسری تحصیل می کنند اعلام کرده بود: تلاش می کنیم آمار دانشجویان شهریه پرداز غیر ایرانی را با همکاری دانشگاه‌ها و حوزه ستادی به هر میزانی که مقدور باشد، افزایش دهیم.

به گفته وی، در بخش دانشجویان غیرایرانی بورسیه نیز برنامه ریزی هایی صورت گرفته که تعداد این دانشجویان را تا 50 درصد افزایش پیدا کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 9 آذر 95 ، کد مطلب: 5878096: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین