پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۸۰
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
ششمین جشنواره بین المللی ربایتک و هوش مصنوعی دانشگاه امیرکبیر ۱۱ الی ۱۵ آذرماه سال جاری با حضور ۸۰ تیم داخلی و ۶۵تیم خارجی برگزار می شود.

شعار سال: به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، ششمین جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی و اولین دوره مسابقات المپیک ربات های انسان نما در قالب هشت لیگ دانشجویی و دانش آموزی در بخش های المپیک ربات های انسان نما (دو بخش دانشجویی و دانش آموزی)، مین یاب، پرنده، کار، مسیریاب پیشرفته (ویژه دانشجویان غیرایرانی)، مسیریاب دانش آموزی (دانش آموزان ایرانی و غیر ایرانی) برگزار می شود.

تا پایان مهلت شرکت در این جشنواره ۱۹۳ تیم از کشورهای ایران، کانادا، آلمان، تایوان، افغانستان، لبنان، عراق و سوریه موفق به انجام ثبت نام اولیه در لیگهای مختلف این جشنواره شدند که با بررسی مستندات فنی تیمها، کمیته های فنی لیگ های مختلف، تعداد ۱۴۵تیم را واجد شرایط شرکت در این مسابقات دانستند.

سروش صادق نژاد، دبیر ششمین جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی امیرکبیر افزود: دومین سال متوالی است که این مسابقات با همکاری فدراسیون جهانی رباتیک فیرا (FIRA) برگزار می‌شود، امید است با همکاری این فدراسیون بتوانیم روح علم و تکنولوژی را به میان عامه مردم و نسل جوان منتقل کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم که بتوانیم با توسعه ربات‌های هوشمند خودمختار، گرد هم آوردن محققان و دانشجویان متخصص در رشته‌های مختلف رباتیک و هوش مصنوعی و همچنین برگزاری مسابقات و جشنواره های مختلف در کشور گامی موثر در راستای هدف دهی و سیاست گذاری در این حوزه در برداشته باشیم.

وی برگزاری این مسابقات را در راستای امضای تفاهم نامه‌ای میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با فدراسیون جهانی رباتیک فیرا (FIRA) دانست و خاطر نشان کرد: طبق این تفاهم نامه دانشگاه صنعتی امیرکبیر اجرا کننده اهداف و برنامه‌های این فدراسیون در ایران در راستای تشویق دانش آموزان و دانشجویان به حوزه رباتیک و برگزاری مسابقات رباتیک خواهد بود.

صادق نژاد اضافه کرد: مطابق با برنامه ریزی انجام شده این جشنواره در روز ۱۱ آذر ماه آغاز خواهد شد و در روز ۱۵ آذر ماه با بررسی دستاوردها و نتایج در کمیته های علمی به کار خود پایان خواهد داد.

وی برگزاری آئین افتتاحیه و مسابقات مقدماتی را نیز از جمله مهم ترین برنامه های پیش بینی شده در روز ۱۳ آذرماه برشمرده که با حضور مقامات عالی کشور انجام خواهد پذیرفت.

به گفته صادق نژاد، با پایان برگزاری مسابقات مقدماتی در روز ۱۴ آذرماه، در روز ۱۵ آذر ماه مسابقات نیمه نهایی و فینال نیز برگزار خواهد شد که در انتها نیز با برگزاری مراسم اختتامیه از برگزیدگان این دوره از رقابت ها در مراسمی با حضور میهمانان ویژه تقدیر به عمل خواهد آمد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 25 آبان 95 ، کد مطلب: 3824821: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین