پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۹۹۴۵
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
مدیرعامل ستاد دیه کشور با بیان اینکه کمتر از دو درصد مددجویان ستاد دیه کشور مربوط به موضوعات دیه که شامل حوادث کارگاهی و یا حوادث ترافیکی هستند، می‌شود، گفت: در حال حاضر کمتر از ۱۰۰ نفر از مددجویان ما به دلیل حوادث کار در زندان هستند.
شعار سال: «اسدالله جولایی» مدیرعامل ستاد دیه کشور در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که آیا شرایط و اوضاع اقتصادی در افزایش محکومان مالی غیرعمد تاثیرگذار بوده است، گفت: در چند سال گذشته با توجه به اوضاع نابسامان اقتصادی تعداد زندانیان محکومان مالی افزایش داشته است. البته با توجه به بیماری کرونا، از ابتدای شیوع این بیماری با صدور بخشنامه‌هایی که از سوی دستگاه قضایی اعلام شده است و همچنین دغدغه بسیاری از قضات مبنی بر اینکه محکومان مالی راهی زندان نشوند، خوشبختانه تعداد زندانیان محکوم مالی در زندان‌ها کاهش پیدا کرده است و از نظر ما وضعیت بحرانی نیست.

وی همچنین درباره برخی اخبار مبنی بر شلوغ بودن محاکم خانواده به دلیل افزایش قیمت سکه در ماه‌های اخیر گفت: قیمت سکه در سال گذشته در دفعات مختلف افزایش داشته است، اما این افزایش قیمت سکه ارتباطی به شلوغی محاکم مهریه ندارد و افزایش عددی در خصوص آمار زندانیان مهریه نداشتیم. همانطور که گفتم با توجه به مصوبات خوب آیت‌الله رییسی محکومان مالی غیرعمد یا در مرخصی هستند و یا قضات از مجازات‌های جایگزین استفاده کرده‌اند و تدبیری اندیشیده شده است که موضوع این افراد در خارج از زندان پیگیری شود.

مدیرعامل ستاد دیه کشور خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی با مشکلاتی مواجه هستیم، اما در خصوص زندانیان جرائم مالی غیرعمد شرایط اصلا بحرانی نیست و نه افزایش فاحش و نه کاهش چشمگیر داشته‌ایم و شرایط تقریبا همان شرایط ابتدای سال است.

جولایی درباره محکومان حوادث کار گفت: در حال حاضر کمتر از ۱۰۰ نفر به دلیل جرائم حوادث کار در زندان هستند؛ و کمتر از دو درصد مددجویان ما مربوط به موضوع دیات هستند که شامل حوادث کارگاهی و یا حوادث ترافیکی می‌شوند.

وی درباره اصلاح قانون چک و تاثیر آن بر کاهش محکومان چک گفت: قانون اصلاح چک یک قانون کارآمد و به روز بود که خوشبختانه ابلاغ هم شد، اما متاسفانه این قانون در اجرا نقص دارد که امیدواریم این نواقص در اجرا رفع شده و با توجه بیشتری این قانون اجرا شود.
 
شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایلنا،تاریخ انتشار:15ابان1399،کدخبر:990696،www.ilna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
0
0
من نمیدونم این ها تا کجا میخوان این فساد های مالی رو انجام بدن؟ مردم دیگه از دستشون خسته شدن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
0
0
بله آقایان اختلاس گر در کانادا میچرخن دله دزد ها و قالپاق دزد ها زندانی و اعدام می‌شوند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
0
0
زندانیان مالی دارن روز به روز بیشتر میشن و این نشون دهنده افزایش حجم فساد اداری ست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
0
0
برای چی باید زندان ما هم پولی باشه و این طور افراد کمتر برن توش؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
0
0
ای کاش که وضع کشور به اینجا نمیرسید این طور مشکلات رو میشد خیلی زودتر باهاش مقابله کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
0
0
خب این نشون میده که این روزها کمتر از قبل مردم برای بدهی ها به زندان میفتن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
0
محكومان مالي در ايران خداروشكر مثل اينكه دارن روز به روز كمتر ميشن:)
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین