پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۱۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار تهران می‌گوید: قیمت هر کیلو گوجه در بازار‌های صادراتی یک دلار معادل ۲۹ هزار تومان است؛ بنابراین با نرخِ فعلیِ قیمت دلار صادرات گوجه جذاب شده و از این‌رو دلار قیمت گوجه را گران کرد.
شعار سال: رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار اعلام کرد که نوسان اخیر قیمت دلار قیمت گوجه در کشور را گران گرد. حال واقعا چرا گوجه گران شده است؟

آن طور که فعالان بازار میوه و تره‌بار می‌گویند علت افزایش قیمت گوجه به سه عامل بستگی دارد. عامل اول این است که اخیرا صادرات این صیفی‌جات (گوجه) آزاد شده است. عامل دوم به افزایش قیمت دلار ارتباط دارد و عامل سوم نیز تقاضا در بازار بالا گرفته است. به هر حال نباید فراموش کرد که هرگاه صادرات کالایی رونق می‌گیرد مسئولان بدون در نظر گرفتن نیاز داخل مجوز صادرات آن کالا را به بازار‌های خارجی تائید می‌کنند.

همبن مساله باعث می‌شود که تقاضا در بازار بالا بگیرد و در نهایت باعث کمبود کالا‌ها در بازار داخل شود.

صادرات گوجه جذاب شد
 
براساس مشاهدات میدانی در واحد‌های صنفی قیمت هر کیلو گوجه به ۱۸ هزار تومان می‌رسد؛ همچنین در مناطق متوسط شهر تهران نیز قیمت هر کیلو گوجه از ۱۱ هزار تومان شروع و با قیمت ۱۴ هزار تومان هم فروهخته شده است.

رییس اتحادیه میوه و تره‌بار با تایید این موضوع به تجارت‌نیوز می‌گوید: با آزاد شدن صادرات گوجه به کشور‌های همجوار قیمت گوجه در بازار‌های داخلی گران شد. قیمت هر کیلو گوجه در بازار‌های صادراتی یک دلار معادل ۲۹ هزار تومان است؛ بنابراین با نرخ فعلی قیمت دلار صادرات گوجه جذاب شده است و از این‌رو دلار قیمت گوجه را گران کرد.

اسدالله کارگر افرود: امروز با گشت در سطح شهر قیمت گوجه در واحد‌های صنفی را بررسی کردیم. با توجه به تغییر فصل و صادرات این کالا به بازار‌های منطقه گوجه‌ها قیمت معقولی داشت؛ این در حالی است که گزارش‌های شفاهی قیمت‌های دیگری را نشان می‌دهند. قیمت گوجه در منطقه متوسط شهر تهران از ۱۰ هزار تومان شروع و به قیمت ۱۴ هزار تومان می‌رسد. همچنین در مناطق شمال شهر تهران هم قیمت هر کیلو گوجه بین ۱۵ تا ۱۸ هزار تومان است.

تاثیر کیفیت بر قیمت گوجه
 
فعالان بازار میوه می‌گویند میزان افزایش قیمت گوجه به نوع کیفیت آن بستگی دارد؛ چرا که مردم با پرداخت بهای بالای این دسته از صیفی‌جات بر میزان ماندگاری این کالا حساس هستند. رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار هم با تایید صحبت فعالان بازار اظهار کرد: علاوه بر رشد قیمت دلار تغییر فصل نیز در افزایش قیمت گوجه و سایر صیفی‌جات و میوه اثرگذار است.

کارگر بیان کرد: با باز شدن مرز‌ها صادرات نیز برای تجار جذاب شده چرا که فروش یک کیلو گوجه در بازار‌های خارجی بیش از دو برابر در بازار‌های داخلی است.
 
شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تجارت نیوز،تاریخ انتشار:16آبان1399،tejaratnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
0
0
وقتی این همه گوجه در ایران پشت مرز برگردونده میشه و له میشه و به دست مردم نمیرسه همین میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
0
0
گرانی گوجه در ایران دلیل های زیادی داره که اگه به گوش مردم برسه باعث خشم عمومی مردم میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین