پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۲۵۵۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات اساسی در بحث گوجه فرنگی، تامین بذر آن است، چون از خارج از کشور وارد شده و با توجه به تحریم‌ها به شدت نرخ آن افزایش یافته است.
شعارسال: جلال محمودزاده با اشاره به افزایش نرخ گوجه‌فرنگی در استان اظهارکرد: مدتی دلیل افزایش نرخ این محصول، صادرات گوجه‌فرنگی بود، اما هم اکنون صادرات آن متوقف شده است.

وی تصریح کرد:، اما یکی از مشکلات اساسی در بحث گوجه فرنگی، تامین بذر آن است، چون از خارج از کشور وارد شده و با توجه به تحریم‌ها به شدت نرخ آن افزایش یافته است.

نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: از سوی دیگر بانک مرکزی ارز دولتی برای واردات کود و سم را و قطع کرده و هم اکنون سم و کود گلخانه‌ها با ارز آزاد از خارج از کشور وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین مقداری از قیمتی که افزایش می‌یابد را واسطه‌ها به جیب زده و متاسفانه کود به‌دست کشاورز نمی‌رسد در حالی که در سر مزرعه نرخ گوجه فرنگی بیش از هفت هزار تومان نیست.

محمودزاده افزود: متاسفانه سیستم بازاریابی و فروش آن نیز با مشکل مواجه است و دست وزارت جهاد کشاورزی نبوده بلکه دست وزارت غیرتخصصی صنعت، معدن و تجارت است.

وی اظهارکرد: بی‌تردید از تولید تا بازار مصرف محصولات کشاورزی باید دست یک وزارت خانه باشد، اما دولت آن را به وزارت صنعت، معدن و تجارت داده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از گسترش، تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۳۵۹۷۴، www.gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
0
0
هر روز یک کالا گران می شود.مردم دیگر طاقت ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
0
0
مردم ایران باید با عراقی ها همدل تر بشن نه اینکه تو این دوره اقتصادی بدبینی رخ بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
0
یعنی بذر گوجه فرنگی رو نمی‌تونیم خودمون با گوجه بدست بیاریم ؟!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین