پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۴ - 2025 May 16
کد خبر: ۳۱۰۱۶۱
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
به کررات برای ما پیش آمده که مشتری بعد از خرید جنس، قصد دادن چک را دارد و ما بدلیل نشناختن مشتری مردد هستیم که چک را بگیریم یا نگیریم. کلیپ زیر، به شما آموزش می‌دهد که چطور بتوانید مشتریان خوش حساب بانکی را از مشتریان بدحساب شناسایی کنید.
شعار سال: بانک مرکزی برای کاهش چک برگشتی این سیستم را فعال نموده است و شما قبل از قبول چک می‌توانید خوش حساب بودن شخص و نداشتن چک برگشتی وی را خود با موبایل چک کنید.
 
تعداد بازدید : 31
در راستای تکمیل خدمات سامانه صدور یکپارچه الکترونیک دسته چک «صیاد» و با هدف ایجاد شفافیت در فضای کسب و کار از طریق ارائه خدمت استعلام مربوط به سوابق چک برگشتی مشتریان، سامانه استعلام پیامکی شکارچی بعنوان خدمت ارزش افزوده قابل بهره‌برداری است.

بر این اساس هموطنان عزیز میتوانند با ارسال شناسه استعلام ۱۶ رقمی مندرج در چک های صیادی به سامانه استعلام پیامکی این بانک با سرشماره ۷۰۱۷۰۱ ودر قالب زیر از وضعیت اعتباری صادرکننده چک از نظر تعداد و مبلغ چک های برگشتی ثبت شده نزد بانک مرکزی مطلع شوند.


روش فوری شناسایی بدحساب‌های بانکی

بر این اساس ودر پیامک پاسخ، اطلاع رسانی به صورت رتبه بندی شده بر اساس یکی از رنگ های زیر اعلام میشود:

وضعیت سفید: صادرکننده چک فاقد هر گونه سابقه چک برگشتی بوده یا در صورت وجود سابقه، تمامی موارد رفع سوء اثر شده است.

وضعیت زرد: صادرکننده چک دارای یک فقره چک برگشتی یا حداکثر مبلغ ۵۰ میلیون ریال تعهد برگشتی است.

وضعیت نارنجی: صادرکننده چک دارای دو الی چهار فقره چک برگشتی یا حداکثر مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال تعهد برگشتی است.

وضعیت قهوه ای: صادرکننده چک دارای پنج تا ده فقره چک برگشتی یا حداکثر مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال تعهد برگشتی است.

وضعیت قرمز: صادرکننده چک دارای بیش از ده فقره چک برگشتی یا بیش از مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال تعهد برگشتی است.


هزینه هر استعلام موفق ۳۵۰۰ ریال است.

هزینه اخذ شده، ارتباطی با تعداد پیام های پاسخ ارسال شده برای تقاضای کننده استعلام ندارد.

لازم است متن ارسالی جهت اخذ استعلام بدون هیچ گونه کاراکتر اضافی هم، چون خط فاصله و فقط به صورت عددی در قالب اعلام شده برای سامانه ارسال گردد. درحال حاضر از هر عدد تلفن همراه تنها چهار استعلام در روز قابل اخذ می‌باشد.

چنانچه تقاضای کننده استعلام قبل از تکمیل عملیات استعلام اقدام به ارسال استعلامات متعدد نماید، نتیجه ارسال شده مربوط به آخرین شناسه استعلام اخذ ارسال شده خواهد بود.

در خصوص اشخاص حقوقی فاقد شناسه ملی ثبت شده در پایگاه داده بانک مرکزی، امکان اخذ استعلام وجود نخواهد داشت. این موضوع در پیامک پاسخ با عبارت «شناسه ملی ….. قابلیت استعلام ندارد» اطلاع رسانی میگردد.

در خصوص برگ چک های متعلق به اشخاص حقیقی دارای حساب مشترک، وضعیت اعلام شده مربوط به فرد دارای بالاترین مبلغ و بیشترین تعداد چک برگشتی از بین صاحبان حساب خواهد بود.

در صورتی که به هر دلیل اعم از بروزرسانی زیرساخت های اطلاعاتی تا مدت زمان ۱۵ دقیقه پاسخی از مرکز صیاد دریافت نگردد نتیجه با پیامک «عدم امکان اخذ استعلام» به کاربر اعلام خواهد شد. بدیهی است کاربران میتوانند در مقاطع زمانی بعدی نسبت به اخذ استعلام اقدام نمایند.

تمامی پیامک های اطلاع رسانی در خصوص استعلامات ارسال شده فقط با سرشماره ۷۰۱۷۰۱ به کاربران اطلاع رسانی می‌شود. بر این اساس ضروری است کاربران ارجمند در بازرسی سرشماره پیامک های واصله دقت لازم را مبذول دارند.

 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تالاب، تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹، talab.org
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین