پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۵۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس گفت: شفافیت نمایندگان مجلس موجب فعال شدن افرادی که احساس مسئولیت نمی‌کنند می‌شود و آن‌ها ناچارند نسبت به رای خود در صحن علنی و شرکت در کمیسیون‌ها نظم بیشتری داشته باشند.
شعار سال: سمیه محمودی سخنگوی کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی درباره طرح شفافیت که اکنون در این کمیسیون در حال بررسی است اظهار داشت: طرح شفافیت در کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس نهایی شده و نمایندگان مجلس چیز غیر شفافی ندارند و با اینکه بیشترین ضربه را شخص نماینده به دلیل شفافیت می‌خورد اما از این کار استقبال می‌کنیم.
 
چرا شفافیت در دیگر قوا و بین مدیران و مسئولان و عملکرد آنان وجود ندارد؟

وی ادامه داد: البته در این باره چند انتقاد هم وجود دارد که چرا شفافیت در دیگر قوا و بین مدیران و مسئولان و عملکرد آنان وجود ندارد؟

وی با بیان اینکه من هم موافق طرح شفافیت هستم و هم مخالف آن افزود: موافقت من با این طرح از این منظر است که مجلس باید کار خود را با شفافیت حداکثری انجام دهد.

سخنگوی کمسیون آیین‌نامه داخلی مجلس تصریح کرد: شفافیت بین نمایندگان مجلس موجب فعال شدن افرادی که احساس مسئولیت نمی‌کنند خواهد شد ضمن اینکه آن‌ها نسبت به رای خود در صحن علنی و شرکت در کمیسیون‌ها حساسیت زیادتری داشته و مجبور به رعایت نظم خواهند شد.

وی درباره مخالفت خود با طرح شفافیت هم تصریح کرد: برای اجرای این طرح باید زیرساخت‌هایی در نظر گرفته شده و از نماینده‌ای که رای می‌دهد صیانت شود ضمن اینکه هر رای که نماینده می‌دهد موافقین و مخالفینی در حوزه‌های انتخابی خواهد داشت که می‌تواند مشکل ایجاد کند.
 
نگاه مردم به طرح شفافیت با نگاه سیاسیون به طرح شفافیت متفاوت است

محمودی گفت: نگاه مردم به طرح شفافیت با نگاه سیاسیون به طرح شفافیت متفاوت است و امکان بازی‌های سیاسی از سوی برخی سیاسیون وجود دارد.

وی تصریح کرد: در طرح شفافیت موجود در مجلس صیانت از نمایندگان وجود ندارد ضمن اینکه نمایندگان درباره رای دادن و یا رای ندادن به برخی لوایح و طرح‌های با تهدید جانی مواجه می‌شوند که بایستی برای آن فکری اساسی شود.

محمودی خاطرنشان کرد: در مجموع با کلیات طرح شفافیت آرا موافق هستند، ولی باید صیانت از نماینده هم صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس در پایان افزود: نمایندگان مجلس احساسی به موضوعی رای نمی‌دهند بلکه به مباحث به صورت کلی و کلان نگاه می‌کنند و بعد از سنجش همه جوانب رای می‌دهند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: ۱۸آبان ۱۳۹۹، کد خبر:۱۳۹۹۰۸۰۹۰۰۰۴۵۱، farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
0
اینکه مجلسی ها الان دارن اینهمه در برابر این رای مقاومت میکنه خیلی نامردیه چون با این شعار رویکار اومدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
0
بازهم کسی بخواهد قانون را دور بزند می‌تواند . نمایندگان مجلس باید فکرشان عوض شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین