پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۱۴۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
زلزله ۷.۳ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ به بیش از ۱۲۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی کرمانشاه خسارت وارد کرد و برای بازسازی این حجم از خرابی‌ها اقدام‌های بزرگی صورت گرفت که سهم دالاهو برای بازگشت به زندگی عادی هزینه‌ای معادل ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار است.
شعار سال:دالاهو در ۹۹ کیلومتری کرمانشاه واقع است که این شهرستان ۱۵۴ روستا دارد و دالاهونشینان که هنوز آثار جراحت بمباران شیمیایی در زندگیشان هست در ۲۱ آبان سال ۹۶ در پی وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری شهرشان خراب و بار دیگر غمی مضاعف بر آن‌ها متحمل شد.

لرزش زمین در سال ۹۶، دالاهونشینان را داغ بر دل کرد و سقف منازل بسیاری را در این منطقه فرو ریخت و ۱۶ خانواده منطقه را داغ دار عزیزانشان کرد که در این حادثه جان باختند.

دالاهونشینان با صلابت همچون کوه‌های سر به فلک کشیده دالاهو بار دیگر ایستادند و با همت و تلاش مسوولان برای شروعی دوباره به تکاپو افتادند و امروز می‌بینیم که در سومین سالگرد زلزله، بازسازی این منطقه پایان یافته و این مرهون یک همکاری بزرگ و عزمی بلند و نگاه ویژه دولتمردان برای تزریق اعتبارات با وجود مشکلات اقتصادی کشور است.
 
هزینه ۲۴۰ میلیارد تومانی در زلزله

فرماندار دالاهو در سومین سالگرد وقوع زلزله آبان ماه با گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان حادثه تلخ زلزله ۲۱ آبانماه سال ۹۶ و به ویژه ۱۶ نفر از ساکنان این شهرستان گفت: کار بازسازی واحد‌های مسکونی منطقه با تسهیلات ارزان قیمتی که به مردم پرداخت شد در مجموع ۲۴۰ میلیارد تومان هزینه داشته که از این میزان ۱۹۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت و ۵۰ میلیارد تومان بلاعوض بوده است.

زلزله به بیش از ۶ هزار واحد مسکونی در دالاهو خسارت وارد کرد

کرم محمدی افزود: در مجموع در جریان زلزله سال‌های ۹۶ و ۹۷ در این شهرستان ۶ هزار و ۲۲۷ واحد مسکونی شامل سه هزار و ۷۸۷ واحد تخریبی و ۲ هزار و ۲۴۰ واحد تعمیری دچار خسارت شد.
 
 
مناطق زلزله‌زده دالاهو بازسازی می‌شوند

بازسازی در ایستگاه آخر

وی ادامه داد: بازسازی با روند خوبی در حال انجام است و میانگین پیشرفت فیزیکی واحد‌های احداثی در سطح روستا‌ها ۹۸ درصد و در شهر ۷۵ درصد و کار تعمیرات واحد‌های تعمیری نیز به طور ۱۰۰ درصد پایان یافته است.

نماینده عالی دولت در دالاهو گفت: در بخش مسکن تاکنون ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات و ۴۴ میلیارد تومان کمک بلاعوض به مردم این شهرستان پرداخت شده است.

بخش کشاورزی

فرماندار دالاهو گفت: ۲ هزار و ۹۹۱ طرح کشاورزی در جریان زلزله ۳۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان خسارت دید که تاکنون ۲۹ میلیارد تومان تسهیلات و سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به ۲ هزار و ۹۷۰ طرح کشاورزی این شهرستان پرداخت شده است.
 
مناطق زلزله‌زده دالاهو بازسازی می‌شوند

شیلات

محمدی ادامه داد: ۸۳ باب مزرعه پرورش ماهی در جریان زلزله دچار خسارت شد و یک میلیون و ۷۵۷ هزار و ۹۰۰ قطعه ماهی با وزن ۷۰۳ تن در این حادثه طبیعی تلف شد که در مجموع سه میلیارد و ۴۵۸میلیون تومان اعتبار بلاعوض مصوب شد و تاکنون ۲۵ میلیارد و ۵۲۸ میلیون تومان طی ۲ مرحله به خسارت دیدگان پرداخت شده است.
 
مناطق زلزله‌زده دالاهو بازسازی می‌شوند

توسعه اشتغال و احداث زیرساخت‌های درمانی و آموزشی

وی گفت: همچنین از دیگر اقدام‌های دولت برای آبادانی شهرستان و پاک کردن آثار خرابی زلزله می‌توان به جذب و پرداخت ۴۱ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال در مناطق زلزله زده، ساخت ۳۰ باب مدرسه با ۹۰ کلاس و اعتبار ۱۵ میلیارد تومان و احداث سه باب خانه بهداشت با ۲ میلیارد تومان نام برد.
 
مناطق زلزله‌زده دالاهو بازسازی می‌شوند

زیباترین جلوه‌های همدردی در زلزله رقم خورد

فرماندار دالاهو با اشاره به کمک‌های مردم به مناطق زلزله زده گفت: زیباترین جلوه همدردی را ملت بزرگ ایران در جریان زلزله در صحنه عمل به نمایش گذاشتند از این رو از همت بلند و روح والای انسان دوستی نشات گرفته از ایمان و اعتقاد مردم بزرگوار جای جای ایران اسلامی که از همان ساعات اولیه وقوع زلزله، به یاری زلزله زدگان شتافتند سپاسگزاری نموده و در برابر این عظمت سر تعظیم فرو می‌آورم.

محمدی ادامه داد: در دل ویرانه‌ها و در میان آوار‌ها و در گرماگرم گریه‌ها و شیون ها، روح امیدواری جوانه زد و ایران بزرگ با سرافرازی در غرب استان کرمانشاه تجلی پیدا کرد.

او با قدردانی از زحمات استاندار پرتلاش کرمانشاه اظهار داشت: امداد و نجات، اسکان اضطراری، اسکان موقت و بازسازی ویرانه‌های ناشی از زلزله کاری بزرگ و ماندگار است که در دولت دوازدهم محقق شد، اما به طور حتم در روند به سرانجام رسانیدن چنین کار بزرگی کاستی‌هایی هم بروز می‌نماید از این رو به عنوان نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران در شهرستان برخود لازم می‌دانم تا بابت بروز کاستی‌های احتمالی از مردم خونگرم و بزرگوار شهرستان دالاهو عذرخواهی نمایم.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۳آبان ۱۳۹۹، کد خبر: irna.ir، ۸۴۱۰۷۷۵۷
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
0
حالا تا اين ها بازشسازي بشن معلوم نيست دالاهو چندين نسل عوض كرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین