پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۱۲۱۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳
توسعه شاد به واسطه شادنما یکی از مهم‌ترین برنامه هاست که در بخش استثنایی، پیش دبستانی و ورزشی به کمک ما می‌آید.

شعار سال: محیط خانه خود آن‌ها باید آرام و بدون صدا باشد تا بتوانند صدایشان را هنگام تدریس ضبط کنند. برای فیلمبرداری هم نیاز به محیطی آرام و مناسب و ایجاد یک استودیوی کوچک است که اعضای خانواده در این زمینه باید همراهی و همکاری کنند. تنها تدریس هم نیست، ساعات رفع اشکال و بررسی تمرینات دانش آموزان هم هست که باید به آن افزود. این یعنی، مشغله دائمی معلمان در خانه که با دشواری‌های فنی کار در فضای وب، سختی کار آن‌ها را دو چندان می‌کند.

ویرایش و بارگذاری مطالب در فضای وب برای برخی از معلمان دشوار است و اعضای خانواده باید بار آن‌ها را بر دوش بکشند. معتقدند که کندی سرعت در شبکه شاد موجب شده وقت بیشتری از آن‌ها و شاگردانشان گرفته شود و عملا امکان تعامل مناسب میان معلم و دانش آموز از بین برود.


طبق آمار وزارت آموزش و پرورش بیش از ۱۲ میلیون دانش آموز و ۷۰۱ هزار معلم در شبکه آموزشی شاد فعال هستند.

پس از انتشار گلایه برخی معلمان از سختی مدیریت زمان و افزایش ساعت کاری خود در فضای مجازی، وزیر آموزش و پرورش توضیح داد: امسال معلمان باید وقت بیشتری می‌گذاشتند، چون هم باید تدریس می‌کردند و هم تدریس‌های خود را ضبط می‌کردند یا به‌صورت آنلاین آمادگی برای تدریس داشته باشند. برای اینکه وقت معلمان کمتر گرفته شود، تمام محتوای آموزشی از پایه اول تا پایه دوازدهم ضبط و محتوای آن بارگذاری شده است.


روش‌های یادگیری ترکیبی برای استفاده بهینه معلمان از زمان

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره این مشکل و راه حل آن گفت: شیوه نامه‌ای برای معلمان تهیه شده که به آن‌ها کمک می‌کند از مدل‌های یادگیری ترکیبی بهره بگیرند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در توضیح این شیوه نامه گفت:برای برنامه آموزشی معلمان محتوای دروس مختلف تحصیلی در شبکه شاد بارگذاری شده است. وزارت آموزش و پرورش محتوای تمام دروس را بیشتر از بودجه بندی که اعلام شده بارگذاری کرده و در دسترس معلمان قرار داده است و علاوه بر آن برنامه‌های مدرسه تلویزیونی هم پخش می‌شود.

وی اظهار داشت: شیوه نامه‌ای تهیه شده که به معلمان کمک می‌کند یکی از مدل‌های یادگیری ترکیبی را انتخاب کنند. به این صورت که معلمان برخی از فعالیت‌ها را در شبکه شاد و برخی را به صورت حضوری در صورت امکان انجام دهند.

حکیم زاده خاطرنشان کرد: معلمان به منظور استفاده مناسب از زمان می‌توانند از روش‌های یادگیری معکوس و ظرفیت تلویزیونی استفاده کنند یا در مواقعی که امکان آموزش حضوری وجود دارد، معلم می‌تواند به خانواده‌ها اعلام کند که به طور مثال تدریس حضوری را در کلاس و بررسی تکالیف و تمرین را در بستر شاد انجام می‌دهد یا برعکس مدل تدریس در شبکه شاد و کلاس حضوری را برای رفع تکلیف و اشکالات اعلام کند.

وی با بیان اینکه معلم باید مدل آموزش خود را به اطلاع خانواده‌ها برساند، اظهار داشت: این موضوع باید به خانواده‌ها نیز اعلام شود تا اگر معلمان از بستر‌های مختلف ترکیبی برای آموزش استفاده می‌کنند، نیازی به دوباره کاری وجود نداشته باشد.

معاون آموزش ابتدایی همچنین تاکید کرد: خانواده‌ها باید انتظارات خود را متناسب با مدل یادگیری معلم تنظیم کنند و اگر معلم آموزش حضوری ارائه می‌دهد و خانواده فرزند را به مدرسه نمی‌فرستد، باید از بستر‌های دیگر برای آموزش حضوری استفاده کنند و از بحث تکرار و تمرین در فضای شاد بهره‌مند شوند که معلمان هم بتوانند برنامه‌های خود را هماهنگ کنند.

حکیم زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه محتوا و آموزش تلویزیونی وجود دارد، معلم به واسطه این مدل یادگیری در صورت تنظیم مناسب برنامه می‌تواند از زمان در دسترس به نحو بهینه استفاده کند.

۳۳۰ گیگابایت پهنای باند شاد

سید حسن الحسینی مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسؤول شبکه آموزشی شاد هم به خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا گفت:آموزش معلمان برای استفاده از تمام ظرفیت شاد برای کار آموزش آن‌ها مهم است؛ چرا که پیش بینی می‌شود در آذر ماه حجم ترافیک به دو برابر وضع موجود برسد؛ بنابراین معلمان باید بتوانند با تمام ظرفیت‌های توسعه‌ای شاد و فضای مجازی آشنا شوند تا کار آن‌ها با سهولت پیش رود.

الحسینی ادامه داد: در حال حاضر آموزش معلمان در ۲ زمینه آغاز شده است، یک نوع آموزش پایه برای افرادی است که آشنایی کمتری با فضای مجازی دارند و همچنین آموزش برای بهره مندی بهتر از ظرفیت‌های شبکه شاد است تا به عنوان معلم بدانند از کدام فرصت‌ها برای تدریس و رفع اشکال بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه طرح آموزش معلمان در سراسر کشور در حال اجرا است، گفت: این آموزش‌ها برای معلمان و حتی اولیا نیز کاربردی است تا بتوانند بهتر در فضای مجازی بر فعالیت دانش آموزان نظارت کنند.

معلم بلاتکلیف در شاد نداریم

مسوول شبکه آموزشی شاد همچنین درباره مشکل برخی از معلمان در ورود به شبکه شاد در سال تحصیلی جدید به دلیل جابه جایی کلاس یا مدرسه گفت: تقریبا می‌توان ادعا کرد که معلم بلاتکلیف برای ورود و فعالیت در شبکه شاد نداریم. هر کس از سامانه یا گروه کلاسی خود خارج شده یا به هر دلیلی نمی‌تواند وارد شود، باید با شماره تماس ۴۳۰۸۱ تماس بگیرد.

الحسینی افزود: حدود ۳۰۰ نفر به عنوان پشتیبان پاسخگوی تمام کاربران شبکه شاد هستند و باید مشکلات فنی آن‌ها را رفع کنند.

وی عنوان کرد: همچنین کاربران شاد در صورت بروز مشکلات فنی می‌توانند با فناوری‌های اطلاعات منطقه و استان ارتباط برقرار کرده تا آن‌ها در جهت رفع اشکالات شبکه شاد برآیند و مشکلات آن‌ها را به صورت موردی حل کنند.

مسوول شبکه شاد همچنین درباره ابراز ناراحتی برخی از معلمان درباره کیفیت پایین فیلم‌های آموزشی تولید شده در شبکه شاد توضیح داد: این فیلم‌ها توسط معاونت‌های تخصصی در آموزش و پرورش تولید، تایید و در شبکه شاد بارگذاری شده است.

الحسینی افزود: معلمان در صورت مشاهده اشکالاتی در خصوص فیلم‌های تولیدشده می‌توانند به بخش فناوری و اطلاعات آموزش و پرورش گزارش دهند، چراکه حجم فیلم‌های آموزشی تولیدی بسیار بالاست و نیازمند نظارت همگانی است

مشاور وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۲ میلیون و ۱۳۵ هزار دانش آموز در شبکه شاد ثبت شده اند که از این میان، تعداد دانش آموزان فعال که در زمانی حداقل پنج ساعت در هفته به آپلود، دانلود و شرکت در کلاس درس مشغولند، به عددی بالای ۱۰ میلیون نفر رسیده است.

وی افزود: همچنین بیش از ۷۰۰ هزار معلم تاکنون در شبکه شاد احراز هویت شده اند و حدود یک و نیم میلیارد فایل و ۶ میلیارد و ۳۴۵ میلیون پیام در این بستر جا به جا شده است.

مسوول شبکه آموزشی شاد در ادامه درباره برخی مشکلات این سامانه هنگام استفاده کاربران از جلمه کندی سرعت اینترنت اظهار داشت: سرعت این سامانه با توجه به حجم اینترنت مصرفی شبکه شاد به حدود ۳۳۰ گیگابایت در ثانیه رسیده است که رکورد خوبی برای بزرگترین اپلیکیشن داخلی محسوب می‌شود.

الحسینی همچنین گفت: سرعت شاد در زمان‌های خاصی یعنی ساعت ۱۰ صبح تا ۱۳ که اوج ترافیک ملی اینترنت و شبکه ملی اطلاعات است، کندتر از حد نرمال می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق از مدیران مدارس درخواست شده که کلاس‌های متوسطه را صبح‌ها و کلاس‌های ابتدایی را بعدازظهر‌ها برگزار کنند تا از میزان ترافیک اینترنت کاسته شود.

وی ادامه داد: فایلی را که در چند ثانیه می‌توان در فضای مجازی جا به جا کرد، در ساعات اوج ترافیک اینترنت چند دقیقه طول می‌کشد، بنابراین برای رفع مشکل توزیع ترافیک، درصدد هستیم به زودی با یک بخشنامه توصیه‌ای، اعلام کنیم که حتما برگزاری کلاس‌ها در دو نوبت صبح و بعدازظهر باشد..

ورود به شاد با کدملی و شماره تلفن

وی همچنین درباره مشکل برخی از دانش آموزان و معلمان برای ورود به شبکه شاد با تلفن همراه دیگر عنوان کرد: برای شاد احراز هویت کاربر مهم است چراکه می‌خواهیم یک فضای سالم تربیتی داشته باشیم.

مسوول شبکه شاد گفت: دانش آموز یا معلم باید با کد ملی و شماره تلفن همراه به شبکه شاد وارد شود و اگر هر کدام از این ۲ عامل دستخوش تغییر شود، کاربر برای ورود با مشکل رو به رو می‌شود که این موضوع را با پشتیبانان می‌توانند در میان بگذارند و حل کنند.

برخی از کاربران شبکه شاد اعلام کردند که پس از ورود اولیه به این اپلیکیشن با یک تلفن همراه، امکان برقراری ارتباط با تلفن همراه دیگری برای آن‌ها میسر نیست.

توسعه شاد به واسطه شادنما

الحسینی درباره برنامه‌های آینده شبکه شاد هم گفت: توسعه شاد به واسطه شادنما یکی از مهم‌ترین برنامه هاست که در بخش استثنایی، پیش دبستانی و ورزشی به کمک ما می‌آید.

وی افزود: همچنین توسعه خدمات روی وب از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای شبکه شاد است تا گوشی‌های غیراندروید مانند آیفون هم بتوانند به راحتی از خدمات شاد بهره‌مند شوند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹، کد خبر: ۸۴۱۱۰۰۳۰، irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
0
0
اکثریت دارن این برنامه رو به خوبی استفاده میکنن و باید خوبی هاش رو بیان کرد واقعا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین