پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۱۲۶۲۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹
یک پژوهشگر و استاد دانشگاه گفت: نسبت معلم به دانش‌آموز ۱۱ برابر مصوب است و این نشان می‌دهد هر جا بودجه کم آمده تراکم کلاس‌های درس بالا رفته است.
شعار سال: حجت الله بنیادی استاد دانشگاه در برنامه «به وقت ایران» اظهار کرد: بحث‌های بودجه را هر ساله در زمان بودجه ریزی به شکل‌های مختلفی شاهد هستیم و این بحث‌ها نتیجه مطلوبی نداشته است و چانه‌زنی‌ها در مرحله نهایی شدن بودجه، نتوانسته است گره گشایی کند.

وی افزود: بودجه آموزش و پرورش دارای ساختار مبهم، غیرعلمی، غیرکارشناسی و غیرعملیاتی است. نتیجه این ساختار غلط و غیرعملیاتی، ناکافی بودن بودجه، کسورات بودجه‌ای و معوقات فرهنگیان است. یکی دیگر از تبعات این ساختار غلط، ناعدالتی بیرونی است و دریافتی معلم نسبت به سایر کارمندان همتراز دولت کمتر است.

بنیادی بیان کرد: سرانه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در مقایسه با دیگر دانشگاه‌ها کمتر است و ناعدالتی درونی در درون خود آموزش و پرورش را هم داریم. رشد بودجه فصل آموزش عمومی سال ۹۷، ۴۷ درصد و رشد بودجه سازمان مدارس غیردولتی ۴۹۵ درصد بوده است. قرار بود در بخش مدارس غیردولتی به کجا برسیم؟
 
استفاده هوشمندانه از فناوری اطلاعات

بنیادی ادامه داد: اکنون بحث شاد و محرومیت سه و نیم میلیون دانش آموز از ابزار هوشمند مطرح است در حالی که از سال ۹۰ سند تحول بر استفاده هوشمندانه از فناوری اطلاعات تاکید کرد که بستر مناسب آن اندیشیده شود، ولی این اتفاق نیفتاد و بودجه‌ریزان آموزش و پرورش توجهی به آن نداشتند.

این پژوهشگر و استاد دانشگاه فرهنگیان به افزایش هر ساله نسبت دانش آموز به معلم نیز اشاره کرد وافزود: در جلسه۸۸۶ شورای عالی آموزش و پرورش مصوب شده است که نسبت دانش آموز به معلم باید در دوره ابتدایی یک به ۲۰ باشد، اما در مدارس شهری در سال ۹۷ این نسبت بدتر شده و ۳۰.۹ بوده است و ۱۱ واحد از نسبت مصوب شورای عالی آموزش و پرورش بیشتر است و نشان می‌دهد هرجا بودجه کم آمده تراکم کلاس بالا رفته است.

بنیادی ادامه داد: یکی از مصادیق ناعدالتی بیرونی ساختار بودجه نامناسب آموزش و پرورش به امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری باز می‌گردد که در سال ۹۵ مصوب شد و بسیاری دستگاه‌های دولتی از آن بهره‌مند شدند، اما برای معلمان تا سال ۹۹ اجرا نشد و در سال ۹۹ که اجرا شد تمام امتیازات رتبه بندی را به نوعی بی اثر کرد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از گسترش، تاریخ انتشار: ۲۹آبان ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۳۵۹۰۰، gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
0
0
تو ایران نحوه مدیریت به شکل میمونی هست و به همین دلیله که این همه مشکل در توزیع داریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
0
0
مدارس دولتی همیشه به اندازه نفوذی که مدیرشون در وزارت داره میتونه پول به مدرسه بیاره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
0
0
بی عدالتی در تموم چیز ها در ایران داره موج میزنه باید این زمینه رو سریع تر بهبود داد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
0
0
بی عدالتی هاست که پدر مردم ایران رو در اورده و راه به جایی هم نمیبریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
0
0
بی عدالتی ها در ایران داره غوغا میکنه در زمینه اموزش هم باعث برهم زدن عدالت اموزشی شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
0
0
تو ایران چی تناسب داره که تعداد معلم با دانش آموز تناسب داشته‌ باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین