پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۲۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
رئیس بیمارستان امام رضا(ع) با بیان اینکه 70 درصد بیماران بیمارستان‌های دولتی مشهد غیربومی هستند گفت: 9 بیمارستان دولتی مشهد فاقد همراه سرا هستند.
شعارسال: عبدالله بهرامی، رئیس بیمارستان امام رضا(ع) در گفت‌وگو با نبض شهر، پیرامون کمبود «همراه سراها» در سطح شهر مشهد اظهار داشت: متأسفانه به دلیل وجود مشکلات عدیده و زیرساختی بیمارستان‌های سطح شهر مشهد، به بحث توسعه و ساخت همراه سراها کمتر توجه شده است و خیرین بیشتر در زمینه‌های درمانی ورود پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد بیماران مراجعه‌کننده به بیمارستان‌های دولتی در مشهد، غیربومی هستند، افزود: مشهد به دلیل حضور بارگاه ملکوتی امام هشتم و وجود امکانات درمانی نسبتاً خوب، همه‌ساله میزبان سیل عظیم بیماران از سراسر ایران است اما ازاین‌بین برخی از بضاعت مالی کافی جهت اقامت در هتل‌ها و مسافرخانه‌های سطح شهر را ندارند که این امر باعث می‌شود تا همراهان آن بیماران در خیابان‌ها و میدان‌ها مشهد آواره شوند.

بهرامی ادامه داد: ساخت همراه سراها در بیمارستان‌ها برای اسکان خانواده‌های بیماران بی‌بضاعت که از سایر مناطق کشور برای مداوا به مشهد مراجعه می‌کنند توسط خیران انجام می‌شود و دولت برای این امر بودجه‌ای را در نظر نگرفته است.

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) با تأکید بر اینکه باید حداقل یک همراه سرا در هر بیمارستان مشهد وجود داشته باشد، بیان کرد: همراهان بیماران به دلیل وضعیت نامناسب بیمارشان حاضر به ترک بیمارستان حتی برای زمان کوتاهی نیستند و این امر اهمیت و الزام وجود همراه سراها را در تمامی بیمارستان‌های مشهد را بیشترتر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با کمک خیرین هفت همراه سرا در مشهد احداث‌شده که یک همراه سرا در بیمارستان شیخ، امداد ، شهید هاشمی نژاد، دو همراه سرا را در بیمارستان قائم مشهد و سه همراه سرا در بیمارستان امام رضا(ع) باهمت نماینده مردم فردوس در مجلس شورای اسلامی، خاندان تکلو، ازهدی و سلطانی و فرزانی ساخته‌شده است.

بهرامی با اشاره به اینکه هر همراه سرا حداقل ۵۰ نفر گنجایش و دارای امکانات نسبتاً خوبی است، گفت: باوجود احداث ۳ همراه سرا در این بیمارستان به دلیل جمعیت بالای مراجعین همچنان به تعداد بیشتری از همراه سراها نیاز داریم و بیمارستان امام رضا(ع) در جهت همکاری با خیرین، زمین احداث این همراه سراها را به‌صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) تصریح کرد: امیدواریم تا این فرهنگ زیبای وقف و خیرات در جهت کمک به بیماران و همراهان آن‌ها در جامعه روزبه‌روز افزایش یابد و حتی خیرین می‌توانند در تأمین غذای موردنیاز همراهان بیماران بی‌بضاعت، نذر داشته باشند.

وی در پایان افزود: هزینه ساخت هر همراه سرا حداقل ۱۵۰ میلیون تومان است و این امر یاری جدی جیرین را می‌طلبد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی نبض شهر، تاریخ انتشار: پنجشنبه 8 مهر 1395، کدخبر: - ، www.nabzeshahr.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
0
0
مگه بده که بیمارها از سایر جاها بیایند مشهد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین