پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۲۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ وقف جدید به ارزش ۲۵ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال شهرستانهای سبزوار و خوشاب به ثبت رسیده است.
شعارسال: حجت الاسلام محمد نیساری روز شنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در سبزوار افزود: این وقفها با نیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری عزاداری و تعزیه برای ائمه اطهار(ع)، ساخت و مرمت مسجد و حسینیه و کمک به دانش آموزان بی بضاعت به ثبت رسیده اند.

وی ادامه داد: چهار کارگروه شهرستانی برای ایجاد وقفهای جدید شامل وقف شهدا، سلامت، قرآن و فناوریهای نوین با همکاری بنیاد شهید و امور ایثاگران، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه علوم قرآنی و بنیاد نخبگان در این دو شهرستان تشکیل شده است.

* ثبت ۲ هزار موقوفه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار به شناسایی ۱۰ هزار رقبه در این منطقه اشاره و بیان کرد: ۲ هزار موقوفه با درآمد سالانه ۱۷ میلیارد ریال در سبزوار و خوشاب به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین ۲۷ بقعه متبرکه با درآمد سالیانه ۸ میلیارد ریال در این ۲ شهرستان به ثبت رسیده که در آمدهای بدست آمده صرف عمران و آبادانی بقعه ها می شود.

حجت الاسلام نیساری اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون پنج میلیارد ریال از محل عوائد موقوفات برای اجرای نیات واقفان، تامین جهیزیه زوجهای جوان و تهیه اقلام آموزشی دانش آموزان نیازمند هزینه شده است.

وی اظهارکرد: همچنین ۱۰ هزار و ۳۰۰ مترمربع در سطح بقاع متبرکه و موقوفات سبزوار و خوشاب شامل عملیات عمرانی صحن سازی، آسفالت، مرمت و بهسازی با اعتبار سه میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال انجام شده است.

* بدهی ۲۰ میلیارد ریالی ادارات

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار همچنین گفت: ۲۷ اداره و نهاد در این شهرستان حدود ۲۰ میلیارد ریال بدهی معوقه شامل تغییر کاربری اراضی وقفی، اجاره زمین و ساختمان به این اداره دارند.

وی افزود: پنج میلیارد ریال از این معوقات مربوط به پرداخت اجاره اماکن وقفی است و در این جهت به ادارات بدهکار تذکرات و اخطارهای لازم داده شده است.

* ثبت سند مالکیت هفت هزار رقبه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار همچنین گفت: تاکنون سند مالکیت برای هفت هزار رقبه در ۲ شهرستان سبزوار و خوشاب صادر شده و سه هزار رقبه دیگر نیز در انتظار ثبت سند است.

وی افزود: تاکنون مختصات مکانی چهار هزار رقبه نیز در این ۲ شهرستان در سامانه جامع موقوفات کشور با عنوان 'یو.ام.تی' به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام نیساری ادامه داد: سه هزار موقوفه تجاری در شهرستان سبزوار با حق اجاره سه میلیون ریال به صورت سالیانه در اختیار مستاجران قرار دارد.

* شرکت پنج هزار نفر در مسابقات قرآنی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار در ادامه گفت: امسال مسابقات قرآن با حضور پنج هزار نفر در این شهرستانها برگزار شد و ۵۵ نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند که ۲۵ نفر از آنان را بانوان تشکیل دادند.

وی ادامه داد: برای نخستین بار مسابقات مفاهیم قرآن کریم با شرکت هزار و ۳۰۰ نفر در شهرستان سبزوار برگزار شد که از این تعداد ۶ نفر در دو بخش خواهران و برادران حائز رتبه برتر شدند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری سلام سربداران، تاریخ انتشار: شنبه 3 مهر 1395، کدخبر: 12057، www.salamsarbedar.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
0
0
تا چه اندازه و تا کی باید در حق اوقاف جفا صورت بگیرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین